مدیریت کامل افزونه ها در وردپرس با Plugin Organizer

مدیریت کامل افزونه ها در وردپرس با Plugin Organizer
  • 1391/10/30
  • امیر امام جمعه
  • 0

افزونه های قسمت جدانشدنی هستند که این پلتفرم بلاگدهی را بسیار قدرتمند میکنند. در حال حاضر هزاران افزونه در دسترس میباشند و میتوانید از آنها برای افزودن ، حذف و یا اصلاح قابلیت های وبلاگ خود استفاده نمایید. این افزونه ها به شما کمک میکنند تا سرعت لود شدن صفحه خود را افزایش دهید ، پست های جدید خود را به گوگل و بینگ معرفی نمایید و از دریافت هرزنامه ها جلوگیری کنید.

با این که برخی از افزونه های برای افزایش سرعت لود شدن صفحات وبلاگ میباشند اما خود نیز میتوانند عاملی برای کندی صفحات باشند. این حالت در مواقعی ایجاد میشود که در افزونه از فرم CSS مخصوص به خود استفاده میکند و در هر صفحه نیز اقدام به بارگذاری مینماید. البته این مشکل نیز قابل حل است و با هک کردن افزونه ها و یا استفاده از دیگر ابزارها میتوان صفحات CSS را به دلخواه خود ویرایش نمود و سرعت لود شدن این افزونه ها را افزایش داد.

برای مثال فایل CSS مربوط به نظرسنجی در هر یک از صفحات بلاگ شما به طور جداگانه لود میشود. هم چنین قابلیت نظرسنجی فقط در بعضی از پست ها فعال است و در بسیاری دیگر غیر فعال میباشد. اما در این صورت حتی اگر پست شما دارای نظر سنجی نباشد باز هم فایل مربوط به آن بارگذاری میشود. اما بهتر نبود این فایل فقط در پست هایی بارگذاری شوند که دارای نظرسنجی میباشد؟

اما در این زمان است که Plugin Organizer به کمک شما می آید. از این پس میتوانید به کمک این ابزار مشخص کنید در چه زمانی یک افزونه شروع به کار کند و چه هنگام نیز غیرفعال باشد.

تغییر ترتیب بارگذاری افزونه ها

شما میتوانید ترتیب بارگذاری افزونه ها در وردپرس را به طور دلخواه تغییر دهید. این قابلیت به شما کمک میکند تا با قرار دادن افزونه های مهم در ابتدا و افزونه های غیر مهم در آخر سرعت لود شدن سایت خود را افزایش دهید. البته ممکن است کمی زمان ببرد تا به ترتیب دلخواه و مناسب برای صفحه خود دست پیدا کنید.
1

برای ایجاد یک لیست جدید برای خود کافی است هر یک از افزونه ها را به ترتیب اولویت مورد نظر در مکان مناسب بکشید. این ویژگی به دسترسی سریع تر به افزونه های مهم نیز کمک میکند. Plugin Organizer هم چنین میتواند گروهی از افزونه ها را ایجاد نماید. پس از ایجاد گروه فیلتر مورد نظر خود را انتخاب کنید تا تغییرات به صورت دست جمعی بر این گروه اعمال شود.

جلوگیری از بارگذاری افزونه ها در صفحات

ویژگی دیگری نیز در Plugin Organizer وجود دارد که بسیار مفید است. به کمک این قابلیت میتوانید از لود شدن برخی افزونه ها در صفحات مشخصی جلوگیری نمایید. البته اگر تمایل داشته باشید این امکان وجود دارد تا افزونه به طور کامل غیر فعال شود و فقط در صفحات خاصی فعال باشد. قبل از آن لازم است به تنظیمات بروید و حالت انتخاب بارگذاری افزونه ها را فعال نمایید. سپس لیستی از افزونه ها را مشاهده خواهید کرد که امکان فعال سازی و غیر فعال کردن آنها را خواهید داشت.

2

به طور مثال میتوانید به طور کلی نظرات و نظرسنجی را برای وبلاگ و یا سایت خود غیر فعال نمایید و فقط در برخی موارد فعالشان کنید. تنظیمات مشابهی برای دیگر افزونه ها و ابزار ها مثل گالری و یا افزونه های کاربری در صفحه مدیریت وجود دارد.

ممکن است پیدا کردن تنظیمات مناسب کمی زمان بر باشد و بسته به تعداد افزونه هایی که شما نصب کرده اید دارد. Plugin Organizer میتواند به شدت سرعت بارگذاری سایت و وبلاگ شما را کاهش دهد. و حتی اگر مسئله مربوط به زمان بارگذاری نباشد بازهم خیلی از فایل های غیر ضروری در صفحات غیر فعال خواهند شد و دیگر نیازی به لود شدن بیهوده آنها نمیباشد.

منبع : Ghacks.net

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *