دوربین عکاسی جدید Lytro انقلابی در عکاسی

دوربین عکاسی جدید Lytro انقلابی در عکاسی
  • 1390/8/2
  • عليرضا شیری
  • 0

اگر میشد یک عکس از چیزی گرفت و بعد آن را مات می کرد یا روی آن فوکوس می کرد چه میشد؟

اکنون این موضوع ممکن شده است! کمپانی Lytro دوربین جدیدی عرضه کرده که راه جدیدی برای عکاسی و کار با عکس ها معرفی می کند. بر خلاف دوربین های سنتی، دوربین جدید Lytro از نوع Light Field است و تمام اشعه های نوری که در محیط وجود دارد را دریافت و ثبت می کند. این روش کار باعث می شود که قابلیت های زیاد و جدیدی برای کاربر فراهم شود که تاکنون توسط هیچ دوربینی فراهم نشده بود. یکی از این قابلیت های بسیار جالب فوکوس روی تصویر بعد از عکاسی است!

برخی عکس های گرفته شده توسط این دوربین در وب سایت Lytro موجود است، از تماشای آن لذت ببرید!

این دوربین که بزرگنمایی نوری (Optical Zoom) 8 و لنز f/2 دارد، عکسهایی زنده و پویا خلق می کند، عکس هایی که بعد از ثبت در دوربین، می توان بارها و بارها روی آن فوکوس (پ.ن) کرد. این دوربین در 2 مدل و 3 رنگ طراحی و عرضه شده است که قیمت آن از 399 دلار آمریکا شروع می شود.

پی نوشت: تنظیم مکان عدسی برای اینکه تصویر اشیائی که در فاصله ی خاصی وجود دارند، واضح شود. در عکاسی تنها می توان روی ناحیه ای خاص فوکوس کرد و بعد از ثبت تصویر دیگر امکان فوکوس وجود ندارد چرا که نقاطی که فاصله ی متفاوتی دارند به صورت مات و ناواضح ثبت شده اند و نمیتوان آن را تصحیح کرد.

دوربین جدید کمپانی Lytro تنها دوربینی است که اجازه عکاسی آنی را به کاربران می دهد، اطلاعاتی که با زدن شاتر ذخیره می شود بیشتر و کامل تر از دوربین های دیگر است و در نتیجه میتوان بعدا عکس ها را با اطلاعات کامل ذخیره شده بازسازی کرد. سنسور میدان نور توانایی ذخیره سازی زنگ، شدت و جهت تمام اشعه های نور محیط را دارد. برای پردازش تصاویر، موتور میدان نور خاصی در تصاویر گرفته شده توسط این دوربین قرار دارد و اگر عکس های آن به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شود، موتور مذکور نیز منتقل شده و دیگران هم می توانند با استفاده از این موتور جالب تصاویر را دقیق تر بررسی کنند. برای بررسی تصاویر می توان از انواع مختلف نرم افزارها و وسایل مثل مرورگرهای اینترنت،  تلفن های همراه و تبلت ها استفاده کرد، بدون اینکه نیاز به دانلود و نصب نرم افرار اضافی باشد.

عکس ها باید با نرم افزارهای خاصی باز شود، نرم افزارهایی که اکنون برای سیستم عامل Mac آماده است اما نسخه ی مخصوص ویندوز آن هنوز در مرحله ی طراحی به سر می برد.

این دوربین هیچ فلشی ندارد! طراحی آن طوری است که به راحتی داخل جیب جا نمی شود اما باز هم محصول بسیار جالبی است. این دوربین به شدت برای استفاده به عنوان یک دوربین ساده ی P&S (مخفف Point and Shoot یا نشانه بگیر و سریع عکاسی کن) است. ظرفیت ذخیره سازی آن 8 و 16 گیگ است که به ترتیب برای ذخیره کردن 350 و 750 در نظر گرفته شده است.

 این دوربین در سال آتی میلادی (2012) دارای قابلیت های 3 بعدی نیز خواهد شد، امیدواریم که در گوشی ها نیز از چنین دوربین عکاسی استفاده شود.

منبع:

hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *