برنامه Audiotool و ساخت موسیقی با استفاده از مرورگر

  • 1389/1/24
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0


دقیقا نمی توانم بگویم که آیا Audiotool یک اسباب بازی است یا یک ابزار جدی، اما ازیک چیز مطمئنم –برنامه به دنبال جاه طلبی است! این برنامه در واقع یک برنامه ساخت موسیقی مبتنی بر فلش است که از ابزارهای متداول خلق موسیقی در جهان به صورت مجازی استفاده می کند. به عبارت ساده تر ،در این استودیوی مجازی بزرگ شما می توانید از ابزار های کوچک (gizmos)را برای خلق اثر خود استفاده کنید.. ابزار کوچک gizmo ” (که البته در برنامه انها را به این نام نمی شناسند) می تواند دستگاه درام ، سینتی سایزر(ترکیب کننده اصوات) ، اثر ، و یا هر کدام از ابزار های دیگر موسیقی و یا جلوه های صوتی باشد.

اگر پارگراف بالا را متوجه نشدید یا به نظرتان امری پیچیده آمد به این دلیل است که توضیح برنامه هم چون خود برنامه پیچیده است.. من سعی کردم با آن چند قطعه را تولید و اجرا کنم اما واقعا نتوانستم هیچ طوری با این برنامه به درستی کار کنم است البته شاید فقدان آگاهی مطلق من از دانش موسیقی یا داشتن حداقل پیش زمینه برای این کار قابل سرزنش باشد. چون وقتی داشتم به دنبال آثار تولید شده با این برنامه در سایت می گشتم برخی از آهنگ هایی که من پیدا کردم ، خیلی تاثیر گذار و زیبا بودند ، مانند آثاری چون Sam’s Sound Box

هنگامی که شما قطعه ای را ایجاد می کنید ، می توانید تصمیم بگیرید که چگونه به آن مجوز دهید (کپی رایتعادییا استفاده برای عموم). قطعات با ویژگی آهنگ قابل رونوشت (CC-licensed) را کاربران دیگر می توانند باتغییرات جزئی به نام خود ثبت کنند . متاسفانه ،در حین جستجو به طور خاص راهی برای جستجوی این قبیل آهنگ های پیدا نکردم و فقط به شانس و اقبالم متکی بودم!. سرانجام قطعه schnipselwolke را برای آموزش به شما برگزیدم که در ادامه هم شما تصاویر مربوط به این قطعه را مشاهده میکنید و در ادامه مقاله آموزش را بر اساس این قطعه پیش می بریم. با ما همراه باشید:

در ابتدا و شروع برنامه هنگامی که آهنگ در حال بارگذاری است ، شما می توانید دورنمایی از امکانات و ابزارهای موسیقی موجود در برنامه را مشاهده نمایید.

در تصویر شما کلوزآپ(نمای نزدیک) از میز کار را موسیقی را مشاهده می کنید:

در تصویر شما درام دستگاه را مشاهده می کنید:

پروفایل مشاهده آهنگ در پایین وجود دارد.

و این نوار ابزار در امتداد سمت راست پنجره ، در جایی که شما ابزار را می توانید بر روی بومقرار دهید گذاشته شده است:

هنگامی که شما عمل کشیدن و رها کردن یک آلت موسیقی ساز را انجام دهید ، ابزاری زیبا و جالبی به شما نمایش داده می شود که به شما اجازه میدهد آلت موسیقی جدید را دقیقا با ابزار دیگر که پیش از این قرار داده اید تنظیم و هماهنگ کنید.

و در ادامه کار ساخت موسیقی با یک صفحه سینتی سایزر(synth pad) آشنا و جالب رو به رو می شوید. به نظر من این صفحه شبیه synth pad شرکت Korg سازنده معروف برنامه ها و ابزراهای مربوط به موسیقی است.

1

در قسمت خروجی برنامه Audiotool با نام(Output Master)شما با یک صفحه کنترلی شیک و متحرک روبه رو می شوید و می توانید تنظیمات مربوط به خروجی برنامه را که در واقع قطعه موسیقی شماست تعیین کنید.

و در این مرحله بود که برنامه این خطا را داد،متاسفانه:

به نظر می رسد برنامه کمی بیش از حد بلند پروازانه و جاه طلبانه طراحی شده.به نظر من اگر طراحان برنامه آن را به عنوان نرم افزار نرم افزار رایگان قابل دانلود و استفاده قرار می دادند برنامه به خوبی و بدون مشکل کار می کرد اما در در مرورگر واقعا کار نمی کند/

منبع: .downloadsquad

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *