شرکت سامسونگ، هیچ‌گونه غرامت اضافی به کاربران بابت مشکلات گلکسی نوت ۷ پرداخت نخواهد کرد

شرکت سامسونگ، هیچ‌گونه غرامت اضافی به کاربران بابت مشکلات گلکسی نوت ۷ پرداخت نخواهد کرد
  • 1395/9/16
  • مقدم
  • 0

اگرچه در گزارش‌ها و نظرسنجی‌های بسیاری اشاره شد که آتش‌گرفتن گلکسی نوت ۷ به برند سامسونگ صدمه خواهد زد و فروش گوشی‌های هوشمند آینده این سازنده را به شدت کاهش می‌دهد، تنها تعداد محدودی از کاربران تصمیم گرفته‌اند تا از شرکت سامسونگ به دلیل آتش‌گرفتن گلکسی نوت ۷ و خسارتی که به آن‌ها وارد شده است، شکایت نمایند. با این‌حال، سامسونگ اعلام کرده است که هیچ‌گونه غرامت اضافی به کاربران بابت مشکلات گلکسی نوت ۷ نمی‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

با اینکه انتظار می‌رفت مشکلات گلکسی نوت ۷، طرفداران این سازنده را کاهش دهد؛ با این‌حال، مشخص شده است که بخش زیادی از خریداران گوشی‌های سامسونگ به این شرکت، هم‌چنان متعهد باقی خواهند ماند و در صورت عرضه یک گوشی جدید توسط سامسونگ، آن‌را خریداری می‌کنند.

به هر صورت، نزدیک به ۲۴۰۰ نفر در کره‌جنوبی علیه سامسونگ، یک دادخواست جمعی آماده کرده‌اند و هر یک از این تعداد که گوشی گلکسی نوت ۷ را پیش‌تر از سامسونگ، خریداری نموده‌اند؛ ادعا می‌کنند که شرکت سامسونگ، باید نزدیک به ۵۰۰ هزار ون (معادل با ۴۲۸ دلار) به آن‌ها به عنوان جبران خسارت پیرامون مشکلات گلکسی نوت ۷ پرداخت نماید.

به‌نظر می‌رسد که کاربران بابت چندین‌بار مراجعه به فروشگاه‌های سامسونگ برای تعویض گلکسی نوت ۷، ناراحت هستند و تصمیم گرفته‌اند تا به نحوی، این موضوع را جبران نمایند. با این وجود، شرکت سامسونگ، هیچ‌گونه تمایلی به پرداخت غرامت اضافی به کاربران (به جز آنچه که در طول فرآیند تعویض گلکسی نوت ۷ به کاربران، داده است) ندارد.

این سازنده کره‌ای در دادگاهی در سئول در کره‌جنوبی، مدعی شده که سامسونگ تا به‌حال، بیش‌ترین خسارت ممکن را به کاربرانی‌ که پیش‌تر، گوشی گلکسی نوت ۷ را از این سازنده خریداری نموده‌اند؛ پرداخت کرده است و مزایایی را نیز برای خریداران، در نظر گرفته است. سامسونگ ادعا می‌کند که در فرآیند بازپرداخت مبلغ فبلت گلکسی نوت ۷ به کاربران، به شدت ضرر کرده است و پرداخت مبلغ اضافی به کاربران، برای این سازنده، ممکن نیست.

به همین جهت، سامسونگ اعلام کرده است که در صورت قبول‌شدن درخواست کاربران بابت پرداخت ۴۲۸ دلار به کاربران از سوی این سازنده، این موضوع بر روی اقداماتی که در صورت تکرارشدن مشکلات گلکسی نوت ۷ در گوشی‌های آینده، باید از سوی سامسونگ صورت بگیرد؛ تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در رابطه با مشکلات گلکسی نوت ۷، باید گفت که این گوشی، چند هفته پس از عرضه به علت آتش‌گرفتن و مشکلات مشابه که توسط کاربران گزارش شده بود؛ جمع‌آوری شد و سامسونگ، مدل‌های جدیدی را از فبلت ۲۰۱۶ پرچم‌دار خود با باتری کاملاً جدید به کاربران، پیشنهاد کرد. با این‌حال، پس از مدتی، مشخص شد که مدل‌های جدید از گلکسی نوت ۷ سامسونگ، هم‌چنان آتش می‌گیرد و این موضوع در نهایت، باعث شد تا سامسونگ به طور رسمی، توقف تولید گلکسی نوت ۷ و فروش آن‌را اعلام نماید.

تاکنون، نزدیک به ۸۵ درصد از مدل‌های فروخته‌شده از گلکسی نوت ۷ به سامسونگ، تحویل داده شده است و شرکت سامسونگ برای جمع‌آوری ۱۵ درصد دیگر نیز، به سختی تلاش می‌کند. به همین جهت، این سازنده گرفته است تا با همکاری اپراتورهای محلی استرالیا، استفاده از قابلیت‌های ارتباطی گلکسی نوت ۷ در این کشور غیرممکن شود.

غیرفعال‌شدن خدمات مخابراتی برای مدل‌های باقی‌مانده از این فبلت در استرالیا از ۱۵ دسامبر آغاز می‌شود و این، بخشی از اقداماتی است که سامسونگ برای جمع‌آوری مدل‌های باقی‌مانده از گلکسی نوت ۷ انجام می‌دهد.

در حال‌حاضر، علت آتش‌گرفتن گلکسی نوت ۷ توسط سامسونگ به طور رسمی، مشخص نشده است اما گمان می‌رود که در ماه آینده، سامسونگ به طور رسمی، دلیل (یا دلایل) آتش‌گرفتن فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۶ را اعلام نماید. 

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *