مصاحبه ی جنجالی BBC با هکر بزرگ PS3 Sony

  • 1389/6/25
  • ميثاق جراحي
  • 1

هکر نوجوان آیفون در گفتگویی با سایت BBC خبر از هک کنسول Playstation 3 داد:

او گفت این عمل در طی 5 هفته انجام شده و حالا درحال بررسی های نهایی برای انتشار جزییات کامل این هک است .
او همچنین اضافه کرد :
هیچ چیزی غیرقابل هک نیست و حالا که توانستم سیستم را هک کنم احساس داشتن یک نیروی ویژه را درخود میکنم و سعی در اداره کردن این نیروی خاص دارم !
درعین حال سونی نیز عکس العمل نشان داده و اعلام کرده که فعلا درحال بررسی گزارشها و اوضاع هستیم و وقتی از اطلاعات کامل برخوردار شدیم دست بکار میشویم!

حتی سایت PS3 News (از مخالفان هک) نیز در مطلبی اعلام کرده که درتماسی که با سخنگوی سونی داشته اند اعلام شده سونی اوضاع را زیر نظر دارد و میتواند از لحاظ قانونی با فرد هکر مقابله کند .

در ادامه ی گفتگوی George Hotz با BBC به این مساله اشاره کرده که 5% هک انجام شده سخت افزاری  و 95% آن نرم افزاری بوده  است  به این معنا که برای هک از هیچ نوع کیت و چیپ ستی استفاده نشده و هک کامل و حرفه ای انجام شده است(گویا ای تی)
او هدف خود را از هک  حس کنجکاوی و علاقه به آزاد کردن سیستم این کنسول اعلام کرد و اشاره می کند که آزاد سازی سیستم میتواند باعث بوجود آمدن شرایط برای نصب سیستم های عامل مختلف بر روی این سیستم  و همچنین اجرای بازیهای کنسول PS2 شود.
و در اخر او تایید کرد که اینکار  ممکن است باعث رواج بازیهای غیرقانونی برروی کنسول PS3 شود ولی او شخصا همچین قصدی از اینکار ندارد.

منبع
BBC News

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. تا اونجایی که من می دونم ps3 با کیت هک شده و سایت بازی رایانه کیت رو ساخته و داره پیش فروش می کنه
    چند فروشگاه هم دیدم که این کیت که شبیه usb هست میفروشند
    قیمتش هم 35 تومن
    بازی هاش هم باید از نت دانلود کنی
    بازی های کرک شده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *