هنگامی که فهرست های پخش یوتیوب، ویدئوها را تغییر می دهد اطلاعیه های “Now Playing” را (در کروم) دریافت کنید

هنگامی که فهرست های پخش یوتیوب، ویدئوها را تغییر می دهد اطلاعیه های “Now Playing” را (در کروم) دریافت کنید
  • 1391/11/25
  • مژگان فنائی
  • 0

یوتیوب (YouTube) برای یافتن ویدئو ها عالی است، اما اغلب شما به دنبال تماشای تنها یک یا دوتا از آنها نیستید. برای بسیای از کاربران، ویژگی فهرست پخش (playlist) که به وسیله یوتیوب ارائه می شود دلیل مهمی است برای اینکه چرا آنها از بزرگترین مخزن ویدئو آنلاین جهان بازدید می کنند. این فهرست های پخش می توانند شامل آهنگ ها، مجموعه های تلویزیونی، آموزش ها، یا تنها برخی ویدئوها در مورد موضوعی یکسان باشند. آنها به گردآوری ویدئوهای مشابه کنار هم، کمک می کنند و به صف کردن آنها را برای پخش آسان تر می سازند. اینکه این کارها همه به گونه ای بسیار خوب به وسیله خود این خدمات صورت می گیرد عالی است، اما چه می شد اگر شما فهرست پخشی از برخی موسیقی های ویدئویی برای بازپخش در پس زمینه را به صف می کردید، و در صورت تمایل هر زمان که ویدئوی جدیدی شروع به پخش می شود نگاهی گذرا به عنوان می انداختید، بدون آنکه نیاز به انتخاب پنجره مرورگر یا سربرگ یوتیوب برای این منظور داشتید؟ Now Playing Pop-up for YouTube یک افزونه یا بخش الحاقی کروم است که اطلاعیه یا اعلان های میزکار (دسکتاپ) را تنها برای این منظور فراهم می آورد. این افزونه سر راست و راحت است و تنها یک هدف دارد. هنگامی که صفحه ویدئوی بعدی بارگذاری می شود اطلاعیه (notification) نمایان می گردد، بنابراین این ویدئو حتا نیازی به شروع عملیات بافر یا پخش برای شما ندارد تا اطلاعیه را مشاهده نمایید.

نصب آن هوش و ذکاوت زیادی نمی طلبد؛ آن را به کروم بیفزایید و سری به یوتیوب بزنید، یک فهرست پخش را اجرا کنید، و یا حتا یک ویدئو، سپس شما شاهد اطلاعیه ها خواهید بود.

Now Playing Pop-up for YouTube

تعداد قابل توجهی از افزونه های مشابه موجود هستند که هنگامی که ویدئویی شروع به پخش می کند شما را آگاه می سازند، اما این یکی مناسب کار با فهرست های پخش نیز هست. همان گونه که از نامش پیداست، این افزونه تنها برای یوتیوب کار می کند. در حالی که به خاطر کاری که انجام می دهد مفید به نظر می رسد، به طرز وحشتناکی از نظر عملکرد محدود است. به جز گوش سپردن به موسیقی، بیشتر کاربران از سربرگی فعال در یک پنجره برخوردار خواهند بود و می توانند به تماشای ویدئو هم بپردازند.

ما یک افزونه برای پاندورا به نام Pandora Desktop Notification را در گذشته پوشش داده ایم، که دقیقا همان هدف را برای خدمات رادیو اینترنتی محبوب ارائه می کند. شباهت میان این دو افزونه در یک جمله این است که بگوییم چه فرقی دارند؛ یک افزونه منحصر به فرد که می تواند از اطلاعیه های میزکار (دسکتاپ) هم برای یوتیوب و هم برای پاندورا پشتیبانی کند، و به گونه ای بهتر دیگر خدمات مشابه همانند Grooveshark ، Last.fm و رادیو و غیره، بسیار سودمند تر خواهند بود.

چنانچه توسعه دهندگان بخواهند تا همچنان این افزونه را برای یوتیوب منحصر به فرد نگهدارند، آنها می توانند کنترل های اضافی را در پنجره بالا رو (popup) مدنظر قرار دهند که به کاربران اجازه خواهد داد ویدئو را به طور موقت متوقف سازند و بازپخش را از سر گیرند. برخلاف افزونه هایی که گزینه ای برای کنترل بازپخش ویدئو از طریق یک دکمه در کنار میله نشانی وب (URL) را ارائه می دهند، این اطلاع رسان برای استفاده به مراتب آسان تر خواهد شد از آنجا که در همه جا حاضر است و حتا نیازی نیست تا برای این منظور کروم فعال باشد.

چنانچه شما به دنبال یک سیستم اطلاع رسانی ساده برای یوتیوب هستید، Now Playing Pop-up for YouTube این کار را برایتان انجام خواهد داد. برای افزونه هایی که کنترل بهتری بر روی یوتیوب برای شما فراهم می کنند، ممکن است بخواهید Video Controller یا YouTube Volume Controller را بیازمایید.

برای دریافت این افزونه به پیوند پایین مراجعه نمایید:

Install Now Playing Pop-up for YouTube For Chrome

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *