اولین گوشی‌های هوشمند با نمایشگر انعطاف‌پذیر در سال ۲۰۱۸ به تولید انبوه خواهد رسید

اولین گوشی‌های هوشمند با نمایشگر انعطاف‌پذیر در سال ۲۰۱۸ به تولید انبوه خواهد رسید
  • 1395/10/4
  • مقدم
  • 0

مدت‌هاست که بازار گوشی‌های هوشمند نیاز به یک تغییر قابل‌توجه دارد و به‌نظر می‌رسد که محصولات مجهز به صفحه‌نمایش قابل‌انعطاف، همان چیزی است که بسیاری از سازندگان برای رهایی از افت فروش محصولات خود به آن نیاز دارند. برطبق یک گزارش تازه منتشرشده، گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر قابل‌انعطاف تا دو سال آینده، به تولید انبوه می‌رسد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی، همراه باشید.

گزارش جدید نشریه Korea Herald به نقل از صنایع Kolon (این شرکت در توسعه نمایشگرهای قابل‌انعطاف نقش قابل‌توجهی دارد)، نشان می‌دهد که نزدیک به سه تا پنج شرکت فعال در حوزه فناوری، تولید انبوه محصولات مجهز به نمایشگرهای قابل‌انعطاف را در سال ۲۰۱۸ آغاز خواهند کرد. به همین جهت، انتظار می‌رود که سهم گوشی‌های مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر از فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا نماید و هم‌چنین، سهم ۲۰ درصدی از بازار کره‌ جنوبی برای گوشی‌های مجهز به صفحه‌نمایش قابل‌انعطاف پیش‌بینی می‌شود.

ممکن است تابه‌حال، نام صنایع Kolon را نشنیده باشید اما باید بدانید که این شرکت، تنها سازنده‌ای است که در حال‌حاضر می‌تواند پلی‌آمیدهای بدون رنگ تولید نماید که برای استفاده به جای لایه‌های شیشه‌ای سخت در نمایشگرها برای تولید صفحه‌نمایش قابل‌انعطاف، ضرورت دارد. صنایع Kolon، هم‌چنین بخشی از آنچه که سامسونگ و ال‌جی به عنوان سازندگان بزرگ پنل‌های صفحه‌نمایش به آن نیاز دارند، تولید می‌کند و بنابراین، شرکت چندان ناشناخته‌ای نیست.

انتظار می‌رود که اولین محصولات مجهز به صفحه‌نمایش قابل‌انعطاف در سال ۲۰۱۸ به تولید برسد و شعاع خمیدگی آن‌ها برخلاف گمانه‌زنی‌ها، به جای یک میلی‌متر، نزدیک به پنج میلی‌متر برسد. با اینکه شعاع خمیدگی یک میلی‌متر ایده‌آل است، با این‌حال، با عرضه یک نمایشگر قابل‌انعطاف با شعاع خمیدگی مذکور، در صورتی‌که نمایشگر به طور کامل خم شود، لمس هر دو طرف از پنل صفحه‌نمایش امکان‌پذیر خواهد بود.

نمایشگر انعطاف‌پذیر

به دلیل مسائل ایمنی، شرکت‌های سازنده در ابتدا از محصولاتی با نمایشگرهای قابل‌انعطاف که شعاع خمیدگی آن‌ها پنج میلی‌متر است، رونمایی خواهند کرد و سپس با گذشت زمان و به تدریج، این شعاع را کاهش می‌دهند تا شعاع خمیدگی ایده‌آل، به‌دست آید.

هم‌چنین، پیش‌بینی می‌شود که پلی‌آمیدهای بدون رنگ قابل‌انعطاف که توسط صنایع Kolon توسعه یافته است، به صورت گسترده در محصولات مجهز به صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر مورد استفاده قرار بگیرد. این سازنده کره‌ای در ماه آگوست سال جاری، موفق شده است تا توسعه آن‌ها را به پایان برساند و در نظر دارد تا پلی‌آمیدهای بدون رنگ قابل‌انعطاف را برای حدود ۱۰۰ میلیون واحد گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۸ به صورت انبوه تولید نماید.

 در رابطه با محصولات مجهز به نمایشگرهای انعطاف‌پذیر در سال ۲۰۱۶، پیش‌تر اعلام شد که شرکت سامسونگ به دنبال عرضه حداقل دو محصول قابل‌انعطاف است و یک مدل از آن‌ها را با پنل اولد انعطاف‌پذیر در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد کرد. البته در ابتدا، عرضه گوشی‌های انعطاف‌پذیر سامسونگ در تعداد محدودی صورت می‌گیرد تا وضعیت تقاضا برای محصولات قابل‌انعطاف، بررسی شود و در صورتی‌که این محصولات مورد توجه کاربران قرار بگیرد؛ انتظار داریم که شرکت سامسونگ، به سرعت برای تولید انبوه و گسترده گوشی‌های مشابه با نمایشگر انعطاف‌پذیر آماده شود.

در کنار سامسونگ، هم‌چنین انتظار می‌رود که شرکت ال‌جی نیز برای توسعه گوشی‌های هوشمند قابل‌انعطاف آماده شود و تعدادی از محصولات جدید خود را در طی دو سال آینده، عرضه نماید.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *