نمایش ساعات شهرها و مناطق زمانی مختلف در اوبونتو

نمایش ساعات شهرها و مناطق زمانی مختلف در اوبونتو
  • 1390/9/12
  • مهران
  • 0

در حالی که راهنمایی در باب تنظیمات پیشرفته کمک بزرگی به کاربران نهایی می کند، اما گاهی اوقات، این راهنمایی های کوچک برای افرادی مفیدتر واقع می شوند. دلیل این امر این است که، اغلب ظاهرا تنظیم و پیکربندی گزینه های جزئی می تواند کمی گیج کننده باشد. در این پست، شما را با یک چنین ترفندی برای پیکربندی تنظیمات منطقه زمانی آشنا می کنیم، که امکان مشاهده چندین ساعت داخل منوی سینی (tray menu) اوبونتو را به شما می دهد.
به طور پیش فرض، زمان نمایش داده شده در سینی سیستم اوبونتو روی منطقه ای که در هنگام نصب سیستم عامل خود انتخاب کرده اید، تنظیم شده است. برای تغییر این منطقه زمانی و همچنین نشان دادن چندین ساعت،  روی ساعت کلیک کرده، گزینه تنظیمات زمان و تاریخ (Time & Date Settings) را انتخاب کنید.

 

 

با این کار نقشه منطقه زمانی نمایان می شود. در این نقشه منطقه پیش فرض تان با یک نقطه قرمز رنگ نمایش داده می شود. به منظور اضافه کردن ساعت های متعدد به منو سینی سیستم (system tray) بر روی زبانه ساعت (Clock) کلیک نمایید.

 

 

در اینجا، روی گزینه انتخاب موقعیت ها (Choose Locations) برای اضافه کردن ساعت های مورد نیاز و دلخواه تان کلیک نمایید.

 

حال، روی Add (+) کلیک کرده و نام یک مکان را وارد کنید. می توانید مکان های مختلفی برای مشاهده زمان اضافه کنید.

 

هنگامی که نام یک مکان را وارد می کنید، با پیشنهادات ارائه شده جهت انتخاب محل دقیق مواجه خواهید شد. این امکان می تواند در انتخاب شهر یا محله تان به شما کمک کند، و مانع انتخاب محلی شود که در منطقه زمانی جداگانه ای بوده و احتمالا دارای یک نام مشابه و یا حتی همان نام می باشد.

 

 پس از افزوده شدن همه مکان ها، پنجره تنظیمات منطقه زمانی را بسته، و برای مشاهده زمان تمام ساعت های اضافه شده، روی ساعت در سینی سیستم کلیک کنید. ساعت پیش فرض بر روی سینی سیستم قابل مشاهده باقی خواهد ماند، ساعت های دیگر را نیز می توان از منوی کشویی مشاهده کرد.

 

 

منبع: addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *