Smplayer یک پلیر سبک و قدرتمند

  • 1389/9/4
  • سپهر خيري
  • 2

یکی از ابزار هایی که معمولا روی تمام کامپیوتر ها نصب است پلیر هست که انواع مختلفی دارد ، چه از نظر فنی و چه از نظر ظاهر. البته در بین نرم افزار های پلیر نکته سبک بودن آن بسیاز پر اهمیت است و سازندگان سعی بر آن دارند تا بتوانند هرچه سبک تر نرم افزار خود را تهیه کنند.

در این مقاله میخواهیم به معرفی یک پلیر خوب بپردازیم که در آن 3 نکته اساسی وجود دارد 1-سبک بودن 2-قوی و کامل بودن 3- رایگان و اپن سورس بودن. اسم این پلیر Smplayer است که یکی از ساده ترین و سبک ترین نرم افزار تا به حال ساخته شده است.

دانلود این نرم افزار که حجمی حدود 9 مگابایت دارد

به طور کلی این همان نسخه ام پلیر هست و تقریبا تمام امکاناتی که در ام پلیر موجود هست در اس ام پلیر هم وجود دارد.زبان و سیستم نگارش این نرم افزار ++C و Qt 4.x هست و کاملا اپن سورس هست و شما میتوانید آن را ادیت و یا ویرایش کنید. در تصویر زیر میتوانید ظاهر این نرم افزار را مشاهده کنید:

یکی از نکته های مثبت این نرم افزار چند سکو بودن آن است و شما میتوانید نسخه های ویندوز 32 ، 64 بیتی و یا Ubuntu آن را به رایگان دانلود و نصب کنید. البته به گفته خود سازندگان در آینده ممکنه نسخه مکینتاش آن به صورت رسمی منتشر شود.

ویژگی های این نرم افزار

– پشتیبانی از انواع زیر نویس ها

– پشتیبانی از فرمت های srt ،sub و ssa

– سفارشی سازی زیر نویس ها (تغییر رنگ و اندازه و قلم)

– پشتیبانی از فرمت های MKV و DVD

– قابلیت اتصال به اینترنت و دریافت فیلم های آنلاین

– امکان پشتیبانی رایگان از طریق وب سایت سازنده

– امکان نصب انواع قالب و ایکون ها

– جلو عقب بردن فیلم به وسیله چرخ‌غلتان ماوس

– امکان تنظیم اکولایزر

– کم و زیاد کردن سرعت پخش فیلم در زمان اجرای فیلم

– تنظیم جداگانه صدا و یکسان کردن صدا با فیلم

– امکان دانلود آپدیت های منتشر شده به وسیله خود نرم افزار

– پشتیبانی از اکثر فرمت های ویدیویی

– پشتیبانی از اکثر فرمت های صوتی

– سادگی و سبک بودن آن که موجب میشه سیستم زیادی روی کامپیوتر شما اشغال نشود.

– امکان تغییر زبان منو

– قابلیت ذخیره فریم ها

در این قسمت اگر بخواهیم نرم افزار اس ام پلیر را با دیگر نرم افزار های مشابه مانند مدیاپلیر مقایسه کنیم میتوان گفت تقریبا اس ام پلیر هیچ شانس بزرگی ندارد چرا که بیشتر نرم افزار ها سالیان درازی در کنار ویندوز و لینوکس بودند ولی اس ام پلیر تنها 4 سال است که از اولین نسخه آن می گذرد.

اما یکی از امکانات فوقالعاده این نرم افزار که در قسمت ویژگی ها هم اشاره کردیم یکسان سازی صدا و تصویر و زیرنویس است که برای افرادی که با صدا و تصویر نا یکسان مشکل دارند بسیار مفید است.

یا به طور مثال شما در نرم افزار وین آمپ نمیتوانید رنگ فیلم را تغییر دهید و لی در اس ام پلیر میتوانید این کار را با چند کلیک انجام دهید ، و یا شما در مدياپلیر بعد از بستن فیلم و دوباره باز کردن آن نمیتوانید از همان قسمتی که بسته شد فیلم را مشاهده کنید ولی در اس ام پلیر هنگامی که وسط فیلم نرم افزار را ببندید و دوباره آن را باز کنید از همان قسمت و دقیقه فیلم آغاز میشود و این کار شما را ساده میکند.

همچنین میتوان گفت نرم افزار اس ام پلیر یکی از نرم افزار های موجود هست که میتوانید به وسیله آن اکثر فرمت های ویدیویی را مشاهده کنید و حتی بازی های فلش خود را در آن اجرا کنید. قاب های زیبایی برای این نرم افزار وجود دارد که میتوانید به سایت اصلی آن مراجعه کنید:

در کل میتوان از این نرم افزار به عنوان یک نرم افزار سبک و کمکی استفاده کرد چرا که نرم افزار های بهتری هم مانند kmplayer هم وجود دارد و نمیتوان از آنان چشم پوشی کرد.

این بود معرفی نرم افزار اس ام پلیر که شما هم اگر نرم افزار های بهتر و سبک تری را میشناسید میتوانید در قسمت نظرات سایت به ما معرفی کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. در تايپ مطلب كم دقتي شده و چند مورد اشتباه تايپي در نوشته وجود داره.لطفا اديتش كنيد.ممنون از مطلب خوبتون.به من هم سر بزنيد

    1. مرسي از تذكرت حتما بررسي مي كنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *