نحوه ساخت رینگتون های دلخواه در iTunes

نحوه ساخت رینگتون های دلخواه در iTunes
  • 1391/7/13
  • امیر امام جمعه
  • 2

GarageBand نرم افزاری بسیار مناسبی برای ایجاد رینگتون های دلخواه شما در iTunes میباشد و امکانات بی نظیری را در زمینه شخصی سازی رینگتون ها در اختیار شما قرار میدهد. البته شاید سخت ترین جای کار اجرای برنامه باشد که کمی زمان بر است ولی بقیه امور به سادگی انجام میشوند. اگر شما هم دوست دارید در مدت زمان بسیار کمی رینگتون دلخواه خود را در iTunes ایجاد کنید و آن را با دستگاه خود همگام سازید آموزش های زیر را دنبال بفرمایید.

1- مشخص کردن تنظیمات و محل رینگتون

در اولین گام شما باید محل رینگتون جدید خود را در کتابخانه iTunes مشخص کنید. بعد از این که موزیک دلخواه خود را یافتید بر روی آن راست کلیک کرده  و گزینه “Get info” را بزنید.

حالا به بخش  “Options” بروید. در این قسمت شما دو گزینه “Start Time” و “Stop Time” را مشاهده می کنید. در قسمت “Start Time” شما باید زمان مورد نظر خود را که قصد اجرای موزیک در آن را دارید وارد کنید و در بخش “Stop Time” نیز زمان مورد نظر برای توقف آهنگ را مشخص کنید. برای ساخت یک رینگتون بهتر است زمان مورد نظر را 30 ثانیه تعیین کنیم. پس از مشخص کردن تنظیمات بالا کلید OK را بزنید.

برای ایجاد یک نسخه 30 ثانیه ای موزیک باید آن را به نسخه AAC تغییر دهید. برای این کار راست کلیک کرده و گزینه “Create AAC Version” را بزنید. حالا شما میتوانید زمان شروع و توقف آهنگ را در پنل اطلاعات مشخص کنید.

2- تغییر فرمت فایل

برای جاسازی نسخه جدید 30 ثانیه ای آهنگ و نمایش آن در “Finder” بر روی موسیقی در iTunes راست کلیک کرده و “Show in Finder” را انتخاب کنید.

وقتی که در پنجره “Finder” موزیک خود را انتخاب کردید در پنجره نمایش داده شد فرمت آن را به “m4r.” تغییر دهید. برای این کار کلید “Use .m4r” را بزنید تا به ادامه کار بپردازید.

3- وارد کردن و همگام سازی

در قسمت بعد شما باید رینگتون جدید خود را که دارای فرمت m4r میباشد به iTunes وارد کنید. برای این کار کافیست بر روی آهنگ که در “Finder” نمایش داده شده است دوبار کلیک کنید یا اینکه از قابلیت Drag&Drop استفاده کنید و آن را به محیط iTunes ببرید.

بعد از انجام امور بالا رینگتون شما در قسمت رینگتون های iTunes نمایش داده خواهد شد. برای گوش دادن به رینگتون مثل آهنگ های دیگر باید بر روی آن دوبار کلیک کنید. اگر رینگتون مورد نظر به بخش رینگتون های منتقل نشده بود میتوانید نسخه رینگتون خود را با فرمت “m4r” به دسکتاپ منتقل کنید و نسخه 30 ثانیه ای را از iTunes حذف کنید. حالا دوباره سعی کنید که آن را وارد بخش کنید. منوی کناری Tones به صورت اتوماتیک نمایش داده خواهد شد. در غیر این صورت میتوانید از iTunes > Preferences > General به بخش Tones دسترسی داشته باشید.

برای همگام سازی و انتقال رینگتون خود در منوی کناری iTunes دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و به بخش Tones بروید. گزینه “Sync Tones” را انتخاب کنید و به دلخواه خود یکی از گزینه های “All Tones” یا “Select Tones” را برگزینید. پس از این که رینگتون مورد نظر انتخاب شد کلید Sync را بزنید. پس از همگام سازی با دستگاه شما رینگتون مورد نظر در قسمت Settings > Sounds قابل نمایش خواهد بود.

منبع : Mac Life

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *