زمان رونمایی رسمی از فبلت گلکسی نوت ۸ سامسونگ مشخص شد؛ هفته اول شهریور، منتظر آن باشید!

زمان رونمایی رسمی از فبلت گلکسی نوت ۸ سامسونگ مشخص شد؛ هفته اول شهریور، منتظر آن باشید!
  • 1396/3/31
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ در تابستان از پرچم‎دار جدید خود یعنی گلکسی نوت ۸ رونمایی خواهد کرد و براساس گمانه‎زنی‎های جدید، زمان رونمایی این گوشی مشخص شده است. برای جزئیات بیشتر پیرامون زمان معرفی و عرضه گلکسی نوت ۸ سامسونگ در ادامه مطلب با وب‏سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

رویداد IFA برلین در اوایل ماه سپتامبر برگزار خواهد شد و به‏نظر می‌رسید که شرکت سامسونگ از این رویداد برای معرفی نسل جدید فبلت‎های پرچم‏دار گلکسی نوت ۸ استفاده خواهد نمود. با این وجود، برنامه شرکت سامسونگ تغییر یافته است و تصمیم دارد تا فبلت پرچم‎دار جدید خود را در اواخر ماه آگوست (هفته اول شهریور) معرفی نماید.

علت تغییر زمان رونمایی از گوشی گلکسی نوت ۸ سامسونگ، تمایل شرکت سامسونگ به فروش بیشتر آن عنوان شده است و به همین جهت، آخرین گزارش منتشر شده از سوی نشریه کره‎ای Naver نشان می‎دهد که گلکسی نوت ۸ در یک رویداد اختصاصی در شهر نیویورک معرفی خواهد شد و سامسونگ، این رویداد را برای ۲۶ آگوست (۴ شهریور ماه) درنظر گرفته است.

براساس اطلاعات موجود پیرامون گلکسی نوت ۸ سامسونگ، انتظار می‎رود که این فبلت پرچم‎دار از طراحی نزدیک به گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس استفاده نماید؛ این در حالی است که آیفون ۸ اپل با تغییرات قابل‌توجه به نسل گذشته معرفی خواهد شد و کوپرتینویی‎ها، موفق شده‌اند تا اولین آیفون بدون حاشیه خود را با دوربین دوگانه و حسگر اثرانگشت ادغام شده با نمایشگر توسعه دهند. به همین جهت، تمایل شرکت سامسونگ به رونمایی زودهنگام از گلکسی نوت ۸، پیش از معرفی آیفون پرچم‎دار جدید اپل یعنی آیفون ۸ منطقی به‎نظر می‎رسد.

گلکسی نوت ۸ سامسونگ، اولین محصول مجهز به چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام خواهد بود و بنابر شایعات، در دو مدل با شش و هشت گیگابایت رم عرضه خواهد شد. چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام در واقع نسخه بهبود یافته اسنپدراگون ۸۳۵ محسوب می‏شود و فرکانس هسته‎های پردازشی در این تراشه، افزایش یافته است. با این وجود، اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام هم‎چنان از هشت هسته پردازشی Kryo 260 استفاده می‌کند و بر مبنای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FinFET توسعه یافته است.

فبلت پرچم‎دار جدید سامسونگ مانند نسل قبل با نمایشگر بدون حاشیه به بازار عرضه خواهد شد که شرکت سازنده، آن‌را «از کران گذر» توصیف می‎کند. اندازه صفحه‎نمایش گلکسی نوت ۸ در مقایسه با گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ، تنها ۰٫۱ اینچ افزایش یافته است و مانند این گوشی، ابعاد آن ۱۸٫۵ به ۹ خواهد بود.

با این وجود، شرکت سامسونگ حسگر اثرانگشت، سنسور تشخیص ضربان قلب و ماژول دوربین را به صورت عمودی در بدنه پشتی جای داده است. به عبارت بهتر، حسگر تشخیص اثرانگشت، هم‎اکنون در زیر ماژول اصلی دوربین قرار دارد؛ البته طراحی آن مانند سنسور درنظر گرفته شده برای گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، بیضی‎شکل است. با وجود این تغییرات، اکنون دست‎یابی به حسگر اثرانگشت برای استفاده از آن یا اعمال ژست‎های حرکتی مختلف برای جابه‎جا شدن در محیط یک برنامه، ساده‎تر خواهد بود.

گلکسی نوت ۸ اولین محصول سامسونگ با دوربین دوگانه نیست اما می‌توان آن‎را اولین گوشی پرچم‎دار این سازنده با دوربین دوتایی درنظر گرفت. شرکت سامسونگ، دوربین دوگانه را با چینش عمودی در بدنه پشتی جای داده است؛ یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله برای گلکسی نوت ۸ درنظر گرفته شده است.

گلکسی نوت ۸ سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید O عرضه نمی‌شود و اندروید نوقا ۷٫۱٫۱، انتخاب سامسونگ برای پرچم‎دار جدید خود خواهد بود. با این وجود، انتظار می‌رود که کم‎تر از شش ماه پس از رونمایی از گلکسی نوت ۸، این سازنده کره‎ای فبلت پرچم‎دار جدید خود را به اندروید O آپدیت نماید.

در حال‌حاضر، جزئیات چندانی پیرامون قیمت و زمان عرضه گلکسی نوت ۸ سامسونگ به بازار وجود ندارد. با این‎حال، انتظار می‎رود که این فبلت پرچم‏دار، نزدیک به ۹۰۰ دلار قیمت داشته باشد. لازم به‎ذکر است که گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، هم‎اکنون به ترتیب با قیمت ۷۲۰ و ۸۵۰ دلار به فروش می‎رسد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *