شگردی مربوط به IP: نحوه راه اندازی یک سرور گفت و گو در زمان بازی با دوستانتان

  • 1389/6/22
  • سپهر خيري
  • 0

در این مقاله سعی  داریم تا نحوه راه اندازی یک سرور گفت و گو در زمان بازی با دوستانتان را از طریق DynDNS.com به شما آموزش دهیم. نام این سرور Ventrilo است.

داشتن یک IP ثابت فوق العاده پر استفاده و مفید است . در صورت داشتن یک IP ثابت و ساکن شما می توانید بازی های رایانه ای قدیمی را به صورت تحت شبکه با دوستانتان تجربه کنید یا اینکه  سرویس هایی همانند fileservers   یا media streamers یا منابع ebook را بر روی سیستم خود نصب کرده و از هر رایانه دیگری به آن ها متصل شده و بهره مند شوید.

اکثر سرویس دهنگان اینترنت IP ثابت را از ابتدا در اختیار کاربران خود قرار نمی دهند و اکثرا باید با صرفه هزینه و انجام مراحلی آن را بدست آورد.

اما مشکلی نیست و ما به شما راهی را از طریق سایت DynDNS.com آموزش خواهیم داد تا شما بتوانید بدون نیاز به صرف هزینه و تقریبا به آسانی یک IP ثابت بدست آورید که به خصوص این روش برای ثابت نگه داشتن IP شما در شبکه  بسیار مفید است. این کار در دو مرحله ی نسبتا کوتاه انجام می پذیرد پس پیشنهاد می کنم که با ما همراه شوید.

1- ساختن یک Hostname ثابت از طریق سایت DynDNS.com :

برای شروع کافیست به سایت ذکر شده در بالا مراجعه کرده و با استفاده از گزینه ی ثبت نام (Sign Up Now) در سایت مورد نظر خود را ثبت نام کنید. در مرحله ی بعد از انتخاب این گزینه شما باید Hostname خود را تعیین نموده  در واقع یکی از گزینه های پیشنهادی را انتخاب نمایید.

سپس شما باید IP خارجی رایانه ای که میزبان تان است را وارد نمایید. اگر رایانه ی میزبان رایانه خودتان است کافیست گزینه ای که در پایین صفحه قرار دارد را تیک بزنید.

مقابل این گزینه نوشته است : “IP مکان کنونی شما هست : (IP شما) ”  بهتر است با ویرایش انگلیسی این جمله نیز  آشنا باشید: “Your current location’s IP address is [IP address].” در قسمت پایین فرم نیز باید نوع میزبانی که قصد دارید  با IP ثابت خود انجام دهید مشخص نمایید. برای میزبانی گفت و گو به وسیله ی Ventrilo  باید Chat server را انتخاب نمایید.

هنگامی که مراحل بالا را پشت سر گذاشتید گزینه Add to Cart را انتخاب نموده و منتظر باشید تا در خواست عضویت روی صفحه نمایش شما ظاهر شود. این عضویت کاملا رایگان بوده و تنها با پر کردن یک فرم ساده که شاید روزانه چند تا همانند آن را روی سایت های دیگر پر کنید، به انجام می رسد.

اکنون تنها کاری که شما لازم است انجام دهید این است که منتظر ایمیل فعال سازی باشید و دیگر مراحل کار را به خود سایت بسپارید. نوع میزبانی که شما درخواست کرده اید پس از شناسایی IP  سیستم تان، با آن تطبیق داده خواهد شد.

2- راه اندازی سرور Ventrilo :

اکنون شما باید سرور Ventrilo را از سایت Ventrilo.com بر روی رایانه شخصی خود دانلود نمایید. به قسمت تنظیمات بروید تا در صورت علاقه بعضی از تنظیمات از پیش تعیین شده را عوض نمایید.

می توانید بسیاری از تنظیمات را همانطوری که هست رها کنید اما باید نام میزبان را به دلخواه خود حتما بگذارید و در صورت خواست خود، می توانید رمز عبور نیز تعیین نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *