چگونه در اولین برخورد بهترین باشیم؟

چگونه در اولین برخورد بهترین باشیم؟
  • 1395/10/7
  • زهرا معبودی
  • 0

همه ی ما در زندگی شخصی خود همواره با دو دسته از افراد در ارتباط هستیم. دسته اول آن هایی هستند که با ورود به یک محیط جدید می گویند: خوب، من اینجا هستم. و دسته دوم آن هایی هستند که می گویند: اه، شما اینجا هستید.

چگونه به آنچه می خواهیم برسیم؟

حتما تا کنون در جلسات و میهمانی های مهم با افرادی رو به رو شده اید که از اعتماد به نفس بالا و آرامش خیال بی نظیری برخوردارند و به نظر می رسد هرچه بخواهند در اختیار دارند. اغلب این اشخاص کسانی هستند که از موقعیت اجتماعی و شغلی بی نظیر، حساب های بانکی پر پول، همسران عالی و دوستان ناب برخورداند. همه ی ما اغلب در مواجه با چنین افرادی تنها به این می اندیشیم که فرد مذکور یا خیلی باهوش و استعداد تر، خوش تیپ تر و درس خوانده تر از ما هستند و یا اینکه به سادگی تمام موفقیت ها و نتایج بدست آمده را به پای بخت و اقبال و شانس خوب آن ها می نویسیم. در حالی که هرگز این چنین نیست و این افراد در بسیاری از مواقع از نظر هوش و استعداد، سطح تحصیلات و حتی جذابیت حتی تا چند پله از شما پایین تر هستند! حتما با خود می گویید چطور چنین چیزی امکان دارد؟

شما باید همواره بدانید که هیچ کس به تنهایی نمی تواند به اوج قله موفقیت برسد و آن هایی که به نظر شما از همه نظر تمام و کمال هستند، سال ها تلاش نموده اند و دل و ذهن اشخاص بی شماری را بدست آورده اند و به کمک آن ها پله های موفقیت را یکی پس از دیگری پیموده اند. در این مطلب قصد داریم به چند راهکار ساده برای دستیابی به موفقیت های بزرگ در روابط اجتماعی اشاره نماییم، با گویا آی تی همراه باشید.

چگونه مانند یک شخص مثبت ظاهر شویم

mental-disorder-social-skill

بسیاری از ما همواره در برخورد های اول، درست زمانی که از یک فرد خوشمان می آید، تلاش می کنیم به هر شکلی که شده ابراز وجود نموده و حرفی بزنیم تا توجه شخص مورد نظر را نیز به خود جلب نماییم.

در  شرایطی که شما یک شخص معروف، معتبر و شناخته شده باشید، می توانید هر حرفی بزنید و هرکاری که دوست دارید انجام دهید. اما وقتی اشخاص هیچ شناختی از شما ندارند بیان هر حرفی در واقع دارد شخصیت شما را در ذهن فرد مقابل ایجاد نماید و از آن جا که اولین برخورد مهم ترین و ماندگار ترین برخورد شماست، باید تلاش کنید تا حرف هایی که می زنید حساب شده و درست بیان شوند. به عنوان مثال در شرایطی که شخصی ک با او صحبت می کنید سالهاست که شما را می شناسد بیان حرف هایی چون این که تا کنون سه بار ازدواج کرده اید و در کودکی از فروشگاه چیزی دزدیده اید و یا هر چیز دیگری درباره گذشته تان چندان تغییری در روابط پدید نخواهد آورد زیرا فرد مقابل به خوبی نسبت به شما شناخت دارد و این موارد نمی تواند تغییری در دید او نسبت به شما ایجاد نماید. در رمقابل در شرایطی که بار اول است با فردی برخورد می کنید، بیان این حرف ها دید جدیدی از شما در شخص مقابل ایجاد می کند که همواره ماندگار خواهد بود.

به جنبه های مثبت توجه داشته باشید.

در اولین برخورد همواره جنبه های مثبت را در نظر بگیرید و بسیار محتاط تر از خود واقعی تان رفتار نمایید. نیازی نیست نگران باشید زیرا بعد از مدتی و با مستحکم تر شدن روابط و ایجاد شناخت کافی از هم می توانید هر حرفی را بدون دریافت نتایج منفی با دوستتان در میان بگذارید.

همیشه حرف جالبی برای گفتن داشته باشید.

همه ما از مدت ها پیش از یک مهمانی و جلسه مهم در حال تدارک دیدن برای لباس و ظاهرمان هستیم. البته این موضوع هرگز بد نیست. زیرا ما بایستی همواره ب ظاهری شایسته و مرتب در اجتماع ظاهر گردیم. نکته ای که به نظرم حیرت انگیز جلوه می کند این است که همه ما حداقل یکبار در زندگی خود از اطرافیان شنیده ایم که «چون لباسی برای پوشیدن ندارم در این میهمانی حاضر نمی شوم» اما آیا تاکنون شنیده اید که کسی بگوید «چون حرفی برای گفتن ندارم در این میهمانی شرکت نمی کنم؟». مطمعن هستم که تاکنون با چنین جمله ای مواجه نشده اید. هرچند به نظر من همانقدر که مرتب بودن ظاهر افراد مهم و با اهمیت جلوه می کند، مرتب و حساب شده بودن کلام آن ها نیز تاثیر بی نظیری از خود نشان می دهد.

همه ما باید در جلسات و میهمانی های اجتماعی حرف تازه و مهمی برای زدن داشته باشم. حرفی که وجه تمایز ما از حرف های فکر نشده و چرند و پرند دیگران محسوب شود. بهترین راه حل این است که پیش از خروج از منزل تلوزیون را روشن نموده و جدیدترین اخبار روز دنیا را مرور نمایید. این کار به شما کمک می کند تا اطلاعاتی هرچند جزئی از وضعیت فعلی جامعه داشته باشید. این ترفند به شما کمک می کند همواره حرفی تازه برای زدن داشته باشید.

بدون داشتن آخرین اخبار از خانه خارج نشوید.

همیشه باید در آخرین مرحله و پیش از خروج از خانه سری به اخبار بزنید. این موضوع همانطور که در بالا به آن اشاره نمودیم از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این که اطلاع از جدیدترین اخبار به شما در صاحب نظر بودن در مسائل مختلف کمک می کند، می تواند سبب شود که از همه چیز با اطلاع باشید و شخصی آگاه و بروز به نظر بیایید.

چگونه مانند یک شخص مهم حرف بزنیم.

mental-disorder-social-skill

در اولین برخورد همه ما در تلاشیم تا خود را از شخص مقابل بهتر و سرتر نشان دهیم. بنابراین در زمانی که در اولین برخورد با لبخند درحال احوال پرسی هستیم تلاش می کنیم تا اطلاعات مختلفی از شخصیت فرد مقابل بدست آوریم. در این مرحله، روابط اجتماعی و ارتباطی می تواند تا ۸۵% به برتری و موفقیت شما کمک نماید.

اغلب مدیران در زمان استخدام اشخاص مختلف، در کنار تحصیلات و تجربه به مهارت های اجتماعی و ارتباطی افراد توجه ویژه ای دارند. زیرا می دانند مهارت های اجتماعی بیش از تحصیلات و تجارب می تواند شما را به نوک هرم مدیریتی هدایت نماید. بنابریان همواره در اولین ملاقات با افراد مختلف علاوه بر موارد گفته شده در بالا سعی نمایید تا با اعتماد به نفس بالا و خوش رویی برخورد نموده و برتری های ارتباطی خود را به رخ بکشید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با ما ودگر کاربران گویا آی تی درمیان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *