برای کروم افزونه بنویسید (قسمت اول-تاریخچه)‎

برای کروم افزونه بنویسید (قسمت اول-تاریخچه)‎
  • 1391/2/3
  • عليرضا اسكندرپور شوفری
  • 5

علیرضا اسکندرپور شوفری، نویسنده‌ی میهمان می‌نویسند: طبق آخرین آمار بدست آمده از وبسایت مشهور ،w3schools، محبوبیت مرورگر گوگل کروم رو به افزایش است و این در حالیست که در ماه مارس سال 2012 یعنی ماه پیش محبوب ترین و پر استفاده ترین مرورگر شناخته شد. از دیگر منابع که این موفقیت کروم را اثبات می کنند میتوانم به statcounter و w3counter اشاره کنم.

این آمار و ارقام صرفاً جهت اطلاع رسانی نیست ، بلکه ما را به فکر می اندازد تا از این موقعیت استفاده کرده و به خواسته ی کاربران وبسایت ها طور دیگری پاسخ دهیم.« برطرف ساختن نیاز کاربران از فاکتور های اصلی موفقیت در مدیریت یک وبسایت محسوب می شود که توضیح آن بحث اصلی را به حاشیه میکشاند. »

 

در ادامه با گویا آی تی باشید تا به شما هدف از ساخت افزونه ها برای مرورگر ها و راه و روش ساخت آن برای گوگل کروم را در چند قسمت با زبان ساده آموزش دهم تا راه مناسبی برای پاسخ دادن به نیاز کاربران وبسایتتان باشد.

  • هدف را شناسایی کنید

شناسایی هدف در همه کار باید پر اهمیت ترین موضوع برای شما باشد. در اینجا هدف از ساخت افزونه می تواند افکار پراکنده شما را ساماندهی کند. برای اینکه بتوانید هدف را به درستی شناسایی کنید من چند کلید به شما میدهم.

  • نیاز کاربران
  • ابزار های مورد نیاز
  • نحوه برنامه نویسی صحیح
  • ارائه به بهترین نحو ممکن
  • افزونه مرورگر

ویکیپدیا در این رابطه نوشته است: افزونه ی مرورگر یک برنامه کامپیوتریست که قابلیت مرورگر وب را به نوعی گسترش میدهد.بسته به نوع مرورگر و نگارش آن ، این اصطلاح ممکن است از اصطلاحات مشابهی چون plug-in یا add-on تفاوت کند.

  • مروری بر تاریخچه افزونه کروم

ویکیپدیا در این رابطه نوشته است: در نهم سپتامبر 2009 ، گوگل افزونه ها را بصورت پیشفرض در کانال توسعه کروم فعال کرد، و نمونه افزونه هایی برای آزمایش تهیه کرد. در ماه دسامبر، گالری افزونه گوگل کروم بصورت آزمایشی با 300 افزونه آغاز به کار کرد.

همراه با گوگل کروم نگارش 4.0 ، گالری افزونه بطور رسمی در 25 ژانویه 2010 با بیش از 1500 افزونه راه اندازی شد.

در چهارم فوریه 2011 ، گالری افزونه با بیش از 11،500 افزونه، شامل افزونه های رسمی از چند وبسایت مشهور چون FIFAرونمایی شد.

  • جمع بندی

تا به اینجا خواندید که گوگل کروم هر ماه موفقیت هایی بدست میاورد که تعداد کاربرانش و محبوبیت خود را افزایش می دهد. این موفقیت برای ما موقعیتی را فراهم می آورد تا بهتر پاسخگوی نیاز کاربران وبسایتمان باشیم. تا به اینجا بیش از ده هزار افزونه مختلف نوشته شده است که تقریباً نیمی از آن مختص وبسایت ها است.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
    1. علی جان ممنونم از دیدگاهت. من اصلاً رایو گویا رو شخصاً دنبال نمی کنم و نمیدونم بر چه اساسی این حرف رو زدن. برعکس گفته شما که برگرفته از رادیو گویا هست ، من سه منبع معتبر در پاراگراف اول مقاله ام ذکر کردم که خلاف اون حرف شما رو میزنن و شما بهتره به اسناد و مدارک بیشتر توجه کنید تا گفته های شخصی دیگران.

    2. هر كدوم از منبع ها يه چيزي مي گن اون منبع اولي خيلي غير عادي بود سهم ie توي مارث 2012 18.9% فك كنم جاي كروم و اكپلورر رو اشتباه نوشته ها!

    3. هرگز علی جان. من دقت نکردم یا ندیدم که منابع w3schools کجاها هستند ولی در هرحال عقل حکم می کنه که قبول کنیم اطلاعاتش دقیق و درست هست. چون این وبسایت مشهور و بزرگ منتشر کرده. و توسعه دهنده اش و ویراستاراش یکی دو نفر نیستن. بعلاوه اینکه من که منابع دیگه رو دیدم یعنی اون دو تا منبع دیگه کاملاً شباهت دارن به هم. هر سه شون یه چیزی رو نشون میدن.

    4. نوشتمو اصلاح مي كنم خط دوم اون آخراش به جاي اكپلور اكسپلور بايد مي نوشتم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *