آشنايي اوليه با پلي بوك بلك بري با بازي هاي كمپاني EA در نمايشگاه MWC 2011

  • 1389/11/27
  • ITTeach
  • 0

[نمايشگاه MWC 2011] ديروز در نمايشگاه MWC، كمپاني RIM عرضه دو مدل “پلي­بوك” جديد خود را كه از تكنولوژيهاي شبكه 4G LTE و HSPA+ پشتيباني مي­كنند و انضمام دو بازي كمپاني EA (بازيهاي Need For Speed Undercover و تتريس) را اعلام نمود. رايان بايدن، مدير ارشد توليد كمپاني RIM، يك نسخه نمايشي از پلي­بوك را در نمايشگاه MWC 2011 نشان داد، مي­توانيد ويدئوي مربوطه را در بالا مشاهده نماييد. اين نمونه نمايشي، به جز انضمام بازيهاي EA به آن، بسيار مشابه همان نمونه­ايست كه در نمايشگاه CES ديده بوديم. تبلت RIM از ويژگيهاي بارزي همچون يك نمايشگر 7 اينچي پرظرفيت (رزولوشن 1024×600)، يك پردازشگر TI دوهسته­اي يك گيگاهرتز، رم يك گيگابايت، دو دوربين براي عكسبرداري و فيلمبرداري HD و براي ويدئوكنفرانس، و قابليتهاي WiFi و HDMI بهره مي­برد.

نرم­افزار آن هنوز به پايان نرسيده است و در هنگام استفاده از صفحه­كليد براي مرور وب اندكي بي­ثبات ظاهر شد، ولي تا زماني كه ويرايش نهايي آن آماده شود نمي­توانيم در اينباره قضاوتي داشته باشيم. در مجموع، رابط كاربري بسيار كارآمد بود (به جز صفحه­كليد و ميله آدرس در مرورگر، ولي به نظر مي­رسد چيزي شبيه اين يك حفره نرم­افزاري آزمايشي باشد)، بالاآمدن صفحات وب نسبتا سريع بود (حتي در يك شبكه WiFi كند در غرفه بلك­بري) و بالا و پايين بردن صفحه وب نيز بسيار روان انجام شد.

عملكرد چندوظيفه­اي آن خوب است. رايان يك بازي سه­بعدي، يك ويدئوي HD و تتريس را همزمان اجرا كرد كه همه چيز بسيار روان اجرا شد. هر بار كه من يك ابزار جديد، مثل آفيس، آدوب آكروبات يا مرورگر وب، را اجرا مي­كردم، فورا شروع به كار مي­كرد. من رابط كاربر را مي­پسندم و انضمام يكپارچه آن در قاب مشكي حساس­لمسي كه صفحه نمايش را احاطه نموده است، طراحي دستگاه و ضريب پراكندگي آن از ظرافت و شفافيت مناسبي برخوردار است، من شخصا اندازه آن را تحسين مي­كنم كه نه خيلي كوچك و نه خيلي بزرگ است و ضخامت مناسبي دارد. علاوه بر اين، كيفيت نمايشگر عاليست، بهتر از ديگر تبلت­هايي كه در اين نمايشگاه ديده­ام.

خصوصيات اين تبلت را در ادامه در مطلبي كامل ببينيد.

مشخصات پلي­بوك بلك­بري

سيستم­عامل تبلت جديد بلك­بري

نمايشگر ال­سي­دي 7 اينچي، رزولوشن تصوير 1024×600

تصوير پرظرفيت چندلمسي

پردازشگر يك گيگاهرتزي دوهسته­اي كمپاني Texas Instrument

رم يك گيگابايت

دوربين جلويي وضوح بالا (3 مگاپيكسل)

دوربين پشتي وضوح بالا (5 مگاپيكسل)

پشتيباني Codec براي بازپخش رسانه­اي برتر، ايجاد و تماس تصويري

ويدئوي وضوح بالاي 1080p؛ H.264، MPEG4، خروجي ويدئويي WMV HDMI

وايمكس Micro USB و Micro HDMI، ويرايشهاي شبكه 4G LTE و HSPA+

Adobe Flash Player 10.1
Adobe Mobile AIR

پشتيباني از HTML5

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n

Bluetooth 2.1+EDR

ارتفاع: 5.1 اينچ  (130 ميليمتر)

عرض: 7.6 اينچ (194 ميليمتر)

ضخامت: 0.4 اينچ (10 ميليمتر)

وزن: 0.9 پوند (25 گرم)

براي كسب اطلاعات بيشتر و ديدن صفحه مشخصات براي دانلود به صورت پي­دي­اف به صفحه محصول مراجعه نماييد:

http://us.blackberry.com/playbook-tablet/

منبع: ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *