معرفي برنامه‌های کاربردی برتر گوگل در سال 2010

  • 1389/10/24
  • ITTeach
  • 1

در اینجا فهرستی پیشنهادی از سرویس های گوگل در سال 2010 می باشد که یا به بازار وارد شده اند یا اینکه بهتر شده اند
10. منشی گوگل- سرویسی است که به طور خودکار کلماتی که تایپ می کنید را به صورت پیشنهادی تکمیل می نماید. این سرویس همانطور که گوگل پیشبینی نموده بود مشهور شد و در سرویس ترجمه گوگل، به همراه سایر سرویس ها از آن نیز استفاده گردید.

9. فعالیت های صوتی برای Android – یک برنامه کاربردی که به شما این امکان را می دهد که با استفاده از صوت تلفن خود را کنترل نمایید. شما می توانید از فهرست تماس خود، تماس برقرار نمائید، ای میل ارسال کنید، به دایرکتوری ها دسترسی داشته باشید، به موزیک گوش دهید، نکات مهم را یادداشت کنید و به وب سایت سری بزنید.

Gmail 8  به امکانات خود خصوصیات مرتبط با تجارت بسیاری اضافه نموده است (جعبه نامه های ورودی دارای اولویت، تفویض ای میل، امکان خاموش کردن نظرات مکالمات)، بهینه کردن قابلیت چت جی میل (تلفن های قابل تماس، چت ویدیویی برای لینوکس)، اضافه کردن مدیر تماس جدید، روش های اضافی برای الصاق فایل های ضمیمه، ایجاد جی میل برای iPad، اضافه کردن قابلیت Buzz، قابلیت کامل کردن خودکار کلمات مورد جستجو، مرور کردن YouTube و امضاهای متنی غنی تر.

7. Buzz گوگل- برخلاف برخی از واکنش های اولیه در مورد محرمانگی ، سرویس گوگل Buzz، به عنوان بهترین سرویس ارائه شده توسط گوگل در سال 2010 می باشد. حتی با وجود اینکه هنوز کمتر از یکسال از عمر این سرویس می گذرد، Buzz هم اکنون دارای مجموعه جذابی از خصوصیات مختلف ، یک API قدرتمند و وجود سرویس های بسیار همراه آن بوده و دارای فاکتور جالبی می باشد که سایر محصولات اجتماعی گوگل فاقد آن هستند. متاسفانه برای گوگل، این سرویس آنچنانکه باید مشهور نشده است.

6. به بلاگر تعداد بسیار زیادی از خصوصیات بسیار مهمی که فاقد آن بود اضافه شده است: مدیریت نظرات، قابلیت فیلترکردن اسپم نظرات، الگوهای دینامیکی، یک دیتور پستی جدید، مرور بهتر موارد پستی، قابلیت های به لحظه بودن، صفحات استاتیک و موارد بسیار دیگر.
5. اسناد گوگل– یک ادیتور متن جدید،صفحات گسترده گوگل سریعتر، ادیتور نقاشی کمک کننده، ادیتور معادله نویس جدید، قابلیت ادیت کردن متحرک، واسط باثبات تر، قابلیت آپ لود کردن هر نوع فایل

4. نقشه های گوگل– نقشه های مبتنی بربردار برای Android، امکان تشخیص عرض جغرافیایی گوگل برای iPhone، سرویس جستجوی محلی جدید(مکان های گوگل)، توصیه های تجاری محلی اجتماعی،  دایرکتوری های فراوان، قابلیت هدایت کردن و راه یابی در هنگام پیاده روی، ایجاد زمین گوگل به عنوان نوار جستجو در نقشه ای گوگل، پیشنهاداتی برای جستجو.
3. Chrome – 5 نسخه مهم منتشر شده است، پشتیبانی از Mac و لینوکس،واسط کاربری ساده شده ، قابلیت مرورکردن سریعتر، قابلیت کامل کردن خودکار، همزمانی، اضافه کردن سرویس ترجمه گوگل، ارائه پلاگ این مجموعه جعبه های صوتی برای فایل های PDF و فلش، فروشگاه وب  Chrome.
2. قابلیت جستجوی گوگل در امسال بسیار تغییر یافته است و واسط های کاربری زیادی تغییر نموده اند: از هر لحظه با گوگل تا  مرورهای لحظه ای، از موارد فعل و انفعالی شلوغ به طراحی پس زمینه سفارشی برای صفحه اصلی وب، از منوهای راهبری عمودی تا یک واسط ثابت برای اکثر سرویس های جستجوی گوگل. گوگل همچنین یک واسط کاملا جدید برای جستجوی تصاویر ایجاد نموده است که به شما امکان می دهد تصاویر بیشتری را مرور کنید و یک شاخص جستجوی جدید نیز بوجود آورده است که قابلیت به روز رانی آن لاین را داراست.

Android – دو نسخه مهم منتشر گردیده است (Froyo، Gingerbread)، رشد چشمگیر (از فروش 1.4 میلیون تلفن هوشمند در سه ماهه سوم سال 2009 تا فروش 20.5 میلیون تلفون در سال گذشته – بر اساس آمارهای ارائه شده توسط Gartner) و ارائه محصولات جدید فراوان از قبیل صفحه ها، تلویزیون ها، کنسول ها، پخش کننده های مدیا و کتاب خوان های الکترونیکی. در حقیقت این احتمالا سریعترین میزان رشد در محصولات منتشر شده توسط گوگل می باشد.

منبع: googlesystem

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *