نحوه طراحی تم مرورگر برای گوگل کروم

  • 1389/2/3
  • ITTeach
  • 1

یکی از جنبه های مهم در مورد مرورگر وب این است که آیا قابلیت سفارشی شدن دارد یا نه! همه ی ما خواهان تجربه ی کاربری خودمان روی کامپیوترهای شخصی مان هستیم. همانطور که قبلا هم اشاره كرده بوديم دو دلیل جدیدی که ممکن است گوگل کروم را فراتر از فایرفاکس سازد، روشی می باشد که کروم، تم ها را مدیریت می کند.

مشاهده کردیم که یافتن و تغییر تم های مرورگر برای کروم بدون حتی راه اندازی مجدد مرورگر تا چه حدی آسان می باشد. این مقاله، به شما نشان خواهد داد که طراحی تم کروم برای گوگل کروم تاچه حدی آسان می باشد. روش های متعددی برای تغییر تم مرورگر برای کروم وجود دارند، که تعدادی از آنها شامل دانلود کردن و استفاده از ویرایشگرها برای ساده سازی آن می باشند. ابتدا می توانید با استفاده از یک ویرایشگر متنی با دنبال کردن دستورالعمل های ارائه شده در اینجا، Theme Creation Guide،  یک فایل *.json ایجاد کرده و اصلاح نمایید. انجام این کار ممکن است به تجربه ی قبلی در مورد کارکردن با فایل *.json نیاز داشته باشد. ثانیا، ویرایشگر تمی با عنوان “Chromium Theme Creator” وجود دارد که به نظر من ویرایش هایی را در فایل پیش فرض dll ایجاد می کند. (در اینجا دستورالعمل های مختصری ارائه شده اند)

از زمانیکه گوگل، روش جدیدتری را برای پیاده سازی تم ها از طریق سیستم پسوندها و کنترل آسان تر آنها معرفی کرده است، به سومین روش طراحی تم گوگل از طریق برنامه ی دیگری با عنوان “Chrome CRX Theme Creator”  دسترسی خواهیم داشت. می توان مشاهده کرد که تم ها (یا پوسته ها) اکنون می توانند درون فایل هایی با پسوند “CRX” وجود داشته باشند و توزیع شوند و این برنامه طراحی آسان تم و توزیع آن را امکان پذیر می سازد.

برای این کار نیاز به دانلود و اجرای برنامه ی Chrome CRX Theme Creator از این لینک خواهید داشت.

همچنین به تعدادی ویرایشگر تصویر مانند Photoshop، GIMP یا Fireworks نیاز خواهید داشت.

مشاهده می کنید که برنامه ی CRX به شما این امکان را خواهد داد تا رنگ ها و تصویرها را به بخش های مختلف تم اختصاص دهید. ویرایشگر تصویر امکان ایجاد این تصاویر را به شما خواهد داد. همچنین برای رجوع، به لینک قبلا ذکر شده با عنوان Theme Creation Guide نیاز خواهید داشت، زیرا این لینک توضیح می دهد که هریک از تخصیص های رنگ و تصویر چه نوع تخصیص هایی می باشند و چگونه دیده خواهند شد.

توصیه ی من، این صفحه را در مرورگر متفاوتی مانند فایرفاکس باز نگه دارید، زیرا در طول فرآیند طراحی، کروم را چندین بار مجددا راه اندازی خواهید کرد.

با مطالعه ی راهنمای ساخت تم به منظور مشاهده ی اینکه کدام گرافیک ها باید ایجاد شوند و نیازمندی های سایز کدام نیازها می باشند، کار را شروع کنید.

عنوان “Image Elements” را پیدا کنید و ستون حاوی نیازهای سایز توصیه شده را مطالعه نمایید. زمانیکه مشاهده می کنید که هر تصویر هنگام استفاده از تم مرورگر در چه محلی نمایش داده خواهد شد، طرح های خلاقانه تان را در برنامه ی طراحی تصویری انتخاب شده وارد عمل سازید (یعنی، فتوشاپ). فولدری را در محل موردنظرتان ایجاد کرده و همه ی تصاویر را در یک فولدر ذخیره نمایید.

زمانیکه تصاویر را به روش مورد نظرتان ایجاد کردید، CRX creator را باز کنید که محلی می باشد که در این محل تصاویر را برای تم به کار خواهید گرفت.

در مورد من، زمانیکه شروع به بکارگیری تصاویر و تست تم در مرورگر کردم، تغییرات زیادی را در تصاویر اصلی که خودم طراحی کرده بودم، ایجاد کردم. زمانیکه تصاویر را در محل های مورد نظرتان به کار می گیرید، به دکمه “View Theme” در پایین پنجره توجه کنید.

اطمینان یابید که گوگل کروم بسته است و به منظور مشاهده ی اینکه تم به چه شکلی خواهد بود، روی این دکمه کلیک کنید. اگر کروم قبل از فشردن دکمه، بسته نباشد، تمی که می خواهید آن را تست کنید، احتمالا به پنجره ای که باز خواهد شد، اعمال نخواهد شد.

که در اصل فرآیند طراحی برای طراحی تم گروگل کروم می باشد. زمانیکه می خواهید رنگ ها (متن، لینک ها و غیره) را از ستون چپ ویرایشگر تغییر دهید:

همان اصول را به کار گیرید و از طریق دکمه ی “View Theme” امتحان کنید. همچنین به دکمه “Tint” سمت راست توجه کنید که  رنگ های مختلفی را در نواحی مختلف تم مرورگر به کار می گیرد. به جای درک کامل اینکه هرچیزی چه کاری انجام می دهد، می خواهم نتیجه را تست کنم و مشاهده کنم که چه اتفاقی می افتد، تازمانیکه تمی را بیابم که به همان روشی که مورد نظر من است، دیده شود. زمانیکه هرچیزی را در هر محلی که مورد نظرتان است، دارید، می توانید تم را در فایل CRX فشرده سازید. که در این حالت، دکمه ی “Pack Theme” را فشار دهید.

در اصل، نیاز به شرح ندارد. تصاویر و رنگ ها را در یک فایل برای استفاده و توزیع آسان تم فشرده خواهد کرد.

هنگام توزیع تمی که اخیرا ایجاد کرده اید، گزینه های متعددی در پیش رو دارید. یک دکمه ی “Share Theme” در برنامه ی CRX creator دارید.

ه مورد نظر من است، دیده شود. زمانیکه هرچیزی را در هر محلی که مورد نظرتان است، دارید، می توانید تم را در فایل CRX فشرده سازید. که در این حالت، دکمه ی “Pack Theme” را فشار دهید.

که با فشردن این دکمه به صفحه ای در وب سایت chrometheme.chromepub.com با فرمی که پر می کنید و به شما امکان آپلود تم را برای به اشتراک گذاری در آنجا می  دهد، می روید. گزینه ی دیگر، به اشتراک گذاری آن توسط خودتان می باشد. .  I linked to it on my own site

در اینصورت استفاده از تم شما توسط افراد دیگر روی مرورگر کروم هایشان امکان پذیر می شود. آنها می توانند به راحتی روی لینک کلیک کرده و تغییرات مورد نظرشان را به کارگیرند.

نظر شما در رابطه با این فرآیند چیست؟ آیا تاکنون تمی برای گوگل کروم ساخته اید؟ اگر ساخته اید، لطفا آن را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. این راه حل طولانیه من راه حلی دارم راحت اسان اگر خواستید بگم و کلی اموزش هم خودم دارم اگر خواستید میتونم بگم این ایمیل بالا ایمیل واقعی من نیس من هیچ وقت ایمیل اصلیمو نمیدم کلا اگر خواستید میتئنید همینجا بگید من کلی اموزش مفید دارم یه راه حل ساده هم بای تعقیر تم هم دارم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *