چگونه امکان دریافت نوتیفی لایو ویدیو های اینستاگرام را در آیفون غیر فعال کنیم؟

چگونه امکان دریافت نوتیفی لایو ویدیو های اینستاگرام را در آیفون غیر فعال کنیم؟
  • 1396/3/7
  • زهرا معبودی
  • 0

از زمانی که امکان ارسال ویدیو های لایو در اینستاگرام فعال شده است هزاران نفر از افرادی که ما آن ها را فالوو می کنیم، اقدام به ایجاد لایو ویدیو کرده اند و بارها با پیام هایی شاهد این بوده ایم که کاربر مورد نظر، ویدیوی زنده ی خود را آغاز کرده است.

هنگامی که می خواهید ویدیو های لایو را مشاهده کنید باید به همان بخش همیشگی هوم بروید و از بالا در میان استوری ها و درست در ابتدای لیست از چپ، لایو ها را مشاهده کنید. برای مشاهده هر لایو، باید روی آیکون مورد نظر از پروفایل ضربه بزنید تا لایو را مشاهده کنید.

تصویر بالا، تصویری آشنا از ایجاد یک لایو، توسط کاربران است. برای انجام تنظیمات لازم برای اینکه، این گونه نوتیفی ها دیگر روی گوشی آیفون یا تبلت آی پد شما آشکار نشود توصیه می کنیم که این آموزش را تا انتها روی تنظیمات موبایل خود دنبال کنید.

اولین روش برای غیرفعال کردن دریافت نوتیفی روی گوشی های آی فون و یا آی پد

ابتدا وارد پروفایل تان در اینستاگرام شوید. در سمت بالا و راست، روی گزینه آپشن ها که به صورت سه نقطه است ضربه بزنید تا سایر جزییات برایتان نمایان شود:

در بخش SETTING یعنی کمی بالاتر از ابتدای بخش آپشن ها با نمایی مطابق زیر روبرو می شوید:

Push Notification Settings.

در این بخش همانطور که در کادر صورتی رنگ مشاهده می کنید  Push Notification Settings. را مشاهده می کنید. این گزینه را لمس کنید تا وارد جزییات بیشتر برای تنظیمات نوتیفی ها شوید. در ادامه با آپشن هایی مثل زیر مواجه خواهید شد:

Push Notification Settings.

در این بخش شما با بخشی به نام Live video مواجه هستید. در این جا در واقع مشخص می کنید که آیا می خواهید از کاربران به طور کلی نوتیفی استارت لایو را مشاهده کنید یا خیر. on را بزنید تا این قابلیت ادامه پیدا کند و یا اینکه off را بزنید تا نوتیفی ها برای تان نمایش داده نشوند.

در این بخش می توانید سایر امکانات برای نوتیفی ها هم مشاهده کنید که از جمله آن می توان به درخواست دوستی، نظیر آن اشاره کرد.

از آنجا که شمار زیادی از افراد این روزها اقدام به ارسال لایو ویدیو می نمایند این می تواند حتی در کارکردن اپلیکیشن هم اختلالاتی ایجاد کند. هر چند شما در آن واحد در یک لحظه تنها قادر به مشاهده یک لایو هستید، باز هم اضافه بار لایو ها گاهی موجب می شوند که نگرانی از دست دادن لایو ها شما را بیازارد. در عین حال این لایو ویدیو ها از پاره ای کاربران و پیج ها بخشی مهم و ارزشمند هستند که لازم است گاهی این نوتیفی ها را تحمل کند تا لایو ویدیو های ارزشمند را از دست ندهید.

turn-off-notifications-instagram-live-videos-iphone

در حال حاضر امکان فعال یا غیرفعال کردن نوتیفی برای لایو ویدو به طور اختصاصی وجود ندارد اما اگر بخواهید می توانید نوتیفی استوری ها را برای یک فرد خاص خاموش کنید. آموزش خاموش کردن نوتیفی استوری کاربران در اینستاگرام در این باره آموزش کاملی است که می توانید از آن برای کم کردن نوتیفی های غیر دلخواه کمک بگیرید. حالا که صحبت از استوری شد، بد نیست بدانید که استوری های واتس اپ هم در این باره می تواند امکان جالبی باشد. آموزش ایجاد Story یا Status در برنامه واتس اپ به شما یاد می دهد که در این برنامه پر کاربر نیز یک استوری ۲۴ ساعته ایجاد کنید که اتوماتیک مثل اینستاگرام بعد از ۲۴ ساعت حذف خواهد شد. حتی اگر بخواهید می توانید یاد بگیرید که چگونه استوری های Whatsapp را دانلود کنیم؟ و از آن ها استفاده کنید، چرا که به طور معمول امکان دانلود استوری های واتس اپ وجود ندارد.

روش دوم برای خاموش کردن نوتیفی های اینستاگرام

به طور کلی اگر بخواهید نوتیفی های اینستاگرام را غیر فعال کنید، می توانید به دور از اپلیکیشن اینستاگرام، از بخش ستنیگ و یا تنظیمات گوشی این کار را در آیفون و یا آی پد انجام دهید.

بدین منظور به بخش تنظیمات بروید و در موقعیتی مشابه با تصویر زیر به دنبال گزینه نوتیفی باشید:

در این جا تبی وجود دارد به نام notifications که اگر روی ان ضربه بزنید جزییات آن به صورت زیر خواهند شد:

در این جا لیستی از اپلیکیشن هایی را مشاهده می کنید که برای آن ها امکان دریافت نوتیفی وجود دارد. در این باره می توانید برای هر اپلیکیشن امکان دریافت نوتیفی را تا هر مقدار که مجوز داده شده شخصی سازی کنید. برای این مورد روی آیکون اینستاگرام ضربه می زنیم تا محدودیت های نوتیفی در آن را ایجاد کنیم:

در این تصویر آنچه که مشاهده می کنید امکاناتی است که برای نوتیفی ها در اینستاگرام نمایش داده شده است. دقت کنید که اینجا صحبت از استوری و یا انحصارا لایو ویدیو نیست. به طور کلی اگر بخواهید نوتیفی های این اپلیکیشن را غیرفعال کنید باید از تنظیمات این بخش استفاده کنید.

بدین صورت می توانید با اندکی تغییرات از طریق خود اینستاگرام و یا از طریق تنظیمات در آیفون و یا آی پد نوتیفی های اینستاگرام را فعال یا غیرفعال کنید. در این باره اگر توصیه یا نظر و یا تجربه ای ارزشمند دارید با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا به دست علاقمندان به اینستاگرام و کاربران آیفون برسد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *