Pictour نرم افزاری عالی برای عکاسی در سفر!

Pictour نرم افزاری عالی برای عکاسی در سفر!
  • 1390/10/1
  • مهران
  • 0

Pictour نام App ای نوآورانه و ابتکاری است که امکان گشت و گذار، ایجاد و به اشتراک گذاری راهنماهای سفر را هنگام مسافرت فراهم می کند. اگر چه برنامه های عکاسی متعددی وجود دارد که اجازه می دهد به راحتی تمام مناظر زیبایی که شما در طول سفر با آنها مواجه شده اید را ضبط نمایید، تعداد کمی از آنها مثل Pictour مفید بوده و کاربریشان آسان است. این App تمام عکس های گرفته شده در یک تور را به صورت سازمان یافته ذخیره کرده و محل دقیق عکاسی هر یک را بر روی نقشه نمایش می دهد. در کنار کاوش در برخی از راهنماهای سفرها یا تورهای ویژه ی این اپلیکیشن، می توانید تنها با چند ضربه آهسته آن گونه که مایلید برنامه ی تور خود را ایجاد کنید. هر توری که ایجاد می شود بر روی سرور Pictour ذخیره شده و می توان آن را با دوستان خود به صورت یک فایل پی دی اف به اشتراک گذاشت. این موارد همه امکانات این اپلیکیشن نیست. اگر یک تصویری خاص از یک تور برایتان جالب توجه است، می توانید آن را در فیس بوک یا توییتر به اشتراک بگذارید.

Pictour با دارا بودن ظرفیت ذخیره سازی تمام عکس ها در تورهای به خصوص همدمی مفید برای مسافران مشتاق و ماجراجو باشد. از آنجا که هر یک از عکس گرفته شده به طور خودکار روی سرور آپلود می شوند، مطمئن باشید هیچ یک از عکس های با ارزش مسافرت خود را گم نخواهید کرد. هیچ فرقی نمی کند که شما در حال قدم زدن در یک روستا و یا بازدید از یک نشان ملی باشید، فقط به فکر شکار لحظه ها باشید. سازماندهی و آپلود آنها را به Pictour بسپارید.

ایجاد یک تور خیلی ساده است. فقط باید Pictour را اجرا کرده و با  ID Pictour  خود وارد سایت شوید. از صفحه اصلی برنامه، زبانه New Tour را انتخاب کنید. اگر حساب کاربری Pictourندارید، به راحتی می توانید از داخل برنامه نام نویسی کنید. ثبت نام در این سایت رایگان است.

پس از ورود به سایت، به بخش My Tours برنامه هدایت می شوید. New Tour را انتخاب کنید، عنوانی برای سفر خود مشخص کرده و شروع به اضافه کردن عکس کنید. هر عکس جدیدی که می گیرید همراه با یک عکس فوری از محل دقیق آن بر روی نقشه روی سرور آپلود می شود. هر آپلود موفقیت آمیز از طریق ایمیل اطلاع رسانی می شود.

همانطور که قبلا ذکر شد، این برنامه به شما اجازه می دهد تا تمام تورهای ویژه را از بانک اطلاعاتی آنلاینش مشاهده کنید. هنگامی که بر روی صفحه Featured قرار دارید، فقط کافیست روی توری که مایل به دانلود آن هستید بروید یا اینکه به سادگی در میان  عکس های موجود در دستگاه خود گشت و گذار نمایید. هر تور دانلود شده به صورت یک فایلPDF  در فولدر pictours  بر روی کارتSD  ذخیره می شود. همه تورهای آپلود شده یا ویژه را می توان در وب سایتPictour  نیز مشاهده کرد.

هنگام گشت و گذار در یک تور، می توانید عکسهای بندانگشتی (Thumbnail) تمام تصاویر موجود چیده شده در امتداد پایین صفحه نمایش را مشاهده کنید، که در بالای هر کدام نقشه ای با محل دقیق گرفته شدن هر عکس که با مکان نمای قرمز نمایش داده شده، مشاهده می شود. محل تصویر بند انگشتی وسطی با مکان نمای آبی نشان داده شده است. شما می توانید در بین عکسهای بندانگشتی برای مشاهده مکان هر عکس حرکت نموده و یا روی یکی از عکس ها جهت مشاهده به صورت تمام صفحه بروید. حرکت به سمت راست یا چپ در سراسر این صفحه، امکان سویچ در بین عکس ها را به شما می دهد. برای به اشتراک گذاشتن یک عکس در فیس بوک یا توییتر، فقط کافیست به مسیر Menu > Share بروید.

حتی با نسخه بتای اندرویدی و نسخه ی iOS آن که هنوز در حد شایعه است (تا زمان نوشتن این مقاله)، به نظر می رسد Pictour  یک اجرای خوب از یک ایده عالی است.

برنامه به صورت رایگان در آندروید مارکت موجود است. این برنامه از طریق لینک اندروید مارکت یا کد QR زیر می توانید دریافت کنید.

دانلود این اپلیکیشن

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *