چگونه از Navigation در iOS 6 استفاده کنیم؟

چگونه از Navigation در iOS 6 استفاده کنیم؟
  • 1391/7/11
  • مهيار سوري
  • 0

همراه آپدیت تاریخی iOS 6 دستگاه های iPad، iPhone 4S و iPhone 5  آپدیت نقشه های بزرگ (Large Maps) را دریافت کردند که شامل ویژگی مسیر یابی قدم به قدم نیز می باشد. این قابلیت به طوری است که تنها در اپلیکیشن های 3rd party وجود داشت. اکنون با این قابلیت جدید، می توانید از سیری یا خود برنامه برای انتخاب مقصد و پیمودن مسیر استفاده نمائید.

استفاده از Siri در مسیر یابی (Navigation)

اگر در هنگام رانندگی هستید یا نمی توانید آیفونتان را در دست بگیرید، به سیری درخواست کمک بدهید! با گفتن جمله Navigate to x (به نقطه x برو)، سیری به دنبال مکان مورد نظرشما می گردد و مسیر را قدم به قدم برایتان مشخص می کند.

دو راه برای گرفتن مسیر وجود دارد؛

راه اول: برای یافتن نقطه مورد نظر آن را از بالای برنامه جستجو کنید. بعد، با لمس کردن آیکون اتوموبیل می توانید از تکنولوژی قدم به قدم (Turn by Turn) استفاده کرده و با توجه به دستورات به راست، چپ، مستقیم و … بروید.

راه دوم: اگر هم می خواهید یک کنترل موشکافی شده و خیلی دقیق داشته باشید (به همراه نوع حمل و نقل)، نقطه بالا و چپ را برای مشخص کردن ابتدا و انتهای مسیر (به سه حالت: رانندگی کردن، راه رفتن و وسایل نقلیه) لمس کنید.

بهترست بدانید که متاسفانه iOS 6 اپل، شامل حالت وسایل نقلیه عمومی نمی شود، اما در عوض، زمانی که شما به دنبال مسیر وسایل نقلیه عمومی می گردید، نویگیشن در اپ استور، به دنبال برنامه های مناسب برای مسیر های حمل و نقل عمومی می گردد و باز هم به نحوی به پیمودن مسیر به هر سه حالت، کمک بزرگی می کند.

استفاده از سیری هنگام پیمودن مسیر

سیری قابلیت باز کردن navigation را ندارد. ولی به عنوان یک دستیار به هنگام رانندگی به کمک تان می آید. می توانید سوال های خود را بپرسید مثلا بگویید: به آنجا رسیدیم؟ (Are we there yet?)،  در مرحله بعد به کجا باید بروم (بپیچم؟) (What’s my next turn?)، یک پمپ بنزین پیدا کن (Find a gas station) یا سوال های محبوبی مثل:  در نزدیکی چند کافی شاپ/رستوران/هتل پیدا کن. (Find coffee/food/hotel near me) و خیلی سوال های دیگر که اگر انگلیسی تان خوب باشد، دیگر مشکلی نخواهید داشت.

ویژگی های نقشه در هنگام نویگیشن

در هنگام مسیر یابی با لمس کردن گزینه Overview  (نمای کلی) می توانید حالت خود را از دید یک پرنده در بالای سر خود ببینید یا بر روی دکمه List در پائین صقحه یک ضریه آهسته بزنید تا لیستی از حرکت هایی که باید در طول مسیر انجام دهید را ببینید. این یک سری مراحل دستی است، اگر که نمی خواهید به نقشه در طول مسیر نگاه کنید.

منبع: Maclife

http://www.maclife.com/article/howtos/how_use_navigation_ios_6

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *