آموزش استفاده از Paint.NET برای پاک کردن قرمزی چشم در عکس

  • 1389/8/16
  • مهدی صمصامی
  • 1


اگر شما در مهمانی های شبانه شرکت می کنید و عکس می گیرید و یا عمده عکس های شما در شب گرفته شده است، ممکن است که بر اثر نور فلش دوربین، چشم فردی که از آن عکس می گیرید به رنگ قرمز در عکس نمایان شود. برای حل این مشکل روش های مختلفی وجود دارند؛ ولی ما اینجا به سراغ یکی از ساده ترین آن‏ها یعنی استفاده Paint.NET، خواهیم رفت.

نرم افزار Paint.NET دارای یک ابزار ساده برای انجام این کار به نام Color Replacement Tool (ابزار تعویض رنگ) می باشد که می توانید با استفاده از کلید میانبر R، آن را در حالت انتخاب در آورید.

شما رنگ هایی که می‎خواهید تغییر دهید را باید در پنل رنگ ها انتخاب کنید. می‏بینید که همانند تصویر زیر، رنگ اولیه باید مشکی باشد و رنگ ثانویه را باید روی قرمز تنظیم کنید. تنظیم موارد گفته شده به این معنی است که ما می خواهیم رنگ های قرمز درون تصویرمان را با رنگ سیاه درون پالت رنگ تعویض کنیم.


بخش مربوط به Brush Width (ضخامت قلم مو) کار شما را برای حذف رنگ قرمز آسان تر خواهد کرد. از آنجا که چشم های فرد درون این تصویر بزرگ می باشند، استفاده از ضخامت قلم 100 برای از بین بردن رنگ قرمز آن کافی می باشد. سپس می توانید با استفاده این ابزار رنگ چشم را از قرمز به مشکی تبدیل کنید. اگر این روش رنگ قرمز چشم را از تصویر شما حذف نمی کند، رنگ ثانویه را متناسب با رنگ قرمز چشم تغییر دهید.

همانطور که دیدید توانستیم فقط با حرکت دادن یک قلم مو، رنگ قرمز را از بین ببریم.


مطمئنا تغییر رنگ بیش از 2 چشم، زمانی بیشتر از چند ثانیه را از شما خواهد گرفت. اگر شما هنوز Paint.NET را دانلود نکرده اید، می توانید از ایــنــجــا آن را برای ویندوز دریافت کنید.

منبع : www.HowToGeek.com

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *