اضافه کردن میانبر برنامه ها به منوی زمینه دسکتاپ

اضافه کردن میانبر برنامه ها به منوی زمینه دسکتاپ
  • 1391/5/28
  • مرتضی بیاتی
  • 1

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از مدتی متوجه شوید به دلیل دانلود و نصب برنامه های مختلف ، دسکتاپ ویندوزتان پر از آیکون و میانبر برنامه های شده باشد. اشخاص زیادی هستند که نسبت به زیبایی و منظم بودن صفحه دسکتاپ خود حساس هستند و به راحتی اجازه ورود آیکون جدید برنامه ها را به دسکتاپ خود نمی دهند. از نظر من اشکالی ندارد زیرا روش های دیگری هم برای اجرای سریع برنامه ها وجود دارد مانند نوار ابزار، منوی استارت و برنامه های مختلفی که برای اجرای سریع نرم افزار ها می توانید نصب کنید و البته منوی زمینه.

وقتی درباره سریعترین روش اجرای برنامه ها صحبت می کنیم معمولا منوی زمینه جا انداخته می شود. در این آموزش قصد داریم چگونگی اضافه کردن میانبر برنامه ها را به منوی زمینه توسط برنامه  Your Menu به شما نشان دهیم.

منوی زمینه، منویی می باشد که هرگاه راست کلیک می کنید ظاهر می شود. منوهای زمینه مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال منوی زمینه دسکتاپ که زمانی که بروی فضایی خالی در دسکتاپ خود کلیک می کنید ظاهر می شود  و یا منوی زمینه برای راست کلیک بروی آیکون ها و … .

توسط برنامه Your Menu شما می توانید نرم افزارها را با راست کلیک کردن بروی فضای خالی دسکتاپ اجرا کنید.

دانلود برنامه Your Menu

روش های مختلفی برای ایجاد تغییرات در منوی زمینه در ویندوز 7 وجود دارد. موثر ترین روش شاید، مستقیم سراغ ریجستری رفتن می باشد، قسمتی که می توانید منوی زمینه قسمت های مختلف را تغییر دهید. البته این روش مراحل طولانی ای را می طلبد. اگر فقط می خواهید میانبری را برای دست یابی به یک (یا چندین) برنامه یا فایل به منو زمینه دسکتاپ اضافه کنید، پیشنهاد ما به شما برنامه Your Menu می باشد.

بعد از اجرای برنامه و کلیک بروی گزینه Proceed در صفحه بعد شما می توانید نوع میانبری که مایل هستید به منوی زمینه دسکتاپ اضافه کنید را مشخص کنید؛ میانبر تکی (single) و یا اضافه کردن یک زیرمنو (منو آبشاری) با چندین آیتم (cascading).

اگر قصد اضافه کردن تک آیتم را به منوی زمینه دسکتاپ دارید، گزینه Single را انتخاب کنید. بقیه مراحل بسیار آسان خواهد بود. در کادر Menu Name نام آیتمی که قصد اضافه کردن آنرا دارید درج کنید. میانبر اضافه شده نیز در منوی زمینه با همین نام خواهد بود. با کلیک کردن بروی کادر Select file صفحه ای باز خواهد شد که می توانید توسط آن فایل مورد نظر را با هر فرمتی انتخاب کنید. اگر می خواهید آدرس فایل را دستی وارد کنید بروی cancel کلیک کنید و آدرس را در کادر وارد کنید.

همچنین می توانید به صورت دستی پارامتر های مورد نظر را به آخر فایل انتخابی اضافه کنید که مزیت آن در این است که به شما امکان بازکردن آن آیتم را به شکل های مختلف (تمام صفحه، نیم صفحه …) را می دهد.

سپس بروی دکمه Generate REG file کلیک کنید. با اینکار 2 فایل با پسوند REG بروی دسکتاپ شما دخیره می شود. یکی به منظور نصب منوهای جدید و دیگری برای حذف آنها. بروی فایل نصب کلیک کنید و پیام نمایش داده شده را تایید کنید. اکنون بروی فضایی خالی بروی دسکتاپ راست کلیک کنید تا نتیجه کار را ببینید.

خواهید دید که به سرعت بعد از اجرای فایل نصب، آیتم های جدید در منوی زمینه قرار گرفته اند. اگر قصد اضافه کردن چندین آیتم را بصورت آبشاری در زیر منوی منو زمینه را دارید می بایست آیتم ها را بصورت تک تک اضافه کنید. توجه کنید که آیتم ها به همان ترتیب اضافه شدن در زیر یکدیگر قرار می گیرند.

برای اضافه کردن یک زیر منو آبشاری باید همان مراحلی را بگذرانید که برای منوی تکی گذراندید. می توانید پیشنمایشی از آن را در بالا سمت راست صفحه ی برنامه مشاهده فرمایید.

می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات درج بفرمایید. این برنامه فقط برای ویندوز 7 طراحی شده است و در ویندوز های دیگر قابل استفاده نمی باشد.

دانلود برنامه

منبع:makeuseof.com

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *