محبوبترین تبلت اندرویدی کدام است؟

محبوبترین تبلت اندرویدی کدام است؟
  • 1391/9/16
  • ايرج فراهاني
  • 1

هم‌اکنون تعداد زیادی تبلت اندرویدی در بازار وجود دارد که تا یک سال پیش هیچ اثری از آنها نبود. اگر به دنبال تبلتی اندرویدی برای استفاده در خانه، یا برای کارتان هستید، گزینه‌های زیادی وجود دارند. اما گزینه‌هایی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند و بیشترین کارایی را برای شما همراه داشته باشند، محدودند.

وب‌سایت Lifehacker هفته گذشته نظرسنجی را به راه انداخته بود که از کاربران می‌خواست از بین پنج گزینه گوگل نکسوس 10، سامسونگ گلکسی نوت 10.1، گوگل نکسوس 7،ایسوس ترنسفورمر پد اینفینیتی، و سامسونگ گلکسی تب 2 هفت اینچی، بهترین تبلت اندرویدی را انتخاب نمایند. در این نظرسنجی نکسوس 7 گوگل و ایسوس با 55 درصد آرا با اختلاف فاحشی در مقام اول جای گرفت. اکثر کاربران این وب‌سایت مواردی چون اندازه، عمر باتری، نمایشگر خیره‌کننده و کیفیت ساخت آن را اصلی‌ترین دلیل انتخاب خود اعلام کرده بودند. همچنین قابلیت‌های نرم‌افزاری چون اندروید 4.2 آبنبات پاستیلی و سرویس Google Now و البته قیمت مناسب آن نیز از مهم‌ترین دلایل این انتخاب بودند.نکسوس 10 گوگل و سامسونگ با 21 درصد آرا پشت سر مدل هفت اینچی نکسوس در مقام دوم قرار گرفت. جایگاه سوم با 12 درصد آرا به ترنسفورمر پد اینفینیتی ایسوس تعلق گرفت که در واقع بروزرسانی مدل قبلی سری ترنسفورمر، یعنی ترنسفورمر پرایم است. در مقام چهارم گلکسی نوت 10.1 سامسونگ قرار گرفت که نزدیک به 8 درصد آرا را داشت. جایگاه آخر نیز نصیب قدیمی‌ترین آنها یعنی گلکسی تب 2 هفت اینچی شد که حدودا 4 درصد رای مخاطبان این وب‌سایت را داشت.

فاصله معنادار نکسوس 7 با سایر رقبا نشان می‌دهد که گوگل و ایسوس توانسته‌اند در بازار تبلت‌های 7 اینچی بسیار موفق باشند. این را می‌توان از میزان فروش این تبلت در مدتی که وارد بازار شده نیز فهمید. موضوع دیگر آن است که هر دو تبلت نکسوس در مقام‌های اول و دوم جای گرفته‌اند. حتی نکسوس 10 که هنوز در بسیاری از نقاط دنیا در دسترس نیست توانسته از سایر رقبا پیش بیفتد. می‌توان این گونه برداشت کرد که کاربران اندروید به دلایل مختلفی مثل علاقه به رابط کاربری اندروید خام یا پشتیبانی نرم‌افزاری بسیار خوب گوگل، دستگاه‌های سری نکسوس را ترجیح می‌دهند.

منبع: lifehacker

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *