ممنوعیت حضور بازدیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه MWC 2018 به سبب تحریم GSMA

ممنوعیت حضور بازدیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه MWC 2018 به سبب تحریم GSMA
  • 1396/8/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تقریباً یک ماه پیش بود که اخبار مبنی بر تحریم ایران توسط GSMA یا همان انجمن جهانی موبایل منتشر شد. این انجمن وظیفه ی هماهنگی های بین المللی موبایل را بر عهده دارد و یکی از وظایف آن تعیین IMEI یا همان ساختار شناسه ی جهانی تجهیزات موبایل است.

گویا آی تی – در همان زمان که خبر تحریم ایران از سوی GSMA منتشر شد، وزیر ارتباطات، آقای محمد جواد آذری جهرمی، به این خبر واکنش نشان داد و گفت در دو سال اخیر مجوز حضور کمپانی های ایرانی در GSMA تمدید نشده بود و به واسطه ی تمدید این مجوز در سال جاری، مانعی جهت استفاده از خدمات GSMA برای کمپانی های ایرانی وجود ندارد.
اما اکنون، که تنها چند ماه به آغاز برگزاری کنگره ی جهانی موبایل بارسلون باقی مانده، اخبار حکایت از آن دارند که بازدید کنندگان ایرانی از حضور در نمایشگاه MWC 2018 منع شده اند، آن هم به سبب تحریم ایران از سوی GSMA. کمپانی های ایرانی هنگامی که درصدد ثبت نام برای حضور در نمایشگاه MWC 2018 برمی آیند، پیامی برای آن ها نمایش داده می شود مبنی بر این که GSMA از آن جا که یک شرکت آمریکایی است بایستی از تحریم های تجاری ای که علیه ایران وضع شده پیروی کند، از این رو و به سبب همین تحریم ها امکان حضور بازدیدکنندگان از کشورهای ایران، سوریه و کوبا میسر نیست.
نمایشگاه MWC یک نمایشگاه ترکیبی محسوب می شود. ترکیبی از حضور کمپانی های تولید کننده ی دستگاه های موبایل و ارائه ی جدیدترین فناوری های ارتباطی توسط اپراتورهای مخابراتی. در واقع در این نمایشگاه اپراتورهای مخابراتی و همچنین تولید کننده های گوشی های هوشمند از جدیدترین محصولات خود رونمایی می کنند. البته این نمایشگاه صرفاً محدود به موبایل نیست، بلکه فناوری های دیگر از جمله اینترنت اشیا نیز در این نمایشگاه معرفی می گردند.
به هر صورت مسئول اصلی برگزاری این نمایشگاه GSMA است و اگر در این چند سال از کشور ما نیز نمایندگان و فعالانی در این نمایشگاه حضور داشتند، امسال به سبب تحریم ها خبری از فعالان و نمایندگان ما در این نمایشگاه نخواهد بود. جالب است که درِ این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان ایرانی نیز بسته است.
سال پیشین، این کافه بازار بود که به عنوان تنها کمپانی ایرانی در این نمایشگاه حضور داشت، هر چند که حضور این کمپانی نیز با شرط و شروط هایی همراه بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *