آشنایی با نرم افزار Defraggler 2.0؛ دیفرگ سیستم عامل در زمان بوت شدن رایانه

  • 1389/8/18
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0


سیستم عامل: ویندوز

در اوایل هفته جاری، خبری مبنی بر انتشار اولین نسخه آزمایشی بتا از دومین نگارش نرم افزار Defraggler در وب سایتها منتشر شد، که با توجه به قابلیت ها و امکانات معرفی شده برای آن در خبرها می شد حدس بزنیم که سازندگان این نرم افزار قصد کرده اند در نسخه دوم یک گام بلند رو به جلو بردارند. این ابزار یکپارچه سازی داده ها (defragmentation)، اکنون به صورت رایگان در دسترس ماست، و این بروز رسانی به عنوان نقطه عطف مهمی برای اولین بار بعد از نزدیک به سه سال در دسترس کاربران قرار می گیرد. (Defraggler 1.0  بتا اول بار در نوامبر 2007 عرضه شد). لیست نه چندان طولانی ویژگی های جدید این نرم افزار به اندازه کافی جالب توجه است، زمانی که صحبت از برنامه های مرتب کننده (defragmenter) ویندوز به میان می آید، بسیاری از اطلاعاتی  که دوست دارید حین انجام فرآیند مشاهده کنید، چیزهایی هستند که در پشت صحنه اتفاق می افتند.

مهم ترین ویژگی های جدید لیست امکانات این برنامه عبارتند از:

–       ارائه دیفرگ کامل به صورت آفلاین در طول فرآیند بوت با پشتیبانی کامل از سیستم عامل

–       بهبود رابط کاربری با نگاشت درایو (Drive Map) و سفارشی سازی جدید

–       طراحی دوباره معماری فرآیندهای داخلی دیفرگ ، جهت سریع تر و کارآمد تر کردن پروسه دیفرگ.

در حالی که شاید فکر کنید  این لیست مزایا خیلی کوتاه است اما آخرین مورد به تنهایی شامل تغییرات اساسی بسیار بزرگی می باشد، و من ویژگی «دیفرگ کردن زمان بوت  ویندوز» را به عنوان یکی از ویژگی های بسیار خوب می دانم که می توان آن را برای اجرا هر چند دفعه یک بار یا برای هر دفعه بوت شدن و بالا امدن ویندوز تنظیم کرد. اگر شما تصمیم به استفاده از این گزینه داشته باشید در عمل به نرم افزار اجازه می دهید قبل از اینکه حتی به سیستم خود لاگ-این کنید برنامه سیستم شما را دیفرگ کرده و اطلاعات را مرتب سازی کند که به این معنی است که نرم افزار قادر به سازماندهی مجدد برخی از فایل ها و داده هایی بر روی سیستم شما خواهد بود که زمانی که وارد ویندوز شده و بخواهید با ابزار پیش فرض یندوز دیفرگ کنید به دلایل مختلف قابل جابه جایی و دیفرگ کردن نیستند.

امیدوار هستم ارائه دهندگان این برنامه در نسخه نهایی کار بیشتری روی بهبود عملکرد و کاهش مشکلات جزئی انجام دهند، البته در آزمون مختصری که با این نسخه بتا انجام دادم، برنامه به خوبی کار می کرد. به خاطر داشته باشید که ارائه دهندگان برنامه تا کنون یک نسخه از این برنامه به شکل قابل حمل و بدون نصب (portable) همانند آنچه برای آخرین نسخه نهایی ورژن قبل ارائه کرده بودند منتشر نکرده اند، که ممکن است به این معنی باشد که از بعضی ها که عادت کرده اند سریع یک نرم افزار پورتابل را روی فلش مموری خود ریخته و استفاده کنند  خواهد خواست کمی صبر به خرج داده و تا آمدن نسخه نهایی فعلا به همین نسخه نصب شدنی عادت کنند تا نسخه نهایی بی عیب و نقص تری ارائه شود.

ورود به وب سایتDefraggler 2.0 بتا (تنها  برای سیستم عامل ویندوز؛ نرم افزار رایگان )

منبع: cybernetnews

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *