آموزش ارسال اتوماتیک و همزمان یک پست در چند گروه فیس بوک

آموزش ارسال اتوماتیک و همزمان یک پست در چند گروه فیس بوک
  • 1396/3/14
  • زهرا معبودی
  • 1

افرادی که این مطلب را می خوانند قطعا یک بار حداقل برای یک بار از فیس بوک استفاده کرده اند. در فیس بوک قابلیتی وجود دارد به نام گروه که چنان قابل تنظیم است که کاربران عضو شده در آن و حتی ادمین ها همه می توانند در گروه ها پست گذاری کنند. البته این بستگی به این دارد که ادمین گروه در برنامه ریزی و تنظیمات گروه اینگونه خواسته باشد که اعضا نیز پست گذاری کنند یا نه.

به هر حال تصور بر این است که شما عضو چند گروه هستید پس می توانید یک پست را در یک گروه ایجاد کنید و در نهایت، با استفاده از گزینه share آن پست را در سایر گروه ها به اشتراک بگذارید. دقت کنید که اگر بخواهید یک پست را در شمار زیادی گروه به اشتراک بگذارید ممکن است اشتباه کنید و در برخی گروه ه بیش از یک بار پست مورد نظر را به اشتراک بگذارید، و در برخی پستی نشر داده نشود. از طرفی وقتی که پستی اشتراک گذاشته می شود، متاسفانه یا خوشبختانه لینک فعال گروهی که مطلب از آن به اشتراک گذاشته می شود نیز قرار داده می شود و این مورد پسند بسیاری از ادمین های دیگر گروه ها نیست و همین موجب می شود که پست شما از نظر ادمین گروه بعدی، مورد تایید قرار نگیرد.

آموزش ارسال اتوماتیک و همزمان یک پست در چند گروه فیس بوک

تا سال های پیش که من در فیس بوک خیلی فعال بودم آرزویم این بود که ای کاش می توانستم یک پست را همزمان در چند گروه نشر دهم اما هر چند این آرزو در یکی دو سال اخیر آرزویی خام بود اما حالا به لطف ابزار های آنلاین بر آورده شده و من تصمیم دارم از طریق گویا آی تی این مطلب را با شما در میان بگذارم. پس با ما همراه باشید تا به شما یاد دهیم که چگونه می توانید یک پست را در چند گروه فیس بوک همزمان نشر دهید.

aiposter.org وب سایتی است که به شما کمک می کند بتوانید پست هایی را که می خواهید در فیس بوک در گروه ها قرار دهید را یکباره در چند گروه ایجاد کنید. برای شروع کار با این ابزار، روی aiposter.org کلیک کنید و ثبت نام تان را شروع کنید.

aiposter.org

با کلیک بر این گزینه، تصویر بالا برایتان نمایش می دهند که شامل دو تب ورود و ثبت نام است و شما در این بخش باید یک اکانت برای خود ایجاد کنید. پس ابتدا اطلاعات لازم را بنویسید و سپس روی دکمه آبی Create new account کلیک کنید تا اکانت تان در aiposter.org ساخته شود. بعد از این که اکانت را ساختید لازم است که با همین اکانت وارد سایت شوید.

بعد از اینکه وارد سایت شدید، باید وارد بخش تنظیمات aiposter.org شوید. اگر جایگاه تنظیمات aiposter.org را پیدا نمی کنید، روی ” بخش تنظیمات aiposter.org ” کلیک کنید.

در بخش تنظیمات با صحنه ی زیر روبرو می شوید:

aiposter.org

در این بخش روی گزینه سوم یعنی facebook account کلیک کنید، تا وارد بخش اکانت فیس بوک و ادامه ماجرا شوید.

قبل از اینکه در این بخش دست به کار شوید، اطمینان حاصل کنید که حداقل یک بار با همین مرورگری که در آن در حال وارد کردن اطلاعات هستید، یک بار وارد فیس بوک شده اید و یوزر و پسوردتان را به آن معرفی کرده اید. سپس با صحنه ای مطابق زیر مواجه می شوید:

aiposter.org

در این بخش تیک های یاد شده را روی تنظیمات قرار داده و نام کاربری و پسورد تان را هم وارد کنید و در نهایت روی save change کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود. در ادامه با دو انتخاب مطابق تصویر زیر مواجه می شوید:

در این جا باید گزینه اول یعنی authenticate the app را انتخاب کنید و در نهایت add facebook account را کلیک کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که باید حتما حتما گزینه set poat visibility را به صورت پابلیک و عمومی انتخاب کرده و تنظیم کرده باشید چرا که در صورتی که این گزینه به درستی انتخاب نشود، aiposter.org از ارسال اتوماتیک پست خودداری می کند.

aiposter.org

بعد از انجام این تنظیمات ok را بزنید و بعد روی get app access token کلیک کنید. حالا شما توکن دسترسی را مشاهده می کنید که به راحتی قابل کپی کردن است.  دقت کنید که در برخی موارد کادر محتوی توکن دستری حاوی هیچ چیزی نیست و خالی است در چنین موقعیتی باید یک بار تب را ببندید و دوباره آن را باز کنید. در چنین شرایطی توکن دسترسی در اختیارتان قرار می گیرد.

این باکس به صورت زیر است:

aiposter.org

باید این توکن را کپی کنید و در باکس زیری، پیست کنید و روی عبارت add facebook account کلیک کنید و بعد دکمه close را بزنید. وقتی این کار را انجام دادید، می توانید به صفحه اولیه یا صفحه خانگی بروید. در این بخش، به راحتی لیست گروه ها و پیج ها را مشاهده می کنید.

برای اینکه در این گروه ها پست گذاری کنید می توانید یکی یکی آن ها را انتخاب کنید یا اینکه با تیک دار کردن گزینه زیر، همه آن ها را با هم انتخاب کنید:

حالا شما می توانید متن خود را آماده کرده و بنویسید. حتی می توانید در آن از انواع اسمایلی ها، تصویر و فیلم نیز استفاده کنید و بعد از نگارش پست مورد نظر، آن را به یک باره روی این شبکه اجتماعی و در گروه های مختلف نشر دهید.

aiposter.org

شما به راحتی می توانید بعد از نوشتن پست سه حالت را انتخاب کنید که در بالا مشاهده می کنید. اگر بخواهید در همین لحظه پست را ارسال کنید، send now را باید کلیک کنید اما برای ذخیره پست و احتمالا ویرایش های بعدی روی گزینه دوم یعنی save post کلیک کنید اما نکته جالب تر زمان بندی کردن پست هاست که با زدن گزینه سوم یعنی scheduled posts، می توانید به پست زمان و تاریخ بدهید تا در تایم مورد نظرتان نشر داده شود:

در این جا می توانید تنظیمات لازم را انجام داده و در نهایت روی دکمه آبی رنگ انتهای تنظیمات، کلیک کنید.

دقت داشته باشید که تا زمانی که تمام پست ها ارسال نشده اند و این سایت در حال کار کردن است، باید، تب ها را باز نگه دارید در غیر اینصورت اگر تب را ببندید، فرآیند ارسال پست و حتی زمان بندی شدن پست ها متوقف خواهد شد بنابراین باید به این موضوع هم دقت داشته باشید.

این یک ترفند فوق العاده برای افرادی است که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند و می خواهند به سادگی، در زمان خود وقفه ای ایجاد نکنند و در زمان صرفه جویی کنند. نظر شما در رابطه با این ترفند چیست؟ البته روش های دیگری نیز می دانیم که می تواند در این کار به شما کمک کند اما از آن جا که استفاده از وب سایت aiposter.org رسمی تر است و از رابط کاربری حرفه ای تر و تر و تمیز تری نیز برخوردار است، توصیه می کنیم از همین سرویس استفاده کنید و سایر ترفند ها را تا اطمینان کامل، مورد استفاده قرار ندهید چرا که ممکن است سایت های مختلف قصد سرقت اطلاعات اکانت شما داشته باشند.

در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و برای اطلاع فعالین شبکه های اجتماعی این مطلب را روی شبکه های اجتماعی تان مخصوصا فیس بوک به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام بنده نمیتونم پستهام توی گروههای فیس بوکی که عضو هستم اشتراک گذاری کنم برای رفع این مشکل چکار باید بکنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *