بررسی ویدئویی مشخصات آنر ۷ ایکس

بررسی ویدئویی مشخصات آنر ۷ ایکس
  • 1396/12/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بعد از رونمایی رسمی از آنر ۹، این شرکت محصول میان رده از سری X را در ایران معرفی کرد. آنر ۷ ایکس یک میان رده قدرتمند با مشخصات شبیه به یک پرچمدار است که ویژگی های مختلفی دارد. در ادامه ای ن مطلب توجه شما را به بررسی مشخصات گوشی آنر ایکس ۷ جلب می نماییم.

گویا آی تی – برند آنر با تمرکز برروی نسل جوان و کسانی که دنبال محصولات جوان پسند هستند، رده جدیدی از گوشی های موبایل هوشمند را به بازار عرضه می کند. تمرکز روی جوانان باعث شده تا این گوشی ها طراحی های بسیار زیبا و متفاوت و البته عملکردی بی نظیر داشته باشد.

 

طراحی

گوشی آنر ۷ ایکس طراحی بسیار دلربا و بی نظیری دارد. همانطور که گفته شد برند آنر با تکیه بر نسل جوان قصد دارد بخشی از بازار را از آن خود کند که کمتر توسط شرکت ها و برندهای دیگر به آن پرداخته شده است. در بخش جلویی دستگاه با یک نمایشگر با وسعت دید گسترده روبرو هستیم. نمایشگری ۵٫۹ اینچی که سعی شده کمترین حاشیه ممکن را داشته باشد و باید بدانید از نظر طراحی یک میان رده، آنر ۷ ایکس وسیع ترین نمایشگر با کم ترین حاشیه را در بین میان رده ها دارا است که در نوع خود مثال زدنی است. بالای نمایشگر بلندگو، دوربین سلفی و LED اعلانات، با فاصله کمی از هم جای داده شده است. همچنین در بخش پایین نمایشگر شاهد لوگوی برند آنر هستیم اما خبری از سنسور اثر انگشت در جلوی گوشی نیست.

در بخش پشتی شاهد دوربین دوگانه، فلش LED دوگانه و سنسور اثر انگشت هستیم. به طور کلی این گوشی یک استاندارد کلی در طراحی گوشی های هوشمند را رعایت کرده و از نظر طراحی فرق چندانی با گوشی هایی همچون Mate 10 Lite ندارد. لنزهای دوربین کمی بیرون زدگی دارد. وقتی دقت کنید می بینید که لنزها حدود یک میلی متر از قاب بیرون زده اند. هم چنین سنسورهای دوربین نیز به صورت افقی کنار هم قرار گرفته اند.

 

اما با توجه به میان رده بودن این گوشی هوشمند، کیفیت ساخت بسیار بالا و مثال زدنی آن قابل تحسین است.
در این گوشی از شیشه های ۲٫۵D استفاده شده که می تواند کاربر تحت تاثیر قرار دهد. از سوی دیگر ضخامت کم ۷٫۶ میلیمتری از دیگر نکات هیجان انگیز این گوشی به شمار می رود.

 

نمایشگر

این گوشی دارای یک نمایشگر FullView با اندازه ۵٫۹ اینچ است. این نمایشگر از نوع FHD+ است و از تراکم پیکسلی ۴۰۷ppi بهره می برد. این صفحه نمایش از نوع OLED است که به به دلیل کیفیت بالا و تراکم پیکسلی مناسب آن، تماشای ویدیو یا خواندن متن را برای شما لذت بخش می کند.

 

سخت افزار

آنر ۷ ایکس به عنوان یک میان رده، مشخصات نسبتا خوبی دارد که آن را به یک گوشی شبیه به پرچمدار تبدیل می کند. یعنی یک گوشی در لباس میان رده اما با مشخصات یک پرچمدار واقعی. پردازنده Kirin 659 که ساخت شرکت HiSilicon است دارای ۸ هسته پردازشی، و ۴ هسته گرافیکی است که تقریبا می تواند از پس هر شرایطی بر بیاید. یعنی اگر سنگین ترین بازی ها، یا تعداد زیادی از اپلیکیشن های موبایل را بصورت همزمان اجرا کنید، این گوشی می تواند به راحتی از پس این پروسه های سنگین مالتی تسکینگ برآید که در نوع خود بی نظیر است.
این گوشی دارای دو مدل مختلف است که یکی از آن ها دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم و مدل دیگر دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و البته ۳ گیگابایت رم است. این میزان از حافظه موقت به راحتی می تواند از کم شدن سرعت گوشی جلوگیری کند. کما اینکه حافظه داخلی نسبتا مناسب گوشی می تواند پذیرای مقدار بسیار زیادی موسیقی، ویدیو، بازی و یا نرم افزار باشد.
خوشبختانه به لطف این مشخصات قدرتمند تقریبا اجرای اکثر بازی های سه بعدی به راحتی در آنر ۷ ایکس امکان پذیر است.
از سوی دیگر این گوشی می تواند تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه خارجی را پشتیبانی کند که با شرط استفاده از حافظه های پرسرعت می توانید به راحتی این میزان از SD را به گوشی خود اضافه کنید و اصلا نگران پر شدن آن نباشید.
در طول زمانی که ما از این گوشی استفاده کردیم، کمتر با لگ یا کندی خاصی روبرو شدیم و این گوشی تقریبا توانست اکثر نیازهای ما را برطرف کند.

 

نرم افزار

آنر ۷ ایکس از رابط کاربری EMUI 5.1 استفاده می کند که بر مبنای اندروید ۷ طراحی و در گوشی ها نصب شده است. این رابط کاربری به صورت پیش فرض منوی محبوب App Drawer را ندارد و در واقع طراحی آن منحصربفرد از سایر رابط های کاربری موجود در بازار است. امکانات خاصی نیز برای آن در نظر گرفته شده که کاربران راحت تر با آن ارتباط برقرار کنند.

اکنون که EMUI به یک ثبات در طراحی و عملکرد رسیده، توانسته در کنار سخت افزار قوی گوشی آنر ۷ ایکس، بسیار روان و عالی اجرا شود.
برنامه خاصی با نام Phone Manager در آنر ۷ ایکس موجود بوده که توسط آن قادر به کنترل بخش‌های مختلف گوشی خود خواهید بود. پاک سازی گوشی از ویروس، بررسی شماره و پیام‌های بلاک شده، مدیریت دیتای اینترنت، پاک سازی گوشی از فایل‌های اضافی، مدیریت باتری، بررسی دسترسی برنامه‌ها، قفل کردن اپ‌ها و تعدادی دیگر از این قبیل ویژگی‌ها در برنامه Phone Manager یافت می‌شوند.

از ویژگی های خاص این رابط کاربری می توان به قابلیت کار با یک دست یا داک همراه برای کار کردن راحت تر با گوشی اشاره کرد.
به طور کلی EMUI 5.1 به عنوان یک رابط کاربری مبتنی بر اندروید ۷ می تواند نیاز هر کاربری را بر طرف سازد. حتی اگر از طرفداران منوی اپ دراور باشید می توانید به سادگی آن را در این رابط کاربری فعال کنید. این یک رابط کاربری است تا پاسخگوی نیازهای جوانان باشد.
تعدادی بازی نیز بصورت پیش فرض از محصولات شرکت گیم لافت در این گوشی جای داده شده که از جمله می توان به آسفالت اشاره کرد. البته این نسخه ابتدایی بازی است و به راحتی می توانید بصورت کاملا رایگان آن را به جدیدترین نسخه ارتقا دهید و به راحتی بازی کنید.

 

صدا

از آنجایی که گوشی های سری آنر برای نسل جوان طراحی و به بازار عرضه شده اند ویژگی های را در خود جای داده اند که جوانان را تحت تاثیر قرار دهد. این گوشی هم از این قاعده مستثنی نیست و با وجود بلندگوی تک کاناله، صدای قابل توجهی ارائه دهد. از سوی دیگر بهره گیری از فناوری اختصاصی HISTEN که توسط رین میلارد برنده جایزه گرمی برای هواوی طراحی شده است می توانید با هدفون صدای ۳ بعدی گوش کنید یا افکت های خاصی را روی موسیقیی خود اعمال کنید تا صدای مطلوب تری بشنوید.

خوشبختانه با وجود جک ۳٫۵ میلیمتری دیگر مشکلی در زمینه استفاده از هدفون وجود ندارد و با خیال راحت می توانید با هر نوع هدفونی که دوست دارید با آنر ۷ ایکس موزیک گوش کنید و از خروجی کارت صدای آن لذت ببرید.

 

باتری

در دنیایی زندگی می کنیم که شارژدهی گوشی یکی از مهم ترین المان های گوشی های هوشمند به شمار می رود. در واقع هر گوشی با مشخصات بالایی که از باتری بهتری بهره مند باشد، پیروز داستان است. سال ۲۰۱۷ هم سال باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت به بالا بود. خوشبختانه باتری ۳۳۴۰ میلی آمپر بر ساعت آنر ۷ ایکس به راحتی یک روز کامل را دوام می آورد و اگر کمی درست از آن استفاده کنید می توانید نزدیک به ۲۴ ساعت از آن استفاده کنید.

 

دوربین

این گوشی از دو لنز بهره می برد. لنز اول با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل وظیفه ثبت عکس را به عهده دارد و لنز دوم با کیفیت ۲ مگاپیکسل وظیفه ثبت جزئیات و عمق میدان و… برای لنز اول را به عهده دارد. این فناوری با آنچه در آنر۹ به کار رفته بود کمی متفاوت است و با عملکرد لنزهای لایکا نیز تفاوت دارد. اما به طور کلی در بخش نرم افزاری همان خروجی را در اختیار کاربر می گذارد. یعنی می توانید هر زمان که خواستید فوکوس تصاویر را تغییر دهید و یا یک دست کنید. یا در محیط های کم نور تصویر با کیفیت تری ثبت کنید. هرچند که خبری از زوم هیبریدی بدون افت کیفیت نیست.
لنز دوم می تواند در ثبت تصاویر با پشت زمینه بوکه به کمک کاربر بیاید و تصاویری نزدیک به لنزهای دوربین های حرفه ای مانند ۵۰ یا ۸۵ به کاربر ارائه کند.

این دوربین دارای قابلیت های نرم افزاری خاصی نیز هست. از جمله می توان به قابلیت ثبت تصاویر HDR، پانوراما، لایت پینتینگ (نقاشی نور)، تایم لپس، اسکن مدارک و… اشاره کرد. حالت زیباسازی چهره نیز در رابط کاربری دوربین وجود دارد که چهره افراد را بصورت زنده و حتی پیش از فشردن دکمه شاتر رتوش می کند.

این دوربین می تواند فیلم هایی با کیفیت FULL HD به نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند.
دوربین سلفی نیز از نوع ۸ مگاپیکسلی است که کیفیت مطلوبی دارد.

 

جمع بندی

اگر به دنبال یک گوشی با مشخصات مناسب و مشابه پرچمداران بازار هستید، بدون شک آنر ۷ ایکس بهترین انتخاب است چرا که هم صفحه نمایش با کم ترین حاشیه ممکن را دارد هم طراحی آن جذاب است و با چشم کاربر غریبه نیست و بعد از مدتی دل شما را نمی زند و هم اینکه جوان پسند است. با آنر ۷ ایکس به راحتی بازی کنید، موسیقی گوش کنید، فیلم ببینید، کتاب و متون مهم را بخوانید، عکس بگیرید و اصلا نگران تمام شدن باتری نباشید.
آنر ۷ ایکس یک میان رده همه کاره است که می تواند هرکسی را تحت تاثیر قرار دهد!

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *