تصویر جدیدی از قاب آیفون ۸ لو رفت؛ خبری از سنسور اثرانگشت در بدنه پشتی نیست!

تصویر جدیدی از قاب آیفون ۸ لو رفت؛ خبری از سنسور اثرانگشت در بدنه پشتی نیست!
  • 1396/2/9
  • مقدم
  • 0

یکی از موردانتظارترین گوشی‌های هوشمند، آیفون ۸ شرکت اپل است که به عنوان گوشی پرچم‌دار این سازنده در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد. شایعات در رابطه با این مدل پس از رونمایی رسمی از گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus شدت گرفته است و به‌تازگی، نیز یک تصویر از قاب آیفون ۸ منتشر شده است که با شایعات و گمانه‌زنی‌های گذشته مبنی بر جای‌گیری سنسور اثرانگشت در بدنه پشتی هم‌خوانی ندارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس یک تصویر تازه منتشر شده در توئیتر، گمان می‌رود که آیفون ۸ به یک دوربین دوگانه با چینش عمودی برای شاترها مجهز خواهد بود اما هیچ اثری از سنسور اثرانگشت Touch-ID در بدنه پشتی دستگاه وجود ندارد. با اینکه در گمانه‌زنی‌های پیشین به عرضه آیفون ۸ با یک سنسور اثرانگشت در بدنه پشتی اشاره شده بود، در این قاب که گمان می‌رود برای آیفون پرچم‌دار جدید اپل طراحی شده باشد؛ خبری از سنسور اثرانگشت نیست.

با این‌حال، انتشار یک قاب (آن‌ هم توسط یک منبع نه‌چندان معتبر) لزوماً بدین معنی نخواهد بود که آیفون ۸ شرکت اپل بدون سنسور اثرانگشت عرضه می‌شود یا سنسور اثرانگشت به بدنه پشتی منتقل شده است. امکان دار این قاب، برای یک نمونه آزمایشی از آیفون ۸ با سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر یا بدون حسگر اثرانگشت توسعه یافته باشد؛ به همین جهت، هیچ حفره‌ای در پشت به منظور دسترسی به سنسور اثرانگشت تعبیه نشده است.

آیفون 8

از دیگر قابلیت‎هایی که در این قاب مشاهده می‌شود، می‌توان به یک دکمه پاور بزرگ‌تر و هم‌چنین عدم تعبیه جک هدفون اشاره کرد. با این‌حال، عرضه آیفون ۸ بدون جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا موضوع چندان جدیدی نیست زیرا آیفون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل از این جک استفاده نمی‌کند و شرکت اپل به کاربران، خرید ایرپادهای بی‌سیم یا استفاده از هدفون‌های سازگار با درگاه لایتنینگ را پیشنهاد می‌دهد.

بنابر شایعات منتشر شده پیرامون آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل، این مدل به یک نمایشگر OLED بدون حاشیه ۵٫۸ اینچی مجهز خواهد بود و رزولوشن نمایشگر در مقایسه با نسل‌های گذشته ارتقاء یافته است. همان‌طور که در پاییز اعلام شده بود، شرکت اپل به دنبال استفاده از یک نمایشگر با رزولوشن بالاتر در مقایسه با رزولوشن آیفون ۷ پلاس است؛ به همین جهت، انتظار داریم که آیفون ۸ به یک نمایشگر با رزولوشن Quad HD مجهز شود. علاوه‌براین، ممکن است شرکت اپل به دلیل تمایل خود برای عرضه آیفون ۸ با ابعادی نزدیک به آیفون‌های ۴٫۷ اینچی و ارائه آن با یک نمایشگر بزرگ‌تر، از یک نمایشگر کشیده در آیفون پرچم‌دار جدید خود استفاده نماید.

هرچند در شایعات گذشته به این موضوع چندان اشاره نشده است اما استفاده از نمایشگرهایی با نسبت تصویر ۲ به ۱ یا بیشتر، به سازندگان کمک می‌کند تا علاوه‌بر ارائه گوشی‌های هوشمند خود با ابعادی مناسب، آن‌ها را با یک نمایشگر بزرگ‌تر ارائه دهند. برای مثال، شرکت سامسونگ با حذف حاشیه‌های اضافی نمایشگر و انتقال سنسور اثرانگشت به بدنه پشتی در گلکسی S8، ناچار شده است برای حفظ ابعاد این مدل در مقایسه با گوشی‌ گلکسی S7 آن‌را به یک نمایشگر بزرگ‌تر ۵٫۷ اینچی با نسبت تصویر ۱۸٫۵ به ۹ مجهز نماید.

هم‌چنین، شرکت ال‌جی نیز گوشی پرچم‌دار جدید خود یعنی G6 را به یک نمایشگر بدون حاشیه با نسبت تصویر ۲ به ۱ مجهز نموده است. در نهایت، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه آیفون ۸ با تراشه A11 و سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی وجود دارد؛ قابلیتی که بنابر اظهارنظر تحلیل‌گران، باعث می‌شود تا عرضه آیفون پرچم‎دار جدید شرکت اپل بدون سنسور اثرانگشت امکان‌پذیر باشد. هرچند دشواری‌های زیادی را برای این سازنده از جمله تغییر سیستم پرداخت اپل ID و … به وجود خواهد آورد. سیستم احراز هویت بیومتریک آیفون ۸ با بررسی چهره کاربران و مدل‌سازی سه‌بعدی آن و مطابقت تصویر سه‌بعدی با آنچه که به صورت پیش‌فرض وارد شده است؛ می‌تواند هویت کاربران را تشخیص دهد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *