کانن و معرفی محصولات جدید از سری لنزهای EF سری L

  • 1389/6/14
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0


لنز USM کانن مدل EF 8-15mm f4L Fisheye

شرکت کانن اعلام کرد به زودی 4 مدل جدید از لنزهای EF سری ال و 2 نوع لوازم جانبی (extenders) جدید برای عکاسان حرفه ای یا آماتور پیشرفته روانه بازار خواهد کرد. این 4 مدل لنز EF شامل لنز زوم فیش آی (لنز واید انگل) موسوم به  f/4L Fisheye از نوع USM (UnSharp Masking، فناوری ایجاد تعریف اضافی در مناطق انتقال لبه تصویر به منظور حفظ جزئیات) با فاصله کانونی 15-8 میلیمتر؛ لنز تله مدل f/4.5-5.6L IS با فاصله 300-70 میلیمتر USM ، لنز های سوپر تله f/2.8L IS II  300 میلی متری USM  و f/2.8L IS II 400 میلیمتری می باشد.

توسعه دهنده (Extender) کانن مدل EF 1.4x III

کانن همچنین توسعه دهنده EF 1.4x III و  EF 2x III  را به عنوان لوازم جانبی معرفی کرده که به منظور ارائه فوکوس خودکار سریعتر و بهبود دقت فوکوس خودکار سازگار با لنزهای EF  این شرکت طراحی شده  اند. ویژگی به تازگی توسعه یافته میکرو کامپیوتری ان  سبب افزایش دقت فوکوس خودکار درزمان استفاده از توسعه دهنده ها همراه لنزهای سری IS و سوپر تله EF گردیده  و درز بند لاستیک و عایق بندی خوبی در این لوزام به منظور افزایش مقاومت در برابر آب و هوا  رطوبت به کار گرفته شده است. هر دو آنها به قیمت 500 دلار به فروش می رسند.

لنز USM کانن EF 8-15mm f/4L Fisheye (تصویر بالا)

با بهره گیری از دامنه منحصر به فرد فاصله کانونی در لنز  EF 8- 15mm f/4L USM کانن ادعا کرده که این لنز واید ترین لنز زوم فیش آی در جهان است. این لنز زاویه مورب 180 درجه ای از نمایش تصاویر برای همه دوربین هایSLR  مدل EOS  به همراه ذخیره به فرمت های مختلف از تمام فریم (full-frame) گرفته تا  APS-C به ارمغان می اورد ،  و زاویه مدور  180درجه ای برای تصاویر فیش آی برای حالت تمام فریم مدل های EOS  فراهم می کند.عکاسان حرفه ای و سینماگران قطعا از جلوه های  منحصر به فرد پرسپکتیو این لنز لذت خواهند برد، به ویژه هنگامی که با دوربین DSLR تمام فریم و بسیار محبوب  EOS 5D Mark II  همراه شود. لنز زوم فیش آی جدید کانن از هر دو ویژگی UD و عناصر غیر کروی لنز برای بهبود کیفیت تصویر برخوردار است و مجهز به درزبند لاستیک و عایق بندی به منظور افزایش مقاومت در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی می باشد. فناوری اختصاصی SWC کانن (پوشش ساختاری فرو موج) برای به حداقل رساندن روشنایی خیره کننده و نامنظم به کار رفته و استفاده از پوشش جدید فلوئور ضد لکه در رو و پشت سطح لنز، تمیز کردن لنز را راحت تر از همیشه کرده است.

انتظار می رود لنز USM کانن EF 8 – 15mm f/4L  فیش آی در ماه ژانویه سال 2011 با قیمت تقریبی 1400 دلار به فروش برسد.

لنز USM کانن EF 70 – 300mm F4 – 5.6L IS

لنز USM کانن EF 70 – 300mm F4 – 5.6L IS

جمع و جور و سبک و در عین حال با دوام و حرفه ای ؛ لنز USM کانن EF 70 – 300mm F4 – 5.6L IS لنز تله زوم ایده آل برای آماتورهای پیشرفته است که به دنبال نزدیکی بیشتر به سوژه و تنگ و بسته کردن کادر بندی هستند. با ارائه قدرت و دوام بالا برای استفاده از هر فرصتی برای عکاسی، لنز USM کانن EF 70 – 300mm F4 – 5.6L IS دارای 2   عنصر شیشه ای تفرق تک هدایتی فوق العاده پایین برای افزایش تیزی، عایق بندی ویژه مقابله با آب و هوا و گرد و غبار  ال سری برای عکسبرداری در شرایط نامناسب، بهبود طراحی مکانیکی و ارگونومی کارآمد برای کمک به جلوگیری از عملیات غیر عمدی سوئیچ بین حالات است. شکل اجزاء لنز و پوشش سطح هر یک برای به حداقل رساندن سایه اندازی یا روشنایی خیره کننده و نامنظم نور بهینه سازی شده است تا کنتراست و وضوح بالایی را در طول محدوده زوم تولید کند. فرمول سیستم پیچیده شناور سازی نوری قادر است کیفیت تصویر را در تمام تنظیمات فواصل بهینه سازی کرده و حداقل فاصله فوکوس را به کمی بیش از یک فوت کاهش دهد. سیستم تثبیت کننده اپتیکال تصویر اصلاح  شده در این لنز قادر به جبران لرزش دوربین تا مقداری معادل 4 گام سرعت کامل شاتر می باشد ، که یک  گام بهبود کامل در مقایسه با سری های قبلی لنزهای EF 70 – 300mm می باشد. در این لنز پوشش ضد لکه جدید فلوئور به جلو و عقب عناصر و اجزاء لنز پاشیده شده است.

انتظار می رود که لنز USM کانن EF 70 – 300mm F4 – 5.6L IS تا آخر ماه اکتبر سال جاری میلادی و با قیمت تقریبی 1500 دلار به بازارها عرضه شود.

لنز USM کانن مدل EF 300mm f2.8L IS II

لنز USM کانن مدل EF 300mm f2.8L IS II

لنز USM کانن مدل EF 300mm f2.8L IS II، در واقع نسل ششم یک خانواده قابل احترام از لنزهای کانن با مشخصه 300mm f/2.8  است که از سال 1974 نسل اولش به جهانیان معرفی شده است، و برای شارپ نس استثنایی ، کنتراست و وفاداری رنگ نزد عکاسان معروف شده است. این لنز ایده آل برای طیف گسترده ای از نیازهای عکاسی از گرفتن عکس های خبری حرفه ای و عکاسی ورزشی گرفته تا عکاسی طبیعت و حیات وحش می باشد، در واقع باید گفت سری لنزهای 300mm f/2.8  کانن همواره با پیشرفت های جدید فنی که در معرفی نسل خود معرفی می کرده اند از پشروان صنعت لنز های عکاسی به شمار می روند. اما این نسل جدید یعنی لنز USM کانن مدل EF 300mm f2.8L IS II این سنت را از نسل های قبلی اش به ارث برده و کانن با معرفی این لنز بهبود هایی در کیفیت تصویر، وزن سبک تر ، بهبود تثبیت کننده تصویر و افزایش دوام ارائه کرده که آن را به گزینه ای عالی برای کارهای حرفه ای در عرصه عکاسی مبدل می سازد. فرمول های نوری لنز جدید با گنجاندن دو عنصر fluorite لنز برای بهبود کیفیت تصویر و کاهش عدم انطباق کانونی ارتقا یافته. برای کمک به کاهش خستگی دست عکاس، کانن وزن کلی لنز را به میزان 13 درصد به عدد 82.9 اونس کاهش داده است که آن را به سبک وزن ترین عضو لنز 300mm f/2.8 سری EF کانن تبدیل می کند. تثبیت کننده تصویر جبران لرزشی معادل حدود 4 سرعت گام شاتر کامل فراهم می کند و از طریق الحاق یک سیستم اصطکاک توپ لغزشی،  در محل لغزش قطعات در هر بشکه نوری ساختاری با حداقل اصطکاک را ایجاد کرده. دوام کلی لنز نیز افزایش یافته و این امر از طریق استفاده از آلیاژ منیزیم و تیتانیوم برای اجزاء بشکه ای لنز میسر شده ، و این قابلیت همراه است  با عایق بندی آب و هوا برای تمام مفاصل بیرونی و سوئیچ ها و اعمال پوشش جدید فلوئور ضد لکه به جلو و عقب عناصر لنز.

انتظار می رود لنز USM کانن مدل  EF 300mm f2.8L IS در ماه دسامبر و به قیمت تقریبی 7000 دلار در دسترس همگان قرار بگیرد.

لنز USM کانن مدل EF 400mm f2.8L IS II

لنز USM کانن مدل EF 400mm f2.8L IS II

کاربرد اصلی این لنز جهت انجام ماموریت های عکاسی زیادی از جمله ورزش بیس بال ، فوتبال ، و گلف می باشد. لنز حرفه ای کانن با مشخصه  400mm f/2.8  قابلیت جمع آوری نور و حصول  به عکاسی تله با ابعادی  که عکاسان نیاز به توقف صحنه پویا و پر کردن کادر بندی دارند را در خود گنجانده. لنز USM کانن مدل EF 400mm f2.8L IS II پنجمین نسل سری لنزهای 400mm f/2.8   کانن و جانشین EF 400mm فعلی است که در سال 1999 معرفی شد. لنز جدید برای حصول نهایت عملکرد نوری از طریق استفاده از دو عنصر لنز fluorite  برای بهبود کیفیت تصویر و کاهش عدم انطباق کانونی طراحی شده. با کمک به عکاسان این حوزه ، کانن موفق شده وزن کلی لنز را به طور قابل توجهی به میزان 28 درصد از 189.4 به 135.8 اونس کاهش دهد، که آن را سبک وزن ترین کانن 400mm f/2.8 تاکنون تبدیل کرده است.تثبیت کننده تصویر جبران لرزشی معادل حدود 4 سرعت گام شاتر کامل فراهم می کند و از طریق الحاق یک سیستم اصطکاک توپ لغزشی،  در محل لغزش قطعات در هر بشکه نوری ساختاری با حداقل اصطکاک را ایجاد کرده. دوام کلی لنز نیز افزایش یافته و این امر از طریق افزایش استفاده از آلیاژ منیزیم و تیتانیوم برای اجزاء بشکه ای لنز میسر شده ، و این قابلیت همراه است  با عایق بندی آب و هوا برای تمام مفاصل بیرونی و سوئیچ ها و اعمال پوشش جدید فلوئور ضد لکه به جلو و عقب عناصر لنز.

انتظار می رود لنز USM کانن مدل EF 400mm f2.8L IS II در ماه دسامبر و به قیمت خرده فروشی 11000 دلار به فروش برسد.

توسعه دهنده کانن EF 2x III

به نقل از: کانن

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *