معرفي کتاب آموزشی شبکه Usenet و کارآیی آن در گذشته

معرفي کتاب آموزشی شبکه Usenet و کارآیی آن در گذشته
  • 1391/1/28
  • ITTeach
  • 7

در گذشته و مخصوصا دهه ۱۹۸۰،شبکه ها با الان زمین تا آسمان متفاوت بودند.اینترنت،که همه ما با آن آشنا هستیم،به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گرفت و Dial-Up شاه بود!همچنین ظرفیت هارد دیسک ها بر مبنای مگابایت اندازه گیری می شد،نه گیگابایت.اگر چه در آن زمان هم کامپیوتر ها می توانستند به هم متصل شوند و راه های برقراری ارتباط وجود داشت.

یکی از این راه ها Usenet بود.در حالی که کارایی آن در مقایسه با استاندارد های امروزی،اولیه بود اما به کاربران اجازه می داد تا تصاویر و  متون را مانند سایر فایل های کم حجم به اشتراک بگذارند.

۳۰ سال بعد! World Wide Web شاه شد! فیسبوک،گوگل و یوتیوب پربازدید ترین وب سایت های دنیا هستند و عملکرد هایی دارند که Usenet نمیتوانست هرگز به آن ها دست پیدا کند.

اگرچه،Usenet هنوز هم زنده است و نفس می کشد!به هر حال دلایل بقای آن تغییر کرده است اما هم اکنون یک جامعه ی در حال پیشرفت است.شاید بپرسید چرا با وجود منسوخ بودن،هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد؟پاسخ این است : چون حتی بعد از ۳۰ سال،Usenet بهترین  و بزرگترین پلتفرم به اشتراک گذاری فایل است.

این کتاب ۲۹ صفحه می‌باشد که ترجمه آن توسط آقای محمدرضا رشیدی و طراحی جلد توسط خانم ویدا غلامی صورت گرفته است که نهایت تشکر و قدردانی را از این دوستان داریم .

جهت دانلود کتاب آموزشی شبکه Usenet  به اين آدرس مراجعه كنيد

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. سلام من میخواستم بعنوان نویسنده مطالب برای سایت ارسال کنم ولی متاسفانه نمیدونم متون را با چه نرم افزاری فارسی کنم.از گوگل استفاده کردم خیلی خراب میاره .ببخشید جای دیگه ای برای این تاپیک پیدا نکردم

    1. با سلام
      لطفا مطالب خودتون رو به ايميل gooyait@gmail.com ارسال كنيد
      موفق و پيروز باشيد

  2. سلام

    بعضی از سایت ها فایلهای NZB را تبدیل و قابل دانلود می کنند. مانند رپیدباز و رپیدپارس .

    ولی چطوری این فایل ها را پیدا کنیم؟ خیلی از سایت های جستجوگر یوزنت هم پولی هستند. راحت ترین کار چیست؟

    اگر امکان دارد بنده راهنمایی کنید. مخصوصا اگر یک فایل تصویری آموزشی در این مورد قرار دهید.

    متشکرم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *