Stress Check با دوربین و نور LED سطح استرستان را بررسی می کند! (ویژه آندروید)

Stress Check با دوربین و نور LED سطح استرستان را بررسی می کند! (ویژه آندروید)
  • 1390/9/19
  • مهران
  • 0

نرم افزار بررسی استرس (Stress Check) یک ابزار کراس پلت فرم جهت مانیتورینگ استرس جسمی و روانی برای iOS و اندروید است که با استفاده از دوربین و چراغ قوه LED گوشی با اندازه گیری ضربان نبض به صورت آنی به تجزیه و تحلیل سطوح استرس تان می پردازد. بسته به سن و جنسیت مشخص شده توسط کاربر، و ضربان قلب ثبت شده، Stress Check سعی در تعیین دقیق سطوح استرس، عوامل بالقوه ای که می تواند باعث بروز مشکلات (در صورت وجود) شده و همچنین اقدامات احتیاطی فوری که می توان برای اصلاح موضوع انجام داد، می کند. بر خلاف نوع  iOS نرم افزار (که هزینه ای در حدود 1$ در  App Storeآیتونز دارد)، نسخه آندروید کاملا رایگان است.

 

 

 

هر چند Stress Check می تواند مفید بودنش را برای کسانی که در برخورد با مشکلات، استرس شدید دارند به اثبات برساند، اما هر کسی که نیاز فوری برای تشخیص علل افت یا افزایش قابل ملاحظه ضربان قلب دارد می تواند از آن استفاده نماید و مطلع شود که وضعیت فعلی اش مرتبط با نوعی بیماری استرس زا است یا خیر.

استفاده از Stress Check بسیار آسان است. به منظور اندازه گیری سطح استرس خود، روی Settings رفته (بر روی صفحه اصلی برنامه)، جنسیت و تاریخ تولدتان را مشخص نمایید، سپس Done را بزنید. بر روی صفحه اصلی برنامه، دکمه Start  را زده و لنز دوربین را به طور کامل با یکی از انگشتان دست خود پوشش دهید. در هنگام انجام آزمایش، خود برنامه به شما اطلاع می دهد که اطمینان حاصل کنید که فشار بیش از حدی بر روی دوربین نمی آورید و یا انگشتان دستتان بیش از حد سرد نباشند، در غیر این صورت ممکن است نتایج نادرست باشند. در پایین صفحه، می توانید تجزیه و تحلیل آنی وضعیتتان را به صورت گرافیکی که شامل ضربان قلبتان و پنجره کوچک پیش نمایش دوربین برای بررسی موقعیت انگشتتان است مشاهده کنید. به طور متوسط​​، فرایند حدود چند دقیقه طول می کشد تا تکمیل شود و در این مدت، ضربان نبض تان در فواصل مکرر ثبت می شود.

پس از پایان آزمایش، برنامه سطح استرس تان را اندازه گیری کرده و بصورت درصدی نمایش داده و شما را از هر گونه عوامل استرس زایی که ممکن است باعث انحراف بیش از حد در خوانش نرخ پالس شود، آگاه می کند. شما می توانید نتایج تست را بر روی سرور Azumio، و یا حتی از طریق فیس بوک و توییتر به اشتراک بگذارید. این APP همچنین تاریخچه نتایج را حفظ  می کند که می توانید با فشار دکمه History بر روی صفحه اصلی برنامه آن را مشاهده کنید.

اگر چه مکانیزم های منحصر به فرد ضبط نرخ پالس با استفاده از دوربین و چراغ قوه یک دستگاه تحسین برانگیز است، مطمئنا می توان دقت و صحت نتایج آزمون را زیر سوال برد. در طی یک اجرای آزمایشی روی یکی از همکارانم، Stress Check در سه مرحله تلاش پیاپی نتایج به شدت منحرفی را نشان داد. همچنین، اگر دستگاه شما چراغ قوهLED  نداشته باشد ممکن است این برنامه اصلا به کارتان نیاید. بدون چراغ قوه، دوربین قادر به ثبت چیزی نخواهد بود.

Stress Check ساختAzumio  در آندروید مارکت رایگان است و برای اجرا نیازمند  سیستم عامل آندروید V2.2  یا بالاتر است. این برنامه را از طریق لینک Market یا کدQR  ای که در زیر آمده می توانید دریافت کنید.

لینک دانلود

 

منبع: addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *