ارتشی به وسعت اقیانوس نقد بازی Army Of Two 40TH Day

  • 1389/4/18
  • ميثاق جراحي
  • 5

ارتشی به وسعت اقیانوس

نقد بازی

Army Of Two 40TH Day

مقدمه :

اول از همه از شما پوزش می طلبم که نقد این بازی کمی دیر شد و تنها علت ان حجم زیاد بازی های موجود در بازار بود ولی در حالت کلی هنوز هم برای خرید این بازی زمان دارید و نگران هیچ چیز نباشید !

………………………………………………………………………………………………………………………………………

بازی ارتش دونفره جزو بازی هایی است که شرکت هنر های الکترونیکی EA روی ان حساب ویژه ای باز کرده است . این بازی به نوعی دارای گیم – پلی منحصر به فرد و جدیدی است که شاید خیلی از بازیکنان را به خود جذب کند.

شماره ی اول از این بازی با توجه به تبلیغات فراوان ان چیزه زیادی برای گفتن نداشت و نتوانست ان طور رضایت منتقدان و سایرین را به خود جذب کند.

شماره ی اول از بازی ارتش دو نفره برای کنسول های Xbox360  و Ps3 و شماره ی دوم از این بازی علاوه بر نسخه های کنسولی ان برای کامپیوتر های خانگی نیز منتشر شد.این بازی سوم شخص از نوع تاکتیکال – اکشن بار دیگر شما را در مخمصه ای سخت قرار می دهد که تصمیمات شما در ان مهمترین عامل پیروزی هستند(گویا – ای تی)

داستان بازی ساده و بدون هر گونه ابهامات است و  از انجا اغاز می شود که گرو ه (ارتش دو نفره ) برای انجام ماموریتی غازم به شانگهای می شوند ولی پس از اینکه ماموریت خود را به پایان رساندند و تصمیم به خروج از این کشور می گیرند وارد موقعیتی می شوند که اجرای این کار را بسیار سخت می کند به همین دلیل مجبورند که در این کشور در حال جنگ بمانند و برای رهایی از این قفس دست به کار هایی مشکل بزنند که در گیم – پلی بازی خلاصه می شود . سایر جزئیات دیگر مربوط به داستان را بر عهده ی شما می گذارم زیرا که هیجانش برای مخلطبین باقی بماند.

گرافیک و نور پردازی ها بد نیستند  و از موتور گرافیکی UE3 در این بازی استفاده شده است ولی با این وجود با بازی های حال حاظر قابل رقابت نیست و تا حدی می تواند نیاز های بازیکن را براورده سازند

محیط بازی شامل بخش هایی از شهر شانکهای در چین هستند و تمام بخش ها و گیم پلی از بازی در کشور چین و شهر شانگهای اتفاق می افتد.

ساختمان های بلند سرتاسر شهر را پر کرده اند و نور های حاصل از چراغ ها در شب بسیار دیدنی هستند . در قسمت های اولیه بازی همه چیز زیبا و شهر روال عادی خود را در پیش دارد ولی بعد ها به دلیل حمله ی ناگهانی گرو های تروریستی این شهر غالبی زشت به خود می گیرد و تمام زیبایی های ان در چند ثانیه تبدیل به یک رویای باور نکردنی می شود(گویا – ای تی)

سازندگان برای ایجاد هیجان بیشتر در بازی تا می توانستند ساختمان و محیط های زیادی را خراب کردند . به طور مثال در حال عبور از منطقه ای هستید ناگهان وجود یک بالگرد در حال اتش نظر شما را جلب می کند و تا می خواهید به خود بیایید این بالگرد به سقف زیر پای شما اثابت کرده و خسارات زیادی را به شما و دیگر اطرافیان وارد می کند

صحنه های انفجار شلوغی و در کل مبارزه و جنگ در شکل و حالتی خوب به تصویر در امدند و تا حدی بازیکن را به وجد می اورند.

این بازی برای ان دسته افرادی ساخته شده که بازی ها را به صورت دو نفره و مالتی پیش می برند به همین دلیل زمانی که این بازی را به صورت تک نفره بازی می کنید از نیمی از امکانات بازی بی بهره اید.

مهمترین چیز در ارتش دو نفره (روز چهلم) همکاری متقابلی است که بین اعضای گروه وجود دارد . البته این گروه نه فقط دو نفر عضو دارد به طور باورنکردنی می تواند 100 ها عضو دیگر را از پای در اورند و به همین دلیلی است که این بازی لغب ارتش دو نفره را به خود اختصاص داده است.

بین این دو نفر از گروه رابطه ای دوستانه وجود دارد به طوری که 90 درصد کار ها در گیم – پلی بازی با همکاری دو طرفه انجام می گیرد . وقتی شما در حال پیشروی به طرف منطقه ای هستید که دشمن ان را تصرف کرده از این بابت خیالتان راحت است که یکی هوای شما را دارد(گویا – ای تی)

شما می توانید با همکاری هم تیمی خود دو هدف را همزمان بزنید و هم چنین می توانید به او دستور هایی را بدهید که هر کدام از انها برای شما در بازی مهم و سرنوشت ساز هستند.

دستور ها شامل دنبال کردن دفاع ماندن و هم چنین پیشرفت در طول بازی است .برای دستورات موجود در بازی دو حالت (هجومی و تاکتیکی وجود دارد) در حالت هجومی که از ان به اسم اگرو نام می بریم باعث می شود که هم تیمی شما با جدیت بیشتری وارد منطقه ی دشمن شود و تا اخرید نفس در برابر دشمنان مقاومت کند.

هوش مصنوعی به دو صورت قابل بررسی است :

یک : حالتی که با دشمنان روبرو هستید : در این حالت هوش مصنوعی قوی و بالاست پس سعی نکنید که خیلی راحت به دل دشمن بروید و به تنهایی همه را از میان بردارید . هوش مصنوعی طوری است که به شما اجازه ی تک روی را نخواهد داد.

حالت دوم : هم تیمی شما است که واقعا خوب و خیلی جدی حرفتان را گوش می دهد و انتظاراتتان را براورده می سازد اما گاهی اوقات دچار سردرگمی می شود و هنگ  می کند اما در حالت کلی هوش مصنوعی بازی خیلی خوب است(گویا – ای تی)

در شخصیت پردازی این بازی نکته ای بسیار جالب مخفی شده است و ان وجود دو شخصیت سفید و سیاه پوست در کنار هم است . شما مختارید که از بین این دو نفر که با نام های (Elliot Salem and Tyson Rios)   اسم گذاری شده اند یکی را انتخاب کنید .

این دو نفر تنها از نظر ظاهر و لباس جنگی با هم متفاوت هستند ولی هر دو قابلیت های یکسانی را دارند.شخصیت سیاه پوست کمی خشن تر و دارای قد و جثه ای بزرگ و طویل است ولی شخصیت سفید پوست کمی ظریفتر و در عین حال سریع تر و خوش تیپ تر است!!

از دیگر ابتکارات موجود در بازی که قبلا در خیلی از بازی های دیگر دیده شده است قدرت انتخاب در بعضی از قسمت های بازی است .به طور مثال در بعضی موارد شما دو انتخاب دارید که با انتخاب هر یک سرنوشت جور دیگری تغییر می کند .با انتخاب گزینه ها که یکی دارای نتیجه ی خوب و یکی بد است نتیجه ی باقی مانده به صورت پیش نمایشی کارتونی عواقب کار شما را به شما بازگو می کند.

موسیقی و صدا گذاری هم  خوب و مطابق با صحنه های شلوغ و درگیر کننده در بازی است و کار تهیه ان را یک گروه موسیقی بسیار معروف از بازی ها در اختیار گرفته است.

زاویه دید دوربین در بازی به صورت سوم شخص و از روی شانه ی کارکتر نمایش داده می شود و با بازی دنده های جنگ Gears of wars شباهت های بسیاری دارد . در این بازی هم می توانید در پشت موانع پنهان شوید و در حالت ضربه ی کور Blind shot دشمنان را مورد اصابت گلوله قرار دهید که این کار با دقت و نشانه گیری ضعیفی همراه است(گویا – ای تی)

در مورد سلاح های بازی هم نتایج جالبی وجود دارد . سلاح ها در بازی متنوع هستند ولی در کل بازیکن نمی تواند بیش از سه نوع سلاح خاص با خود حمل کند که یکی شامل سلاح های دور زن . سلاح های اتوماتیک و یک کلت کمری علاوه بر نارنجک ها می شوند.

در ابتدای کار بازیکن قادر است معدود سلاح هایی را برگزیند و برای استفاده از سایر سلاح های دیگر باید به اندازه ی کافی در بازی پیشرفت کند تا سلاح های دیگر فعال شوند و انها را خریداری کند . تمام سلاح ها و جنگ افزار ها می توانند به روز شوند و از همه مهمتر این قابلیت را  دارند که از همه جهات از شکل ظاهر بگیرید تا قنداق اسلحه و اجزای جزئی دیگر دستکاری و دچار تغییرات شوند.

مبارزات اصلا خشک و خسته کننده نیستند .شما با انو.اع مختلفب از دشمنان روبرو هستید که تعداد انها از 5 عدد تجاوز نمی کند اما این مورد با این حال باز هم از ارزش بازی چیزی کم نمی کند .در برخی از شرایط با بعضی از دشمنانی روبرو هستید که از بین بردن انها همکاری گروهی را طلب می کند به طور مثال بعضی از این دشمنان دارای نقطه ضعفی فقط در ناحیه پشت سر هستند و در این حالت شما باید او را وادار کنید که با درگیری به دوست خود مشغول شود و در این حالت با عکس العمل سریع به پشت او رفته و او را غافلگیر کنید !(گویا – ای تی)


در برخی از قسمت های بازی با انسان های بی گناهی برخورد می کنید که توسط افراد بی گانه به گروگان گرفته شده اند . حال باید با طرحی سازماندهی شده و نقشه ای حساب شده طوری عمل کنید و پیش برید که هیچ یک از این گروگان ها اسیب نبینند.

اگر تمام گروگان ها سالام بمانند به شما پول و جوایزی اهدائ می گردد.

در حالت کلی شماره ی دوم از این بازی نسبت به شماره ی قبلی ان حرف های برای کفتن داشت و با تغییرات جزئی و کمی که در گیم – پلی ان اجاد شده بود توانست تا حدی بازیکنان را راضی نگاه دارد (گویا – ای تی)

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
    1. تو بازی که رفتی اولین گزینه رو انتخاب می کنی بعد گزینه پایین solo رو می زنی.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *