پخش کننده‌ای به نام Zeppelin Mini؛ اسپیکری در حد و اندازه نام آی‌فون!

  • 1389/4/23
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

حدود 2 سال پیش دستگاهی به نام Zeppelin محصول شرکت Bowers & Wilkins (B&W) را بررسی کردم و جالب است بدانید تا به امروز، اسپیکر های عرضه شده برای آی پاد یا آی فون کمی هستند که  بتوانند با طراحی زیبا و پخش صدای عالی آن دستگاه رقابت کنند. آخرین شاهکار این شرکت زپلین Mini نام دارد . آن را می تواند  برادر کوچک محصول اول خطاب کرد اما از روی اندازه اش آن را دست کم نگیرید. مینی برای کاربرانش صدا بلند و با کیفیت را در جعبه ای کوچک به ارمغان آورده. پس بی هیچ حرف اضافی برویم سراغ بررسی یک اسپیکر زپلین مینی…

تقریبا همه امکاناتی که در محصول قبلی  زپلین یافت می شد در مینی هم ارائه شده. فن آوری های پیشرفته  آکوستیک مدل قبلی B&W ، طراحی هوشمند و تقریبا فضایی ، و کیفیت ساخت استثنایی محصول قبلی در مینی با وجود کوچک تر شدن بی هیچ وجه افت نکرده. محصول قبلی B&W با طراحی توپ فوتبال  گونه اش فضایی به اندازه روی یک میز تحریر را اشغال می کرد. اما در طراحی مینی سعی شده با یک طراحی ارگونومیک فضایی کمتر توسط اسپیکر اشغال شود. واقعا، به نظر می رسد این بهترین اسپیکر رومیزی برای بهره مندی از لذت گوش دادن به موسیقی از طریق آی فون و آی پاد در این رینج قیمت باشد(قیمت: 399.95 دلار).

بیایید کمی هم در مورد باس (صدای بم) دستگاه با هم صحبت کنیم. موسیقی بدون باس به صورت مسطح و فارق از جلوه های صوتی شنیده شده و بسیاری از سیستم های اسپیکر دیگر قابلیت باس را قربانی کوچک کردن سایز خود کرده اند(یعنی خبری از باس در اسپیکر های کوچک نیست). اما در زپلین مینی چنین موردی صادق نیست! در مدل پیشین B&W دیده بودیم که در پشت دستگاه، حفره ای بزرگ برای مرتعش کردن هوای محیط توسط واحد باس و حرکت به اطراف تعبیه شده است. در نتیجه صدایی واضح و بدون اعوجاج  ناشی از پخش موسیقی به گوش شنونده می رسید. در این مدل هم چنین طراحی انجام شده که در تصاویر زیر آن را مشاهده می کنید.

بازوی نگه دارنده که آی پاد یا آی فون را نگه می دارد می تواند آن را محکم نگه داشته، اگر بخواهیم دستگاه را برایمان شارژ کند، و زاویه ای مناسب   و قابل تنظیم برای استفاده از صفحه لمسی این دو محصول اپل به ما بدهد. مانند برادر بزرگ خود ، مینی همراه با همان  کنترل از راه دور با جلوه ای از شیشه دودی عرضه می شود که می تواند تقریبا هر بخشی از  لیست پخش آی پاد را بدون نیاز به لمس صفحه نمایش و  رفتن به منوها برایمان کنترل کند. هنوز هم یکی از ویژگی های بازوی نگهدارنده که مورد علاقه من است چرخش 90 درجه ای این بازو است که باعث می شود ترجیح دهید در حالت پخش موسیقی هم با آی پاد یا آی فون خود کار کرده و از آن در حال پخش موسیقی هم لذت ببرید.

غمگین شدم از اینکه باید آن بازگردانم. چیزهای بسیاری در خانه ندارم که  اجازه  استفاده از آن روی مینی و بررسی بیشتر را به من بدهد . مینی افتخار  اسپکر آی فون یا آی پاد شدن را برای طراحی زیبایش دارد. با تجلیل از تیم طراحی  Native Design و طراح محصول آقای مورتن وارن (Morten Warren) بگویم که این تیم طراحی پیش از این محصول زپلین شرکت Bowers & Wilkins  را هم طراحی کرده بودند. به لطف این محصول که مدتی در امانت من بود چند هفته  ای از گوش دادن به موسیقی لذت بردم. قطعا شرکت Bowers & Wilkins کار شگفت انگیزی کرده که فن آوری های پیشرفته صوتی خود را در دستگاهی کوچک فراهم آوره  که می تواند با بزرگان این عرصه به خوبی رقابت کند.

طراح مینی: طراحی شده توسط تیم طراحی Native Design طراح محصول زپلین B&W (از  اینجا می توان این محصول را خریداری کرد به قیمت: 399.95 دلار)

منبع: yankodesign

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *