شرکت اپل آیفون ۸ را با تاخیر قابل‌توجهی در پایان سال جاری میلادی عرضه می‌کند

شرکت اپل آیفون ۸ را با تاخیر قابل‌توجهی در پایان سال جاری میلادی عرضه می‌کند
  • 1396/1/20
  • مقدم
  • 0

پس از عرضه گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، شایعه‌پردازان به گوشی پرچم‌دار جدید اپل که به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون ارائه می‎شود؛ چشم دوخته‌اند. با این‎حال، گزارش تازه منتشر شده توسط یک تحلیل‌گر، نشان می‌دهد که عرضه آیفون ۸ در ماه سپتامبر (اواخر تابستان) غیرممکن است و کوپرتینویی‌ها، گوشی پرچم‌دار جدید خود را با تاخیر بیشتری عرضه خواهند کرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط یک تحلیل‌گر، آیفون ۸ در ماه سپتامبر عرضه نمی‌شود و به احتمال زیاد، چندین هفته بعد ارائه خواهد شد. برایان وایت، ادعا می‌کند که شرکت اپل در توسعه فناوری احراز هویت سه‌بعدی به مشکل خورده است و به همین جهت، آیفون پرچم‌دار جدید کوپرتینویی‌ها با تاخیر ارائه می‎شود.

این تحلیل‌گر، اضافه می‌کند که این موضوع با اینکه در زمان عرضه آیفون پرچم‌دار جدید اپل، تاثیر منفی خواهد گذاشت؛ ارتباطی با دو مدل دیگر از آیفون‌های ۲۰۱۷ کوپرتینویی‌ها یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس ندارد. هم‌چنین، پیش‌بینی شده است که آیفون‌ ۸ به عنوان گوشی پرچم‌دار اپل تا پیش از تعطیلات سال نوی میلادی در دسترس خواهد بود. در همین رابطه، پیش‌تر نیز گزارشی مبنی بر عرضه اولیه محدود آیفون ۸ وجود داشت.

در یک پیش‌بینی دیگر اشاره شده است که گمان می‌رود شرکت اپل، نخواهد توانست تا آیفون پرچم‌دار جدیدش را تا پیش از ماه اکتبر یا نوامبر عرضه نماید زیرا سازندگان قطعات سخت‌افزاری برای گوشی آیفون با چالش‌های جدی برای آماده‌کردن سنسور تشخیص چهره سه‌بعدی و هم‌چنین، نمایشگرهای OLED برای این محصول مواجه هستند.

با این‌حال، بهتر است امیدوار باشیم تا شرکت اپل تا پیش از تولید نمونه‌های آزمایشی از آیفون ۸ بتواند بر چالش‌های موجود در تولد گسترده‌تر این محصول، غلبه نماید و به همین جهت، ممکن است آیفون ۸ مطابق با برخی از شایعات گذشته که در بالاتر به آن اشاره کردیم، به صورت محدود در ماه سپتامبر عرضه شود و در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، اپل حجم تولید آیفون جدید خود را به میزان قابل‌توجهی برای عرضه گسترده آن برساند.

برای اطلاع از قابلیت‌های آیفون ۸ باید اشاره کرد که این مدل از سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کند و به احتمال زیاد، سنسور تشخیص اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش به کار گرفته شده است؛ یا شاید به بدنه پشتی منتقل شده باشد و حتی ممکن است، اپل این سنسور را از گوشی پرچم‌دار جدید خود کنار بگذارد. علاوه‌براین، آیفون پرچم‌دار جدید اپل از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد و نمایشگر OLED با لبه‌های منحنی همانند سری گلکسی اس اج برای آن در نظر گرفته شده است.

گمان می‌رود که شرکت اپل از صفحه‌نمایش ۵٫۸ اینچی OLED بدون حاشیه در گوشی آیفون جدیدش استفاده خواهد کرد و این موضوع، طراحی آیفون ۸ را به گوشی‌های بدون حاشیه موجود در بازار از جمله گلکسی اس ۸ بسیار نزدیک می‌کند. البته ممکن است، نمایشگر در گوشی آیفون ۸ حجم بیشتری از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد و به عبارت بهتر، نسبت نمایشگر به پنل جلویی در مقایسه با گلکسی اس ۸ بیشتر باشد.

تغییراتی که شرکت اپل برای آیفون جدیدش در نظر گرفته است، باعث می‌شود تا آیفون ۸ با قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار عرضه شود. یکی از دلایل دیگری که برای این قیمت بالا عنوان می‌شود، عرضه اولیه محدود آیفون ۸ است و به همین جهت، شرکت اپل می‌خواهد تا به نوعی، کاربران را بابت سفارش آیفون پرچم‌دار جدیدش در هفته‌های اول عرضه آن، تحت‌فشار قرار دهد تا آمار پیش‌خرید این محصول کم‌تر باشد. هرچند، ممکن است تا اواخر سال جاری میلادی، حجم بیشتری از گوشی آیفون ۸ عرضه شود و این موضوع، قیمت آیفون پرچم‌دار جدید اپل را در سال ۲۰۱۷ کاهش می‌دهد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *