نگاهی به بازی “واحد 13” منحصر به PS Vita

نگاهی به بازی “واحد 13” منحصر به PS Vita
  • 1390/11/1
  • ميثاق جراحي
  • 0

تقریبا یک ماه است که از انتشار جدیدترین کنسول همراه سونی معروف به PS Vita، می گذرد و عناوین خوبی تا به امروز هم برای این کنسول معرفی هم منتشر شدند. یکی از عنوان های خوب این کنسول که تجربه ی جدیدی از امکانات آن را برای بازیکن مهیا می سازد، بازی سوم شخص و تاکتیکال شوتر  Unit 13یا به عبارتی “واحد 13” می باشد. در این مقاله سعی داریم نگاهی مختصر به این بازی بیندازیم تا شما دوستان عزیز با حال و هوای بازی های ویتا و سیستم خاص این کنسول بهتر و بیشتر آشنا شوید.

قبل از هر چیزی باید بگویم که امکان دو آنالوگ بودن این کنسول و وجود این دو آنالوگ در طرف چپ و راست کنسول، باعث شده دست سازنده گان برای تولید بازی های مختلف برای ویتا بسیار بازتر شود و بازی های بسیاری با ویژگی های بهتر و کنترلی راحتتر از قبل، برای این کسنول تازه وارد منتشر گردد.

واحد13  یک شوتر سوم شخص نظامی است که توسط شرکت بازی سازی zipper interactive طراحی و توسعه  یافته است. سازندگان بازی های انحصاری و ویژه ای همانند  MAG و SOCOM 4  در کنسول پلی استیشن 3، بر روی پروژه ی واحد 13 کار کردند و حاصل کار حتما یک اثر خوش ساخت در ژانر اکشن و تاکتیکی خواهد بود. واحد 13 یک بازی با ویژگی تعاملی است که از  اکثر قابلیت های  ویتا استفاده می کند.

داستان در این بازی و یا در کل این نوع بازی ها، خیلی مد نظر نیست و بیشتر روی “هدف ها” و “ماموریت” تمرکز دارد. یک سری ماموریت های گسسته که شامل : سرقت اطلاعات، آزاد کردن گروگان ها، ترور و عوامل این چنینی می شود، داستان این بازی را تشکیل می دهند. اما این بازی در درجه ی بالایی قرار دارد و تنها علت آن، خوب نشان دادن یک اثر تاکتیکی با قابلیت های مختلفی است که در این نوع بازی ها به عنوان یک آلمان دیده می شد. رهبری یک تیم، استراتژی، سلاح های مخفی کاری، هوش مصنوعی سرشار رقیبان و یاران شما، همه دست به دست هم دادند تا بازی “واحد 13” تبدیل به یک اثر خوب و خوش ساخت شود.

در این بازی کلاس های مختلفی وجود دارد و بنا به هر کلاس، شخصیت ها از قابلیت خاصی برخوردار هستند. هر فردی سلاح خاص خود را حمل می کند و توانایی ویژه ی خود را دارد.در واحد 13 ، شما می توانید با هر کلاسی بازی را پیش ببرید. واحد 13 یک بازی تعاملی- گروهی است و شما به عنوان رهبر تیم قادر هستید بهترین و کارآمد ترین تغییرات را برای بهبود تیم تان و هدایت آنها به سمت هدف، اعمال کنید.


این بازی شامل  36 سطح ماموریت اصلی و فرعی است . در هر مرحله یک سری ماموریت های اصلی و فرعی وجود دارد و بازیکن با انجام ماموریت های فرعی می تواند امتیاز کسب کند و پاداش گیرد. هر ماموریت  حاوی یک هدف ارزش بالا نیز است که روند بازی را تغییر می دهد و به نوعی در داستان اصلی گیم پلی سهم دارد. پس از هر بار ماموریت، به شما امتیاز هایی داده می شود که این امر در بالا رفتن درجه ی مهارت و تجربه ی شما بسیار تاثیر دارد. هر چه شما بهتر عمل کنید، درجه ی نطامیتان بالا تر خواهد رفت. کارایی این امر می تواند در هنگام انجام بازی های شبکه ای و مالتی به وضوح دیده شود.

در این بازی، برخی توانایی های مشترک تاکتیکی  وجود دارد که شامل:  از کار انداختن یک سیستم کامپیوتری، گروگان گیری، استفاده از مسیر یاب های پیشرفته و غیره که ممکن است تا انتشار نسخه ی نهایی بازی تغییر پیدا کنند و یا عنصر جدیدی اضافه و حذف شود.

جدای از هر ویژگی  اجتماعی،تعاملی  و منحصر به فرد  بازی ، دیگر ویژگی ها که در اکثر بازی های سوم شخص تیر اندازی دیده بودیم، در “واحد 13” نیز دیده می شود.  سیستم پوشش مکانیکی  که به شما اجازه می دهد تا در پشت اشیاء پنهان شوید و از پشت آنها به صورت “کور” به دشمنان شلیک کنید. بشکه های انفجار وسایر مواد آتش زا و انفجاری برای ایجاد یک میان بر برای کشتن دشمنان و استفاده از نارنجک های دود زا و غیره، از عناصر کلیشه ای این بازی هستند. در این بازی باید تا می توانید مخفی باشید و دشمنان را با سر و صدای کمتری از میان بردارید، اما در اینکه مخفی باشید اجباری وجود ندارد و شما می توانید در چند حالت مختلف مرحله ها را به پایان رسانید. تاکتیکی، هجومی و توسط هم تیمی هایتان !

قابلیت لمسی کنسول به بازیکن این امکان را می دهد تا در دو طرف صفحه ی اصلی کنسول خود، سلاح مورد نظر را انتخاب کنید، عوض کنید و با لمس کردن آیکون های حاشیه ای در طول بازی، که هر کدام عمل خاصی را انجام می دهند، بر کنترل بازی تسلط بیشتری داشته باشید، هم چنین شما می توانید وارد قسمت “آیتم ها” شوید و با انتخاب هر سلاح و یا یک ابزار توسط صفحه ی لمسی کنسول، به مدیریت کردن وسایل خود سرعت بخشید. تنظیم دوربین توسط آنالوگ ها، چرخش های سریع و انجام عکس العمل های به جا و مناسب، خوب و با دقت بالایی صورت می گیرند و بازیکن در واقع به محیط اطرافش کاملا تسلط دارد.

این بازی در تاریخ 6 مارس 2012 به طور کاملا انحصاری توسط شرکت بازی سازی zipper interactive و با حمایت بخش سرگرمی شرکت سونی برای PS Vita  عرضه خواهد شد.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *