میزو M5 Note با یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت و چهار گیگابایت حافظه رم، معرفی شد

میزو M5 Note با یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت و چهار گیگابایت حافظه رم، معرفی شد
  • 1395/9/16
  • مقدم
  • 0

شرکت میزو به تازگی، از یک گوشی خوش‌قیمت با نام میزو M5 Note در یک رویداد در شهر پکن در چین، رونمایی کرده است. این سازنده، هم‌چنان به استفاده از یک بدنه تمام‌فلزی در گوشی‌های هوشمند میان‌رده خود ادامه می‌دهد و میزو M5 Note، از این موضوع مستثنی نخواهد بود. برای جزئیات بیشتر درباره مشخصات‌فنی میزو M5 Note در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

meizu-m5-note-03

شرکت میزو از یک شیشه ۲٫۵ بعدی در بدنه جلویی گوشی میان‌رده جدید خود استفاده کرده است تا این مدل، ظاهری همانند گوشی‌های لوکس داشته باشد. طراحی میزو M5 Note در مقایسه با نسخه‌های گذشته و هم‌چنین، مدل‌های معرفی‌شده از سری ” Blue charm”، تغییر چندانی به خود ندیده و نوارهای آنتن در بالا و پایین بدنه پشتی میزو M5 Note قابل مشاهده است. شرکت سازنده، مدعی است که تیم توسعه میزو M5 Note، آنتن‌دهی این گوشی را در مقایسه با نسل گذشته خود بهبود داده است؛ به همین جهت، ثبات و قدرت آنتن‌دهی گوشی میان‌رده جدید میزو در مقایسه با میزو ام ۳ نوت، به بیش از دو برابر، افزایش یافته است.

meizu-m5-note

در بخش مشخصات‌فنی، میزو M5 Note همانند نسل گذشته خود به یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی مجهز شده است که حداکثر روشنایی آن به ۴۵۰ نیت می‌رسد و به جهت استفاده از یک صفحه‌نمایش فول اچ‌دی، چگالی پیکسلی قابل قبول ۴۰۳  پیکسل در هر اینچ را در نمایشگر میزو M5 Note شاهد خواهیم بود. این موضوع، باعث می‌شود تا با چشم غیرمسلح، تشخیص پیکسل‌ها غیرممکن باشد؛ با این‌حال، عملکرد صفحه‌نمایش در سطح یک گوشی مجهز به نمایشگر Quad HD نخواهد بود. هم‎چنین، باید گفت که صفحه‌نمایش، با مودهای مختلفی همراه است که می‌توانید در صورت تمایل، از آن‌ها استفاده نمایید.

meizu-m5-note-01

تراشه هلیو پی ۱۰ شرکت مدیاتک با هشت هسته پردازشی به گوشی میزو M5 Note قدرت می‌دهد و شرکت سازنده، این محصول را دو نسخه با سه و چهار گیگابایت حافظه رم به بازار ارائه می‌دهد که در چندین مدل با ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل انتخاب است. البته، می‌توانید با استفاده از یک کارت‌حافظه میکرو اس‌دی، حافظه داخلی را تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهید.

meizu-m5-note-33

یکی از مواردی که در میزو M5 Note بیش‌تر جلب‌توجه می‌کند، همان‌طور که گفته شد، استفاده از تراشه هلیو پی ۱۰ مدیاتک است؛ شرکت میزو در حالی از این تراشه بر روی گوشی میان‌رده جدید خود استفاده کرده است که شرکت شیائومی و هوآوی، محصولات قدرت‌مندتری را در بازه زیر ۲۰۰ دلار ارائه می‌دهند و این موضوع، ارزش خرید میزو M5 Note را به شدت کاهش می‌دهد.

meizu-m5-note-02

در دوربین اصلی میزو M5 Note از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی سونی با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده شده است که به PDAF مجهز بوده و می‌تواند در طی ۰٫۲ ثانیه، فوکوس نماید. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌ تصویری نیز، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در اختیار خواهید داشت که از یک الگوریتم جدید برای ثبت تصاویر با کیفیت بهتر، استفاده می‌کند.

مشابه با مدل‌های گذشته، میزو M5 Note از یک حسگر اثرانگشت در زیر دکمه Home بهره می‌برد که این حسگر، گوشی را در مدت ۰٫۲ ثانیه، آنلاک خواهد کرد. برای تامین انرژی مورد نیاز صفحه‌نمایش و پردازنده، شرکت میزو از یک باتری غول‌آسای ۴۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده است که به سرعت با توجه به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی mCharge شرکت سازنده، شارژ خواهد شد.

meizu-m5-note-32

در بخش نرم‌افزاری نیز، میزو M5 Note با سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰ و رابط‌کاربری Flyme 6.0 همراه شده است؛ استفاده از اندروید مارشمالو ۶٫۰ در حالی صورت می‌پذیرد که شرکت شیائومی تا پیش از نیمه اول سال ۲۰۱۷، به احتمال زیاد، شیائومی ردمی نوت ۴ را به اندروید نوقا به‌روزرسانی خواهد کرد و البته، هنوز نمی‌دانیم که شرکت هوآوی، چه برنامه‌ای برای به‌روزرسانی محصولات معرفی‌شده از سری آنر دارد. با این‌حال، بسیار بعید است که شرکت میزو، نسخه جدید اندروید را تا پاییز ۲۰۱۷ برای محصولات خود عرضه نماید!

منبع: Gizmochina

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *