با GIFBoom در آیفون خود فایل Gif بسازید!

با GIFBoom در آیفون خود فایل Gif بسازید!
  • 1390/8/27
  • مهران
  • 4

همه ما عاشق انیمیشن های gif هستیم. در روزهای نخستین ظهور اینترنت، زمانی که ما همه از اتصال 56K استفاده می کردیم، فایل های gif یکی از راه های تماشای چیزهای متحرک بدون نیاز به صبر کردن تا اتمام بافر فیلم بودند. حتی امروزه، این فایلها هنوز هم در خدمت اهداف بسیار مهمی هستند. پس از رویداد بزرگ UFC، یکی از اولین کارهایم تماشای مداوم فایل های gif از برخی از تکنیک های دیوانه کننده در محل کارم بود.

 

هم اکنون، با نرم افزار GifBoom به راحتی می توانید تصاویر GIF سفارشی خود را بر روی آی فون تان ایجاد کنید. آیا دوست شما کاری احمقانه انجام می دهد و می خواهید این کارش را به صورت انیمیشن ثبت کرده و ببینید؟ آیا سگتان کاری زیبا انجام داده و می خواهید به صورت GIF آن را جاودانه نمایید؟ شاید شما شاهد صحنه ی خنده داری بودید که فکر می کردید اگر در اینترنت به اشتراک گذاشته می شد عالی می شد؟ نترسید، GifBoom این کار را برایتان انجام خواهد داد.

راه اندازی

راه اندازی نرم افزار خیلی سریع و راحت است. ابتدا، به app store مراجعه کنید و نرم افزار را بخرید (قیمت این برنامه در حال حاضر 99 سنت است).

از آنجا که GifBoom اساسا یک شبکه ی اجتماعی برای به اشتراک گذاری GIF می باشد، برای استفاده از خدمات آن باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. ایجاد حساب کاربری فوق العاده آسان بوده و تنها حدود 30 ثانیه طول می کشد. فقط باید روی Sign up در پایین صفحه کلیک کنید، نام کاربری، ایمیل و رمز عبور را وارد کنید، و بدین ترتیب به شروع ساخت فایل های gif اختصاصی خود نزدیک می شوید.

 

استفاده از نرم افزار

هنگامی که حساب کاربری خود را ایجاد کردید، وقت آن رسیده تا شروع به ساخت فایلهای gif نمایید. می توانید برای فایل خود ویدئو قرار دهید، تعدادی تصویر انتخاب نمایید و یا از دوربین در نرم افزار برای ثبت سریع تصاویر برای ساحت فایل جدید GIF خود استفاده کنید.

اگر شما یک ویدیو را برای اینکار از روی گوشیتان انتخاب می کنید، برنامه  ویدئو را پردازش کرده و آن را به یک دسته از تصاویر ثابت تبدیل می کند تا امکان ایجاد فایل GIF را پیدا کند. شما مجازید از میان این عکس ها تنها 16 عکس انتخاب کنید، بنابراین به ویدیو نگاه کنید و تصاویری را که می خواهید در کنار یکدیگر به انیمیشن تبدیل شوند انتخاب نمایید. اگر می خواهید از عکس های گوشی تان برای این کار استفاده کنید، برنامه گالری عکس گوشیتان را باز خواهد کرد، درست مثل فیلم ها، مجازید تا 16 عکس برای فایل GIF خود انتخاب نمایید.

 

پس از انتخاب تصاویر، برنامه به شما یک پیش نمایش نشان می دهد و از شما می خواهد یک Frame-rate برای نمایش تصاویر انتخاب کنید. Slider را به سمت بالا و پایین تا وقتی که سرعت پخش فایل GIF به سرعت مورد نظر شما برسد حرکت داده و سپس روی دکمه  next کلیک کنید. در صفحه بعد به شما گزینه ای برای انتخاب یک عنوان برای GIF خود ارایه می گردد. در این صفحه همچنین می توانید انتخاب کنید که عکستان کجا به اشتراک گذاشته شود. امکان ارسال فایل به فیس بوک، توییتر،Tumblr، ایمیل، و اشتراک گذاری از طریق MMS وجود دارد. گزینه اشتراک گذاری از طریق MMS کپی تصویر را به کلیپ بورد ارسال می کند تا بعدا مورد استفاده قرار گیرد. به اشتراک گذاری آسان است، فقط نوار لغزنده را برای هر سرویسی که می خواهید فایل را در آن به اشتراک بگذارید روشن کنید و سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. چند ثانیه منتظر بمانید تا نرم افزار فایلGIF را آپلود نماید.

مراحل ساخت فایل GIF با تصاویر جدید کمی از دو مورد دیگر متفاوت بوده، اما هنوز هم ساده است. نرخ فریم (frame rate) را قبل از اینکه شروع به فیلمبرداری کنید انتخاب می کنید. نرخ فریم مدت زمان اجرای فایل GIF را مشخص می کند. تنها 16 عکس در فایل قرار دارند، بنابراین بدیهی است که هر چه نرخ فریم سریع تر باشد، فایل GIF کوتاه تر خواهد شد. هنگامی که همه مراحل فیلمبرداری فایل GIF  را به پایان رساندید، پروسه ی به اشتراک گذاری نیز شبیه مورد قبل است.

 

 

همه انیمیشن های gif تان هم بر روی گوشیتان، و هم بر روی سرور برنامه ذخیره می شود. برای دسترسی به فایل های GIF در زمان دیگری به سادگی به پروفایل خود رفته، بر روی فایل GIF مورد نظر کلیک کرده و با کلیک بر روی سه نقطه در سمت راست پایین صفحه نمایش به آنها دسترسی داشته باشید. منوی پاپ آپ گزینه ای را برای کپی کردن URL فایل های gif به شما می دهد.

 

شما همچنین می توانید فایل های gif ای که ساخته اید را به کامپیوتر انتقال دهید، اما نه از طریق قابلیت همگام سازی عکس در گوشی تان! چون نرم افزار عکس در آی فون از فایلهای gif پشتیبانی نمی کند. دستگاه خود را به کامپیوترتان متصل کرده و با استفاده از قابلیت اشتراک گذاری فایلها در iTunes تصاویر را از گوشی خود به کامپیوتر کپی کنید.

نتیجه گیری

 GifBoom واقعا نرم افزار جالبی برای تبدیل عکس های قدیمی و فیلم های خسته کننده تان به فایل های متحرک gif و سپس به اشتراک گذاری آن تصاویر با تمام دوستانتان می باشد. اگر به دنبال یک راه آسان برای خلق فایل های gif حتی در حال حرکت، هستید، فکر می کنم این برنامه راه را برای تان هموار می کند!

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *