سازندگان چالش نهنگ آبی دستگیر شدند

سازندگان چالش نهنگ آبی دستگیر شدند
  • 1396/6/20
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: از آنجا که نهنگ آبی نیاز به یک ادمین برای تایید و اعلام مراحل دارد، با دستگیری سازندگان آن عملا دیگر این چالش وجود ندارد. اما پرداختن به آن سبب می‌شود آدم‌های سودجو به فکر کپی کردن آن در کشور بیفتند و بحران جدیدی را در سطح کشور ایجاد کنند.

گویا آی تی
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که از همکاری با نهادهای مختلف در این حوزه استقبال می‌کند گفت: با وزارت ارتباطات در سال‌های گذشته تعاملات خوبی داشته‌ایم و آن‌ها مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده را برای وام به بازی‌سازان اختصاص دادند. همچنین با معاونت علمی ریاست‌جمهوری نیز در بخش‌های مختلف همکاری داریم.
وی ادامه داد: امیدواریم اگر قرار است صحبتی درباره بازی‌های رایانه‌ای انجام شود، این کار با هماهنگی بنیاد صورت بگیرد. ما به دنبال تعامل با نهادهای مختلف مانند وزارت ارتباطات، معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان هستیم چراکه مساله بازی‌های رایانه‌ای فرابخشی است. امیدواریم این هماهنگی به وجود بیاید.
کریمی درباره چالش نهنگ آبی نیز توضیح داد: باید تاکید کنم که نهنگ آبی به مانند چالش سطل آب یخ، یک چالش است و نه یک بازی رایانه‌ای. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از سه ماه پیش از این موضوع مطلع بوده اما آن را رسانه‌ای نکرده چرا که می‌دانست تاثیر منفی می‌گذارد. همان تاثیری که امروز در سطح جامعه شاهد آن هستیم.
وی با بیان این که سازندگان این چالش دستگیر شده‌اند گفت: از آنجا که نهنگ آبی نیاز به یک ادمین برای تایید و اعلام مراحل دارد، با دستگیری سازندگان آن عملا دیگر این چالش وجود ندارد. اما پرداختن به آن سبب می‌شود آدم‌های سودجو به فکر کپی کردن آن در کشور بیفتند و بحران جدیدی را در سطح کشور ایجاد کنند. تا چند روز پیش مردم از وجود این چالش بی‌خبر بودند اما اکنون با خبررسانی‌های گسترده‌ای که انجام شده کنجکاوی افراد برانگیخته شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *