تبلت‌ های سامسونگ با ویندوز RT در ماه اکتوبر رونمایی می شوند

تبلت‌ های سامسونگ با ویندوز RT در ماه اکتوبر رونمایی می شوند
  • 1391/4/20
  • عليرضا شیری
  • 0

اولین تبلت‌های Windows RT در ماه اکتوبر (حدود 4 ماه دیگر) رونمایی می‌شوند. این تبلت‌ها از نسخه‌ی خاصی از ویندوز 8 مایکروسافت برای پردازنده‌ی ARM ساخت کمپانی Qualcomm استفاده می‌کنند. عرضه‌ی تبلت‌ها تقریباً هم‌زمان با عرضه‌ی تبلت‌های ویندوز RT است، گرچه سازندگان بزرگی مثل HP قصد تولید تبلت‌های ویندوز RT را ندارند.

 

قبلاً در ماه دسامبر در مورد همکاری دو کمپانی سامسونگ و کوآلکام اخباری منتشر شده بود و احتمال استفاده از چیپ‌هایSnapdragon ساخت کوآلکام در تبلت‌های سامسونگ وجود داشت. مایکروسافت در این بین مشغول بازی‌سازی بین کمپانی‌های بزرگی است که کار تولید وسایل الکترونیکی و چیپ‌ست را انجام می‌دهند.در حال حاضر کوآلکام با توجه به قابلیت‌های سامسونگ در تولید وسایل الکترونیکی و همچنین با توجه به اینکه تبلت‌های اندروئیدی سامسونگ در بازار موجود است، قصد همکاری با آن را دارد.

مشخصات دقیق تبلت‌های جدید سامسونگ هنوز تأیید نشده است اما احتمالا از چیپ‌های سری S محصول کوآلکام استفاده می‌شود. چنین چیپی، اخیراً در محصولات رده اول بازار مثل گوشی Galaxy S III در آمریکا دیده شده و همچنین کمپانی سازنده در اوایل سال جاری، نمونه‌هایی از این پردازنده‌ها را در اختیار نرم‌افزارنویسان Windows RT قرار داده بود.

مایکروسافت چندی پیش با عرضه‌ی تبلت Surface که محصول خودش بود، سازندگان تبلت را نگران کرد. گرچه HP قبل از رونمایی تبلت مایکروسافت اعلام کرده بود که قصد تولید تبلت‌های باریک ویندوز RT را ندارد و ترجیح می‌دهد از پردازنده‌های x86 محصول Intel و AMD استفاده کند.

منبع: slashgear

تگ:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *