معرفی 5 نرم افزار جهت جذاب تر کردن مکینتاش و جلوگیری از یکنواختی آن

  • 1390/3/31
  • ‌علیرضا واحدی
  • 0

1- نرم افزار Refinery

Refinery نرم افزاری است که امكان دسترسي فوري به صدها جلوه ­دهنده كوچك و تغييرات در ظاهر سيستم مكينتاش شما فراهم می کند.

شما مي­توانيد نماي بارانداز (dock) يا جايگیري و كوچك سازي پنجره كنترل را تغيير دهيد.

شما همچنين مي­توانيد به راحتي با كشيدن و انداختن آيكون­ها، جدا­كننده­ها، نشانگرها و ساير موارد باراندازتان را تغيير دهيد تا آن را درست به همان شكل دلخواهتان در بياوريد.

همچنين مي­توانيد باراندازهاي آماده را براي خودتان ازسایت Leopard Docks دانلود نماييد.

شما با Refinery همچنين مي­توانيد به آساني اندازه آيكون­هاي دسكتاپ، اندازه فونت، سبك عنوان پنجره، نمايش فايلهاي مخفي و ساير موارد را تغيير بدهيد.

گزينه­هاي Finder  شامل تغيير آيكونهاي منوي كناري و آيكونهاي تولباراست که  از طريق كشيدن و انداختن آیکون ها روي ابزارها می توان آنها را تغییر داد .

شما همچنين مي­توانيد پس­زمينه پنجره لاگين، و آيكونهاي هشدار سيستم را نيز با روش كشيدن و انداختن (drag and drop) تغيير دهيد.

در  Refinery هرگونه تغييري كه مي­دهيد به راحتي با كليك روي يك دكمه قابل بازگرداني است.

Refinery يك نرم­افزار اهدايي (donationware) است، به اين معنا كه مي­توانيد تا هر زمان كه خواستيد از آن به رايگان استفاده نماييد، ولي اگر آن را مفيد يافتيد مي­توانيد با اهداي مبلغي اندك به توسعه­دهنده آن از وي قدرداني نماييد.

برای دانلود نرم افزار refinery اینجا را کلیک کنید

2-نرم افزار Wallpaper Wizard Lite

نسخه رايگان این نرم افزار این امکان را به شما می دهد  كه 100 تا از تصاوير موجود در آن دسترسي خواهيد داشته باشید. بايد گفت كه مجموعه­هايي كه در دسترس هستند بسيار جذاب بوده و به چهار دسته حيوانات، تصاوير جالب، خودروها و طبيعت تقسيم شده­اند.

چندين راه براي تغيير والپيپيرتان با استفاده از Wallpaper Wizard Lite در اختيار داريد. يك ميني ويزارد وجود دارد كه به كمك آن مي­توانيد والپيپرهاي در دسترس را به طور تصادفي مرور نماييد، يا حتي والپيپرتان را به طور اتوماتيك در دوره­هاي زماني مشخص تغيير دهيد.

به تناوب شما مي­توانيد پنجره اصلي برنامه را باز كنيد تا خودتان والپيپر را انتخاب نماييد.

ارتقا به نسخه پولي به شما امكان آپلود تصاويرتان را می دهد .

برای دانلود نرم افزار Wallpaper wizard اینجا را کلیک کنید.

3-نرم افزار Loginox

Loginox يك ابزار رايگان كوچكاست كه تغيير تصويري كه در هنگام ورود به سيستم­عامل مكينتاشتان مي­بينيد را فوق­العاده آسان مي­نمايد. اگر از تصوير پيش­فرض Leopard Aurora خسته شده­ايد، مي­توانيد هر تصويري كه مايل بوديد را با كشيدن روي ابزار Loginox و كليك روي “تصوير لاگين جديد را تنظيم نماييد” انتخاب كنيد. اگر تصميم بگيريد كه مي­خواهيد به تصوير پيش­فرض بازگرديد كافيست تا عبارت “تنظيم مجدد به تصوير پيش­فرض” را انتخاب نماييد.

برای دانلود نرم افزار Loginox اینجا را کلیک کنید.

4-نرم افزار Desktop Calendar

“desktop calendar” را نمي­توان به عنوان يك مدير والپيپرمطرح کرد  بلكه كاركرد آن در اين حد است كه راهي سريع و آسان براي گنجاندن يك تقويم روي والپيپر در اختيارتان قرار مي­دهد. اين ابزار قابليتهاي چنداني در اختيار نمي­گذارد، ولي كار را راه مي­اندازد.

پس از دانلود و راه­اندازي، اين نرم­افزار تقويمي را روي دسكتاپتان نمايش مي­دهد.

 

براي انتقال يا جايگزيني اندازه تقويم، روي منوي “desktop calendar” در status bar كليك نموده و عبارت ” (Enter Layout Mode)” را انتخاب كنيد يا از ميانبر Command-M استفاده نماييد.

برای دانلود desktop calendar اینجا را کلیک کنید

5نرم افزار Wlppr

Wlppr با استفاده از قدرت سایت  Wlppr.com، كه يك مخزن والپيپر است كه هر روز آپديت مي­شود، این امکان را به شما می دهد که  هر روز والپيپرتان را به طور اتوماتيك تغيير دهد.

برای دانلود نرم افزار wlppr اینجا را کلیک کنید

 

آيا شما روش­ها يا ترفندهايي براي جلوه داده رايگان به نماي دسكتاپ Macتان سراغ داريد؟ از طريق بخش كامنت­ها ما را در جريان بگذاريد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *