شوالیه ی شب Castlevania

  • 1389/5/12
  • ميثاق جراحي
  • 5

شوالیه ی شب

Castlevania

گاهی اوقات برگشتن به گذشته و بازی کردن بازی های قدیمی خیلی هم بد نیست و در شرایطی که کمبود  بازی های رایانه ای به شدت احساس می شود برای سرگرم شدن چاره ای جز بازی کردن هر بازی ای نداریم. من با برنامه ای شبیه سازه شده توانستم یک بازی از بازی های فوق العاده ی کنسول خانگی Sega را بازی کنم و انقدر بازی برایم جذاب بود که تصمیم گرفتم نقدی مختصر از این شاهکاررا برای شما بنویسم(کویا ای تی) اول از همه نام بازی را می گویم که ممکن است برای خیلی ها اشنا باشد بازی Castlevania نام دارد و از شاهکار های شرکت ژاپنی کونامی محسوب می شود.

زاویه دید بازی دو بعدی است و در سبک بازی های پلاتفرمی جای دارد. تمام عناصر خوب و بد بازی را باید متناسب با زمانی سنجید که این بازی تازه برای سگا منتشر شد. گرافیک بازی خوب است محیط ها به طرز چشمگیری هنری و فانتزی طراحی شدند .هر مرحله با محیطی غیر تکراری و با دشمنانی جدید اغاز می شود. در ابتدای کار شما قادر هستید از بین دو شخصیتی که بازی در اختیار شما قرار می دهد یکی را انتخاب کنبد .هر دو کاراکتر داری قدرتی یکسان ولی سلاح های متفاوتی اند(کویا ای تی) یکی از انها به نیزه و دیگری به زنجیری محهز است که برد محدودی دارد. سیستم به روز شدن سلاح اصلی بازیکن که تا اخر بازی ثابت است جزو ویژگی های فوق العاده خلاقانه ای است که در ان زمان هم در بازی های قدیمی مورد استفاده قرار می گرفت. علاوه بر سلاح اصلی بازیکن در بازی یک سری سلاح  های فرعی در نظر گرفته شده است که به نوعی جزوسلاح های دور زن و پرتاپی محسوب می شوند.

این سلاح ها شامل تبر . بومرنگ و چندین نوع قدرت جادویی می شوند که استفاده از انها برای ازبین بردن غول های اخر بسیار مفید است. هر یخش از بازی شامل غول اخری می شود که با ان بخش و مراحل گنجانده شده در ان تا حدودی مطابقت می کند.مبارزه با غول های اخر واقعا هیجان انگیز است ولی کنترل این بازی در حالت غیر استاندارد یعنی استفاده از صفحه کلید کاررا کمی مشکل کرده است(کویا ای تی) کنترل اصلی بازی کیبورد یا صفحه کلید نیست و از طرفی اتصال کنترل مخصوص سگا به کامپوتر های خانگی هم امری غیر ممکن و محال است. هر غولی نقطه ی ضعفی دارد  بر اساس این نتیجه گیری کشتن غول ها زمانی اسان است که بازیکن بتواند نقطه ضعف انها را پیدا کند. بازی از نظر سختی و مشکل بودن امتیاز بالایی را می گیرد یعنی این که به پایان رساندن این بازی بازیکن را به مرحله ای می رساند که از ادامه و بازیکردن بازی احساس پشیمانی  و بازی را نصفه و نیمه رها کند .ولی…. برنامه ی شبیه سازه شده ی سگا امکان ذخیره کردن بازی را در هر کجا به بازیکن می دهد و بازیکن می تواند با سیستم Save/Load  بازی را به پایان برساند(کویا ای تی) ایده ی مراحل بازی خیلی خلاقانه است .بازی بیشتر در مکان هایی جریان دارد که حال و هوایی حماسی دارند این مراحل شامل : قصر دراکولا  برج پیزا در ایتالیا شهر تاریخی و حماسی ونیز و بیشتر حول شهر های یونان باستان و ایتالیا می چرخد. به طور یقین این شاهکار الگو و سرچشمه ای برای بازی های بزرگ مانند خدای جنگ و باز یهای نقش افرینی است.

(کویا ای تی)

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. سلام.
    من دو تا از نسخه های کنسول ps2 این بازی رو تجربه کردم. عالیه! البته طرفدارای خاص خودشو داره 
    فانتزی-ترسناک-ماجراجویی-اکشن
    جالبه بدونید آخرین نسخه این بازی تو نمایشگاه E3 جزء بهترین بازی ها از نظر گرافیکی بود.
    پیشنهاد می کنم به gamespot یه سری بزنید.

    1. سلام دوست من
      ممنون بله من اخرین اخبار پیرامون این بازی را دنبال کردم و جدیدترین دموها و پیش نمایش ها از شماره جدید از این بازی که Lord of Shadow نام دارد را دریافت کردم .
      اتفاقا در نمایشگاه ای 3 امسال دموها ی جدید این بازی را به صورت لایو در سایت گیم اسپات دیدم
      باز هم ممنونم

  2. بازتاب: شوالیه ی شب Castlevania | IraNFull.CoM
  3. salam!bazi jadid ham 3 rooz dge miad
    Castlevania: Lords of Shadow
    pass mishe zood dideshhhh . . .. å
    http://www.gamespot.com/ps3/action/lordsofshadow/index.html?tag=result%3Btitle%3B1

    1. اره دوست من ما هم بیشتر از شما تو کف این بازی هستیم و تمام نسخه های بازی چه از نینتندو 64 تا Xbox live ان را که در حدود 35 عدد هست بازی کردیم
      انشالا به زودی نقد این بازی را در سایت قرار خواهم داد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *