سه راه برای مشاهده کامل آراس‌اس فيد(RSS Feeds) در مرورگر گوگل

  • 1390/2/20
  • ITTeach
  • 1

من طرفدار متعصب آراس‌اس هستم. بگذارید تا معرفی کنم. در حالی که عده ای از مردم حرفهای مهمل با تمام جزئیات درباره دوران فیدها می گویند که میزان آن هم بالا گرفته است، تدابیری که ارائه شده و کاربرد دارد در مورد این فیدها به روشهای مناسب قطعا به فیدهای آراس‌اس اعتبار قوی می بخشد.

حقیقتاً برای من فکر دیدن وب سایت های مشابه به دفعات به قصد خواندن مندرجات آن نسبتاً کسل کننده است. همان ایده ای که هر سایت را نشانه گذاری کنند و سپس آن نشانه را کلیک کرده تا آنچه که تغییر یافته مشاهده شود! به نظر من نشانه گذاری دیگر منسوخ شده درحالی که آراس اس فید اینگونه نیست.

به هرحال یک مشکلی که دائماً با آن برخورد داریم ، سایت‌هایی هستند که گزیده‌ای از یک مطلب را به صورت فید به جای کل مندرجات ارائه می‌دهند. که این موضوع موانع بیشتری ایجاد می کند اگر سایتی باشد که فقط تصاویر را ارسال کند و از شما بخواهد تا برای بارگیری کند کل سایت به قصد نمایش عکس کلیک کنید.(همچنین قطعاً می دانید که کل بخش گیکی فان و میک یوز آف ، فیدها را تولید می کنند تا شما بتوانید در مرورگر گوگل اوقات فراغت خود را بگذرانید).

جای هیچ نگرانی نیست. اکنون من به شما سه روش برای گرفتن کل فید را از بخشی از فید نشان می دهم، به عبارتی، یک سایتی که هر سرویس مرورگر فیدی را می توان بکار برد یا یک مرورگر ضمیمه برای بکارگیری کروم  و یکی هم برای فایرفاکس. اگر از اینترنت اکسپلور استفاده می کنید، دست نگه دارید. این مرورگر با هر استانداردی مناسب نیست وبه علت همین استانداردهای ناسازگار اکثراً ناامن و دردسرساز هستند.و اکنون دانلود کروم یا فایرفاکس از طریق آدرس زیر:

FullTextRssFeed.com

این سایت به طور ویژه به خاطر ساده ترین و زیباترین رابط  برنده جوایزی شده است. سایت را باز کنید، در آدرس فید معیوب آر اس اس پیستpaste)  (و قسمت تایید(submit)  را کلیک کنید.اگر خواستید می توانید با این جذابیت، اخبار فیدهای انگلستان را از بی بی سی از طریق آدرس زیرببینید.

http://feeds.bbci.co.uk/news/uk/rss.xml

زمانی که سایت با تمام فیدها  البته به طور سریع برمی گردد، شما می توانید یک پیش فرضی را برای اطمینان از کارکرد خوب همه چیز ببینید.سپس به سادگی آدرس را کپی کرده و تایید کنید.اگر همه چیز در اینترنت به این سادگی باشد کارها به خوبی پیش می رود.

کروم:سوپر مرورگر گوگل

فرمت را از اینجا بگیرید و نصب کنید.

 

اکنون اگر مرورگر گوگل را به صورت معمولی باز کنید، یک لینک، ریدبل جدید و تب های فید را بالای هر قسمت مشاهده می کنید. فیدها نمایش جزئی است از اینکه می توان فقط بخشی از مندرجات فیدهای قطعی را نشان داد. در این بخش، با کلیک روی قسمت لینک، صفحه واقعی در متن نمایش داده می شود که شامل هر بنر تیلیغاتی یا خط عمودی کنار سایت مورد بحث است. و یا با کلیک روی قسمت ریدبل صدای خواندن مندرجات به طور قابل فهم استخراج می شود.

از طریق آزمایشات متوجه شدیم که اگر متن به صورت ترکیبی یا رسانه ای گرافیکی بر اساس مقاله ارائه شود پشتیبانی نخواهد شد. به طور اخص برای سایت هایی که در پیش فرض آن فقط اجازه نمایش تصاویری را می دهد که کلیک کرده باشید.

فایرفاکس(به جز v.4 )

این مرورگر کار بیشتری را می طلبد. متاسفانه این روش فقط اجازه بکارگیری تکنیک iframe در بارگیری مقاله از سایت نسبت به استخراج مندجات را می دهد. که طبق آزمایشات من فایرفاکس 4 جوابگو نیست .

در ابتدا، نیاز به نصب ضمیمه GreaseMonkey است تا اجازه اجرا کردن صورت نوشتاری تاییدات کاربر را بدهد. سپس هم ضمیمه و هم صورت نوشتاری را نصب کنید. اکنون زمانی که مرورگر گوگل را در فایرفاکس باز شود، قادر خواهید بود تمام مندرجات ورودی روی پوشه یا فید اصلی را فعال کنید.

نتیجه گیری:

اگرمثل من به فیدها علاقمند شدید و معمولاً اخبار را از طریق ipad می خوانید یا از طریق وسایل مشابه این، بهترین گزینه فیدها هستند.و یا از طریق معادل آن یعنی fulltextrssfeed.com . ضمیمه کروم روش جالبی است اما اینکه اکثر مطالب فیدها در خارج از کامپیوتر انجام می شوند، موثرتر خواهدبود تا اینکه فقط آدرس ها تغیی کند. اگر بدانید موقعیت مشابه یا بهتر از فایرفاکس یا حتی اپرا وجود دارد، این مرورگر را فراموش خواهیم کرد. پیشنهادات خود را در مورد این نظرات با ما مطرح کنید.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام دوست نازنینم.

    خیلی خوشحال شدم از بازدید از وبلاگت. منم مثل شما از طرفدارهای پرو پا قرص آر اس اس هستم. ولی من به نسبت شما پیشنهاد خیلی خیلی بهتری دارم. شما اگه به آدرسی که عرض میکنم مراجعه کنید می بینید که من هم مطلبی راجع به آر اس اس نوشته بودم و چون شما هم مثل من به آر اس اس متعصب هستید (!) مطمئنم و یقین دارم که از پیشنهاد من فوق العاده لذت می برید و حتما ازش استفاده میکنید.
    فقط خواهشی که دارم. به هیچ وجه پیش داوری نکنید. به شنیده ها هم اکتفا نکنید. کارهایی رو که توی پستم عرض کردم رو انجام بدید و بعد ببینید مشترک شدن در یک فید چقدر لذت بخش تر هم میتونه باشه. من که خیلی لذت میبرم از روشی که خودم استفاده میکنم تا روشی که شما فرمودید. امیدوارم از متعصبین به کروم نباشی و بتونی براحتی از کنار کروم بگذری ، البته کروم خوبه و من خودم هم توی سیستمم کروم دارم برای برخی سایتها اما مرورگر اصلی من برند دیگه ایه که باید بیای و بخونی! ضمنا تو فیدت مشترک شدم.
    منتظر حضورت هستم :
    http://iranians-hut.persianblog.ir/tag/rss-atom-xml-feed

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *