نگاهی به مشخصات بنتلی بنتایگا ۲۰۱۷؛ شاسی بلندی با قیمتی نجومی

نگاهی به مشخصات بنتلی بنتایگا ۲۰۱۷؛ شاسی بلندی با قیمتی نجومی
  • 1396/10/12
  • الهه چگینی
  • 0

افرادی که به خودروهای شاسی بلند علاقه دارند احتمالاً تاکنون نام خودروی بنتلی بنتایگا ۲۰۱۷ را شنیده اند و احتمالاً این را نیز می دانند که این خودرو از قیمتی بسیار بالا، یعنی حدود ۳۰۰ هزار دلار، برخوردار است. می دانید که این قیمت برای یک خودروی شاسی بلند بسیار قیمت بالایی است و طبیعتاً کمتر کسی می تواند چنین قیمتی پرداخت کند. اما فارغ از توانایی خرید، نکته ای که در این بین وجود دارد این است که چه چیزی در این خودرو وجود دارد که می تواند چنین قیمتی را توجیه کند؟ ما هیچ زمان چیزی را به صرفِ قیمت بالایی که دارد گران نمی دانیم، بلکه زمانی چیزی را گران می دانیم که قیمتش بیشتر از آن چیزی باشد که حقش است. حال می خواهیم ببینیم که آیا این خودرو، خودرویی گران است و یا آن که به نسبت ویژگی هایی که دارد قیمتش آن چنان هم بالا نیست. با ما همراه باشید تا به این مسئله بپردازیم.

گویا آی تی – افرادی که به خودروهای شاسی بلند علاقه دارند احتمالاً تاکنون نام خودروی بنتلی بنتایگا ۲۰۱۷ را شنیده اند و احتمالاً این را نیز می دانند که این خودرو از قیمتی بسیار بالا، یعنی حدود ۳۰۰ هزار دلار، برخوردار است. می دانید که این قیمت برای یک خودروی شاسی بلند بسیار قیمت بالایی است و طبیعتاً کمتر کسی می تواند چنین قیمتی پرداخت کند. اما فارغ از توانایی خرید، نکته ای که در این بین وجود دارد این است که چه چیزی در این خودرو وجود دارد که می تواند چنین قیمتی را توجیه کند؟ ما هیچ زمان چیزی را به صرفِ قیمت بالایی که دارد گران نمی دانیم، بلکه زمانی چیزی را گران می دانیم که قیمتش بیشتر از آن چیزی باشد که حقش است. حال می خواهیم ببینیم که آیا این خودرو، خودرویی گران است و یا آن که به نسبت ویژگی هایی که دارد قیمتش آن چنان هم بالا نیست. با ما همراه باشید تا به این مسئله بپردازیم.

الف) پیشرانه:

خودروی مورد نظر ما سال های زیادی نیست که تولید آن آغاز شده. این خودرو از سال ۲۰۱۵ که تولید شده همواره به عنوان پر سرعت ترین شاسی بلند حال جهان شناخته می شود. این سرعت بالا ناشی از پیشرانه ی ۶ لیتری آن است. این پیشرانه ۱۲ سیلندر بوده و قادر به تولید ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی حاصل از این پیشرانه از طریق گیرباکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود و جالب آن که این خودروی شاسی بلند نیروی پیشرانه را به هر ۴ چرخ منتقل می کند. جالب تر آن که این شاسی بلند انگلیسی قادر به طی مسافت صفر تا صد کیلومتر در ۳٫۵ ثانیه است. این رقم، رقمی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

 

ب) طراحی ظاهری و داخلی:

 


طراحی ظاهری خودرو عالی است. این خودروی خانواده ی بنتلی با دارا بودن خطوط برجسته ی دقیق در تمامی سطوح بدنه و همچنین حالت تهاجمی معتدلی که دارد می تواند هم آنان که به دنبال شاسی بلند اسپرت هستند را راضی نگاه دارد و هم آنان که خیلی با طراحی اسپرت سازگار نیستند و به دنبال طراحی شیک و لوکس می گردند.
در قسمت داخلی نیز اوضاع بسیار خوب است. در واقع گران قیمت بودن خودرو، خود را در طراحی داخلی بیشتر نشان می دهد چرا که از چوب ها و چرم های گران قیمتی برای طراحی داخلی این شاسی بلند استفاده شده است.
صندلی ها در ۲۲ حالت قابل تنظیم هستند و از ۶ نوع ماساژ نیز می توان استفاده کرد.

 

 

ج) امکانات:


شاسی بلند بنتلی بنتایگا ۲۰۱۷ از امکانات متعددی برخوردار است. برخی از امکانات این خودروی لوکس عبارتند از:
• سقف پاناروما
• اینترنت ۴G
• وای فای
• بلوتوث
• نمایشگر صندلی های عقب
• تبلت های ۷۰۰۰ دلاری
• سنسور دید در شب
• پارک خودکار
• و …
این خودرو، هم بسیار لوکس است، هم بسیار سریع و هم بسیار قدرتمند. اما آیا از نگاه شما قیمت آن به نسبت ویژگی هایی که دارد، متناسب به نظر می رسد؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *