با نرم افزار workrave ورزش کنید

  • 1389/9/19
  • سپهر خيري
  • 1

اگر شما هم مثله خیلی از کاربران امروزی زیاد و به طور پیوسته از رایانه خود استفاده میکنید میدانید که ممکن است در آینده مشکلات جسمی بر بدن شما روی بیاورند و دچار مشکلات زیادی شوید. البته بعضی از افراد شغل شان واسطه به رایانه است و مجبور هستند مدت زیادی را بدون تحرک با رایانه کار کنند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی نرم افزاری بپردازیم که به سلامت شما کمک میکند و نمی گذارد به صورت طولانی با رایانه خود کار کنید. این نرم افزار workrave نام دارد که خوشبختانه متن باز و کاملا رایگان هست که میتوانید از این لینک دانلود کنید:

http://sourceforge.net/projects/workrave/files/workrave/1.9.2/workrave-win32-v1.9.2-installer.exe/download

پس از دانلود که حجم آن حدود 10 مگابایت است ، آنرا نصب کنید و باید یک آیکون شبیه گوسفند در کنار ساعت ویندوز تان نمایان شود. به وسیله کلیک راست میتوانید به تنظیمات این نرم افزار رجوع کنید. به طور کلی این نرم افزار 4 قسمت کلی دارد که در پایین توضیح مختصری را میدهیم:

– Rest Braek : استراحت‌های استاندارد که معمولا کوتاه هستند و به طور مثال برای هر نیم ساعت کار با رایانه 8 دقیقه استراحت میدهد که باید انجام دهید.

– Daily Limit : به وسیله این گزینه ساعت های استفاده از رایانه را در یک روز محدود میکنید ، به طور مثال تنظیم میکنید که فقط روزی 5 ساعت بتوانید از کامپیوتر استفاده کنید.

– Micro Break : استراحت های کوتاه که از گزینه Rest Braek هم کوتاه تر است و به طور مثال برای هر 10 دقیقه کار با رایانه 30 ثانیه استراحت اجباری به شما میدهد.

– Exercises : این قسمت فقط به شما ورزش های عملی میدهد و با انیمیشن و خانم وُرک‌رِیو باید ورزش ها را انجام دهید چون ورزش برای کاربران کامپیوتر بیشتر کارایی را دارد.

سازنده اصلی و بنیان گذار این نرم افزار Rob Caelers بوده که بعدا فردی به نام Raymond Penners به کمک آن آمد و کمک زیادی به توسعه نرم افزار کرد و موجب شد سرنجام Workrave منتشر شود که اولین نسخه آن در سال 2002 به رایگان در دسترس عموم قرار گرفت.

زبان برنامه نویسی این ابزار C++ بود و آقای Kess Jan در بر طرف کردن باگ و ایرادات آن بسیار موثر بود که سر انجام بعد از تلاش های فراوان وبسایتی تاسیس کردند تا بهتر نرم افزار را در دسترس عموم قرار دهند که برای مشاهده وبسایت میتوانید به لینک زیر بروید: http://www.workrave.org/

برخی از ویژگی های این ابزار

– متن باز بودن و رایگان بودن نرم افزار و همچنین در دسترس بودن کد های سورس آن

– قابلیت تنظیم نرم افزار برای مدت استراحت و مدت بین استراحت و کار

– قابلیت افزودن صدا و اخطار دادن به وسیله صوت

– قفل شدن تمام رایانه در مدت زمان استراحت و باز شدن رایانه پس از استراحت

– قابلیت شمردن تعداد کلیک ها ، فشار دادن کلید های کیبورد و ساعاتی که با رایانه کار کرده اید.

– دارای چندین نرمش و ورزش های انیمیشنی

– ساده و سبک بودن نرم افزار و کاربر پسند

– پشتیبانی از ویندوز ، مک و لینوکس

نرم افزار دیگری به نام workrace وجود دارد که البته نباید آن را با Workrave مقایسه کنید ، این نرم افزار رایگان نیست و بعد از Workrave منتشر شد. این نرم افزار روی اکثر سیستم عامل ها از جمله BSD قابل اجراست. همچنین میتوان گفت workrace تفاوت زیادی با Workrave ندارد و فقط کمی گرافیکی تر و زیبا تر طراحی شده است که البته قیمت آن 39 دلار است و Workrave کاملا رایگان و متن باز.

این نرم افزار تحت پروانه GNU منتشر میشود و تا به الان آخرین نسخه آن 1.9.0 میباشد که میتوانید از داخل خود سایت که لینک آن در پایین است دانلود کنید. این نرم افزار میتواند کمک خوبی برای پیشگیری از مشکلات عضلانی به شما بکند و اگر واقعا میخواهید از این نرم افزار بهره ببرید آن را نصب کنید و گزینه تنظیمات آن را روی Normal بگزارید تا به بهترین نحوه به شما کمک کند.

در آخر هم به معرفی چند وبسایت مرتبط میپردازیم:

http://www.workrave.org

http://workrave.sourceforge.net

http://freshmeat.net/projects/workrave

این بود معرفی نرم افزار برای استراحت بیشتر در هنگام کار کردن با رایانه که اگر شما هم نرم افزار های مشابه و بهتری را میشناسید میتوانید در قسمت نظرات معرفی کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام. ممنون خیلی نرم افزار مفیدی بود. یک نرم افزار رایگان و خوب ایرانی هم هست که هم سبکه (حدود 1.7 مگ) و هم پورتابل هست. خلاصه این رو هم خیلی توصیه می کنم.
    http://www.narcissoft.com/NEHome.asp

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *