3افزونه فایرفاکس جهت تست وب سایت‌تان با رزولوشن‌های مختلف

  • 1388/12/8
  • سپهر خيري
  • 1

یکی از مشكلات طراحی در اینترنت تجسم این مسئله است که سایت شما روی صفحه کامپیوتر دیگران با رزولوشن های مختلف چطور به نظر می رسد. مدتی پیش معمولی ترین رزولوشن صفحه نمایش 800×600 بود. بعداً با پیشرفته تر شدن کامپیوترها و بزرگتر شدن صفحه نمایش آنها معمول ترین اندازه صفحه نمایش 1024×768بود. امروزه اندازه مانیتور ها از هر زمان دیگری بزرگتر شده و سایز های بزرگتری هم در راه است. یکی ار وظایف طراحان وب این است که ببینند سایت آنها در با رایج ترین رزولوشن ها چگونه به نظر خواهد آمد.( برای چک کردن به سایت ViewLike.Us مراجعه کنید).
خوب برنامه های افزایش توان (add-ons) فایرفاکس برای کمک اینجا هستند، که وظیفه آزمایش وب سایت را با انواع مختف رزولوشن انجام می دهند. در اینجا من سه برنامه افزایش توان فایرفاکس را برای شما گذاشته ام تا یکی از آنها را انتخاب کنید. در واقع، هر کدام از این برنامه های add-ons که با شما به مشارکت می گذارم برای کاربران مختلفی کاربرد دارد. کاربران مختلف با انواع شورت کات های گوناگونی که کاربرد های سریع تر واسان تری دارند روبرو می شوند. کدامیک برای شما مناسب تر است؟ بگذارید این را با نگاهی سریع به هر کدام از آنها دریابیم.

Firesizer

اولین آنها Firesizerاست.


استفاده از این برنامه افزایش توان احتمالاً چندان ساده هم نیست. نکاهی به میل ابزار زیرین بیاندازید خواهید دید که کجا به انداز ه فعلی ویندوز شما اشاره شده است….


برای تغییر اندازه پنجره جستجوگر تان کافی است روی اندیکاتور اندازه راست کلیک کنید.


معمولاً سه اندازه متفاوت برای انتخاب وجود دارد. البته می توانید با کلیک روی“Customize…” اندازه های مورد نظر خود را کاستومایز کرده واضافه کنید.


یا می توانید با کلیک روی “Save current size” اندازه های موجود را در پنجره جستجوگر سیو کرده آنها را به لیست اضافه کنید.


ساده ترین روش کارکرد این افزای توان را در پنجره زیر می بینید. آیا شما راه حل ساده تر یا سریع تری برای آزمایش وب سایت در رزولوشن های مختلف سراغ دارید. مطمئناً نه!

ResizeIT
دومین برنامه افزایش توان که در این مبحث به آن پرداخته ایم” ری سایز آی تی” نام دارد.


ResizeIT، شورت کات های موجود درصفحه کلید را به روی صفحه می آورد. اساساً شما می توانید چهار سایز متفاوت برای شورت کات ها در نظر بگیرید، و یکباره می بینید که آزمایش رزولوشن طراحی های وب سایت تان چقدرآاسانتر شده است. ترکیب این شورت کات ها به قرار زیر است ALT-1, ALT-2, ALT-3 ALT-4. با رفتن به منوی تولز، و انتخاب Add-ons و کلیک بر روی دکمه آپشن، اندازه برچسب آی تی را تغییر دهید.


همانطور که می بینید عملاً حتی می توانید اندازه دلخواه را برای هر دسته نیز انتخاب کنید.

Yet Another Window Resizer

و این هم یک برنامه دیگر برای تغییر اندازه پنجره


اخرین مورد از برنامه های افزایش توان یا همان اد-آن برای فایرفاکس در این مبحث ” و این هم یک برنامه دیگر برای تغییر اندازه پنجره” می باشد.


نمی دانم شما هم از جمله افرادی هستید که زیاد از ماوس استفاده می کنند یانه! بهر حال فرقی نمی کند ، این مورد خطاب به شماست. چون برای تغییر اندازه پنجره فایرفاکس یک راست کلیک کافی است. هر جای صفحه که دوست دارید راست کلیک کنید تا آپشن تغییر اندازه پنجره در پایین منو نشان داده شود.

درست مثل دیگر add-ons های توضیح داده شده در اینجا هم می توانید ازتنظیم اندازه های کاستوماستفاده کنید.
خوب، حالا که این سه add-ons فایرفاکس را در اختیار دارید می بینید که آزمایش وب سایت با رزولوشن های متفاوت چقدر برایتان سادهتر شده است. یکی دسترسی به statusbar (Firesizer), را برای شما فاهم کرده است. یکی استفاده از شورت کات های ( (ResizeIT را و آن یکی هم راهی است با یک راست کلیک به منوی (Yet Another Window Resizer.
راه های دیگری هم برای آزمایش رزولوشن مختلف وب سایت وجود دارد. یک راه در اختیار داشتن یک مانیتور اضافی با رزولوشن متفاوت است ( که در این مقاله به در موردش صحبت شد) . شما خوانندگان محترم چه راه های دیگری برای آزمایش رزولوشن های مختلف به نظرتان می رسد (یا چه طرح های دیگری دارید) .

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *