آموزش نصب gameroom در انجمن

  • 1389/7/9
  • سپهر خيري
  • 1

در این آموزش قصد داریم آموزش نصب پلاگین gameroom که مخصوص انجمن قدرتمند vbulletin هست را نمایش دهیم. این پلاگین در واقع یک قسمت برای بازی های آنلاین گروهی و انفرادی هست که در محیط انجمن صورت میگیرد و کاربران به راحتی میتوانند از امکاناتی که در پایین به معرفی و برسی آنها میپردازیم استفاده کنند.

البته به طور کلی نمیتوان گفت چند مدل پلاگین بازی برای این انجمن وجود دارد که معروف ترین آنها ibProArcade و همین GameRoom هست که کمتر در مورد اون صحبت شده و ما میخواهیم به معرفی بیشتر آن بپردازیم تا بقیه افراد هم با این پلاگین جالب آشنا شوند.

برای استفاده از این پلاگین باید آنرا خریداری کنید ولی ما در اینجا نسخه رایگان را برایتان آپلود میکنیم. برای خرید پلاگین و اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت رسمی این پلاگین مراجعه کنید: vbgaming.org باز هم توصیه میکنیم اگه شما لیسانس VB خریداری کردید این پلاگین را هم حتما خریداری کنید.
آموزش نصب پلاگین

برای نصب پلاگین ابتدا یا پلاگین رو خریداری کنی و از این لینک پایین آن را دانلود کنید:

http://420005.20upload.net/files/sh2/12849719281.zip

بعد از دانلود درون فایل زیپ 2 فولدر به نام های Upload و tools و یک فایل به نام product-gameroom.xml وجود دارد.

سپس framework.zip را از لینک زیر دانلود کنید و در فولدر انجمن خود کپی کنید. هر 2 فایل داخل آن باید به درستی کپی شوند چون این فایل ها اجرا کننده این پلاگین هستند.:

http://555623.20upload.net/files/sh2/12849709061.zip

سپس تمامی محتویات فولدر upload را کاملا در فولدر انجمن خود آپلود کنید. فولدر upload در فایل GameroomBasic-1.1.1.zip هست که در بالا آن را دانلود کردید و درون آن فولدر های gameroom و includes و فایل های gameroom.php و gameroom.swf و GameroomBanner.swf هست. به طور مثال باید در این آدرس آپلود کنید: Forums/inja

حال باید پلاگینی که نام آن product-gameroom.xml است و در فولدر Gameroom وجود دارد را توسط کنترل پنل انجمن وارد کنید. برای اینکار مانند عکس زیر ابتدا به قسمت کنترل پنل بروید و سپس به این آدرس بروید:

البته بعد از وارد شدن به قسمت مدیریت هکها و نمایش باید در پایین صفحه روی اضافه کردن Product کلیک کنید تا به این صفحه بروید.

سپس در این قسمت فایل خود را انتخاب کنید و روی دکمه آپلود کلیک کنید تا پلاگین آپلود شود و سپس از صحت آپلود و سالم بودن آن با خبر شوید تا در آینده برایتان مشکل ساز نشود.

حال در این قسمت باید تغییراتی بر روی قالب خود اعمال کنید که ابتدا به قسمت استایل ها & قالب ها رفته و در پنجره باز شده روی گزینه تنظیمات استایل کلیک کنید و قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس در پنجره باز شده که معمولا طولانی هست و چندین پنجره کوچک و بزرگ دارد به دنبال این خط بگردید:

<td class=”vbmenu_control”><a href=”calendar.php$session[sessionurl_q]”>$vbphrase[calendar]</a></td>

و این خط را جایگزین آن کنید:

<td class=”vbmenu_control”><a style=’color:#FFC0C0′ href=”gameroom.php?$session[sessionurl]”>Gameroom [$playersInGameroom]</a></td>

پس از این کار یک گزینه در بالای صفحه انجمن اضافه میشود که کاربران از این به بعد میتوانند به وسیله این قسمت وارد بازی شوند.

این قسمت هم اگر خواستید میتوانید اضافه کنید ، با این کار در پایین پروفایل کاربران قسمتی اضافه میشود که مقدار امتیاز آن ها در آن درج میشود. برای اینکار به قسمت postbit & postbit_legacy بروید و این خط را پیدا کنید:

$vbphrase[posts]: $post[posts]

و این خط را جایگزین آن کنید:

<br /><a href=’gameroom.php’>Gameroom cash</a>: $$post[gameroom_cash]

همچنین بعد از نصب کامل پلاگین یک قسمت به کنترل پنل انجمن اضافه میشود که در آنجا میتوانید تنظیماتی مانند مدیریت کاربران و غیره را انجام دهید در عکس زیر هم نمایی از کنترل پنل خود بازی را میبینید:

همچنین یک قسمت به نام آمار در این پلاگین وجود دارد که میتوانید آمار های جالبی را مشاهده کنید ، قسمت های که در این آمار میتوانید مشاهده کنید Betting , Richest , luckiest , Biggest , game , top poker هستند که هر کدام در یک پنجره جداگانه باز میشود.

در عکس پایین هم قسمت Lobby پلاگین بازی را میبینید که در آنجا کاربران میتوانند به چت و گفتگو بپردازند و قرار های بازی را در آنجا بگزارند.

همچنین قسمت های دیگر در این پلاگین وجود دارد که همه کاربران میتوانند به آنها رجوع کنند تب هایی که در این بازی وجود دارد solo games , poker , borad games , betting میباشد.

برای بازی کردن هم کار خاصی لازم نیست فقط کافی هست کاربرانی که در سایت شما عضو شده اند وارد انجمن شوند و توسط آن لینک بالا وارد این بازی شوند و توسط یکی از تب های بالا که معمولا Solo Games از همه بهتر است شوند و یکی از آیکون ها را انتخاب کنند و بعد از کمی صبر کردن به بازی بپردازند.

بعد انجام هر بازی بازکن امتیازی دریافت میکنند که در انجمن با علامت $ مشخص میشوند ، البته در این بازی اول دوم مشخص نیست و فقط با مقدار $ معلوم میشود که چه کسی بیشتر فعال است.

در آخر چندین نکته هست که باید گفته شود:

– بعد از انجام کار های بالا به قسمت کنترل پنل بروید و از قسمت های تعمیر / استاندارد سازی جدول ها و تعمیر شمارنده ها ها استفاده کنید.

– بهتر است به کاربران خود بگوئید که از آخرین نسخه فلش پلیر استفاده کنند.

– تمامی فایل های که به شما معرفی کردیم را کاملا آپلود کنید. فایل های داخل فولدر includes ، cron میباشد و فایل های داخل فولدر gameroom ، images و rules و sounds میباشد.

این بود آموزش نصب این پلاگین متفاوت که با نصب آن میتوانید تحول کوچکی در انجمن خود داشته باشد. لطفا شما هم اگر پلاگین جالبی که مانند این پلاگین است را در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. با تشکر از مطلب جالبتون آقا سپهر…من یه مشکلی پیدا کردم که امیدوارم بتونین حلش کنین…رمز عبور و پسورد مو توی ویندوز7فراموش کردم میشه برنامه ای بدین که با هاش بتونم اونا رو تو bitlockerبازیابی کنم..مرسی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *