احتمال استفاده از فوکوس خودکار در دوربین سلفی گلکسی اس ۸ سامسونگ افزایش یافت

احتمال استفاده از فوکوس خودکار در دوربین سلفی گلکسی اس ۸ سامسونگ افزایش یافت
  • 1395/9/16
  • مقدم
  • 0

پیش‌تر، انتظار می‌رفت که “دوربین دوگانه” یکی از شاخص‌ترین قابلیت‌هایی باشد که گلکسی اس ۸ سامسونگ به آن مجهز خواهد بود. با این‌حال، اعلام شد که سامسونگ، تصمیمی به استفاده از دوربین دوگانه در گوشی پرچم‌دار نیمه اول ۲۰۱۷ خود ندارد و عرضه یک محصول مجهز به دوربین دوگانه را به زمانی دیگر موکول کرده است. به همین جهت، قابلیت “فوکوس خودکار” در دوربین سلفی، یکی از قابلیت‌هایی خواهد بود که گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ را از گوشی‌های پرچم‌دار دیگر در سال ۲۰۱۷ به احتمال زیاد، متمایز خواهد کرد. به‌تازگی، شرکت سامسونگ، یک نام تجاری جدید را به ثبت رسانده است که احتمال استفاده از قابلیت فوکوس خودکار در دوربین سلفی گوشی پرچم‌دار جدید این سازنده را افزایش می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

شرکت سامسونگ، به‌تازگی پتنت جدیدی را با نام “اسمارت AF” به ثبت رسانده که در توضیحات آن، به قابلیت فوکوس خودکار برای عکاسی با گوشی‌های موبایل، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها اشاره شده است. با توجه به این موضوع که قابلیت فوکوس خودکار در دوربین اصلی بسیاری از گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می‌شود، بسیار بعید است که شرکت سازنده، بخواهد یک نام تجاری را برای قابلیت فوکوس خودکار دوربین‌ اصلی گوشی پرچم‌دار آینده خود، به ثبت برساند.

بنابراین، بسیار محتمل است که دوربین سلفی گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ به قابلیت فوکوس خودکار مجهز خواهد بود؛ قابلیتی که استفاده از آن در میان گوشی‌های هوشمند دیگر، چندان رواج ندارد. البته، هنوز هم چندان بعید نیست که شرکت سامسونگ، قابلیت فوکوس خودکار دوربین اصلی گلکسی اس ۸ را به حدی ارتقا داده باشد که برای متمایزساختن آن، یک نام تجاری را به همین منظور به ثبت برساند؛ با این‌حال، این موضوع با شایعات پیش‌تر منتشرشده، چندان هم‌خوانی ندارد.

در رابطه با گلکسی اس ۸ سامسونگ، می‌دانیم که این گوشی پرچم‌دار و رده‌بالا با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ عرضه خواهد شد و سامسونگ، یکی از اولین سازندگانی است که یک گوشی‌هوشمند مجهز به تراشه رده‌بالای ۲۰۱۷ کوالکام در سال آینده، ارائه می‌دهد. با این‌حال، تنها مدل‌های عرضه‌شده از گلکسی اس ۸ در ایالات‌متحده و چین به تراشه جدید کوالکام مجهز خواهد بود و سایر مدل‌های عرضه‌شده از گلکسی اس ۸ در بازارهای جهانی، از تراشه رده‌بالای اگزینوس سری ۹ سامسونگ استفاده می‌کند.

نسخه رده‌بالای گلکسی اس ۸ به ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌داخلی و شش گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود و بنابر آنچه که در حال‌حاضر مشخص شده است، استفاده از هشت گیگابایت حافظه رم در گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ سامسونگ، صحت ندارد. هشت گیگابایت حافظه رم برای گوشی‌های هوشمند، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و شرکت سامسونگ، ترجیح می‌دهد که از شش گیگابایت حافظه رم در گلکسی اس ۸ استفاده نماید.

در حال‌حاضر، نمی‌دانیم که گلکسی اس ۸ از نظر طراحی در مقایسه با نسخه‌های گذشته خود، چه تفاوتی دارد اما بسیار محتمل است که شرکت سازنده، گلکسی اس ۸ را با یک طراحی کاملاً جدید به بازار عرضه نماید؛ اینکه در گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ سامسونگ، دکمه فیزیکی Home حذف شده است یا خیر، در حال‌حاضر، هنوز مشخص نشده.

از دیگر شایعات منتشرشده پیرامون گلکسی اس ۸ سامسونگ، می‌توان به استفاده از یک صفحه‌نمایش خمیده در آن اشاره کرد؛ موضوعی که در حال‌حاضر با توجه به رویه مورداستفاده در عرضه گلکسی نوت ۷، منطقی به‌نظر می‌رسد. سازندگان به استفاده از صفحه‌نمایش خمیده در گوشی‌های پرچم‌دار خود، علاقه نشان می‌دهند و این موضوع، واکنش مثبت کاربران را نیز به همراه داشته است؛ بنابراین، احتمال می‌دهیم که گلکسی اس ۸ در سال آینده، تنها در یک مدل با صفحه‎نمایش خمیده به بازار عرضه شود.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *