9 پلاگین وردپرس برای بازدهی بیشتر تصاویر

9 پلاگین وردپرس برای بازدهی بیشتر تصاویر
  • 1391/11/30
  • علیرضا
  • 7

1

یکی از دلایلی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس محبوبیت بسیار زیادی دارد ، پلاگین های متنوع و گسترده ای می باشد که برای آن موجود است . تقریبا برای هر کاری که بخواهید انجام دهید ، پلاگین های زیادی پیدا می شوند . مثلا ایجاد دکمه به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی ، مدیریت لیست ایمیل ها و یا نمایش میزان محبوبیت یک مطلب .

اما اگر شما هم در وبسایت خود از تصاویر زیادی استفاده می کنید ، باید کار هایی را در راستای بهینه سازی تصاویر انجام دهید تا از کند شدن بارگذاری صفحات وبسایت تان جلوگیری شود . در این مطلب قصد داریم تا 9 پلاگین مفید برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس را به شما معرفی کنیم . پس با گویا آی تی همراه باشید …….

1- Hammy

این پلاگین به شیوه ای بسیار ساده و در عین حال هوشمندانه ، تصاویر موجود در مطالب را بهینه سازی می کند . در واقع هنگامی که شما تصاویر را در مطلب خود قرار می دهید ، Hammy بر اساس حجم آن مطلب ، سایزهای مختلفی از آن تصویر را تولید می کند . اکنون وقتی که کاربر به وبسایت شما مراجعه می کند ، تصاویر را در مناسب ترین سایز به کاربر نشان می دهد ( گاهی اوقات کوچکترین اندازه ) . این کار باعث می شود که صفحات وبسایت شما با سرعت بالاتری بارگذاری شوند . مخصوصا این روش بهینه سازی برای کاربران تلفن های همراه نیز بسیار موثر واقع خواهد شد .

2

صفحه دریافت پلاگین Hammy

2- Lazy Load

اگر به برخی وبسایت ها توجه کرده باشید ، متوجه خواهید شد که تصاویر آنها از اول تا آخر به صورت همزمان بارگذاری نمی شوند . در واقع به این کار ، روش Lazy Loading می گویند . روند کار در این روش بدین صورت است که تنها هنگامی که تصاویر توسط شخص کاربر رویت شوند ، عملیات بارگذاری آنها صورت می گیرد . مثلا اگر تا به حال به وبسایت Howtogeek.com رفته باشید ، متوجه خواهید شد که با اسکرول کردن صفحه به سمت پایین ، تصاویر یک به یک باگذاری می شوند .

استفاده از این پلاگین نیز بسیار ساده و راحت است . تنها کافیست آن را نصب کنید . پس از نصب به راحتی این پلاگین فعال خواهد شد .

صفحه دریافت پلاگین Lazy Load

3- Imsanity

اگر توجه کرده باشید ، هنگامی که برخی تصاویر را در وبسایت خود قرار می دهید ، یک ناهماهنگی بین اندازه تصویر ، قالب سایت بوجود می آید . یعنی تصویر از قالب سایت بزرگ تر نمایش داده می شود . حالا یا قالب و متون سایت خراب شده و بهم می ریزند و اینکه قسمتی از تصویر نمایش داده نمی شود . البته از طریق وردپرس می توانید این تصاویر تغییر اندازه دهید . ولی همانطور که می دانید انجام این کار علاوه بر وقت گیر بودن ، گاهی اوقات نتایج درستی نیز نخواهد داد .

برای رفع چنین مشکلاتی می توانید از پلاگین Imsanity استفاده کنید . پس از نصب این پلاگین فقط باید حداکثر سایز تصاویر را مشخص کنید . از این به بعد تصاویری که آپلود می کنید به اندازه تعیین شده توسط شما تغییر می یابند . همچنین قابلیت تغییر اندازه تصاویری که تا قبل از این در وبسایت تان قرار داده اید نیز وجود دارد .

3

صفحه دریافت پلاگین Imsanity

4- WP Parallel Loading System

پروتکل HTTP 1.0 تنها اجازه برقراری ارتباط دو کانکشن را از یک دامین می دهد . پلاگین WP – PLS تعدادی ساب دامین از وبسایت شما ایجاد کرده و اجازه دانلود فایل ها از آن را می دهد . اکنون مرورگر کاربرانی که به سایت شما سر می زنند ، hostname های بیشتری را می گیرند و می توانند از طریق آنها به دریافت فایل های مورد نیازشان بپردازند . در نتیجه محتوای مورد نظر کاربر با سرعت بیشتری دریافت شده و نمایش داده می شود و وبسایت شما نیز سریع تر به نظر می رسد .

4

صفحه دریافت پلاگین WP Parallel Loading System

5- CW Image Optimizer

اگر در وبسایت از عکس های بسیار با کیفیت استفاده می کنید ، حتما با مشکل حجم بالای آنها مواجه هستید . اگر می خواهید حجم اینگونه تصاویر را بدون افت کیفیت کاهش دهید ، می توانید از پلاگین CW Image Optimizer استفاده کنید . البته قبل از نصب این افزونه به شما گوشزد می کنیم که راه اندازی این پلاگین کار آسانی نیست . مخصوصا اگر وبسایت شما روی یک هاست اشتراکی باشد .

5

صفحه دریافت پلاگین CW Image Optimizer

6- EWWW Image Optimizer

این پلاگین هم کارش کم کردن حجم تصاویر بدون کاهش کیفیت آنها است . در واقع همان کار CW Image Optimizer را انجام می دهد اما با این تفاوت که راه اندازی آن مشکل نیست . یک راهنمای قدم به قدم برای راه اندازی آن در صفحه ی این پلاگین به شما داده خواهد شد که کارتان را بسیار راحت می کند .

6

صفحه دریافت پلاگین EWWW Image Optimizer

7- PB Responsive Images

مشکل سازگاری سایت ها با رزولوشن مختلف صفحات نمایش یکی از مشکلاتی است که توسعه دهندگان همیشه با آن مواجه بوده اند . برخی افراد با استفاده از تکنیک های برنامه نویسی وب این سازگاری را بوجود می آورند . شاید این مسئله ناسازگاری برای نمایشگرهای کامپیوتر مشکل زیادی ایجاد نکند ، اما برای نمایشگرهای موبایل یا تبلت می تواند کمی مشکل ساز باشد .

برای حل این مشکل باید کاری کنید که تصاویر وبسایت شما به اصطلاح Responsive شوند . یعنی به صورت اتوماتیک با رزولوشن های مختلف صفحات نمایش تطبیق پذیری پیدا کنند . برخی افراد با استفاده از تکنیک های برنامه نویسی این کار را انجام می دهند . اما اگر شما از برنامه نویسی وب و روش انجام این کار چیزی نمی دانید ، می توانید از پلاگین PB Responsive Images استفاده کنید .

7

صفحه دریافت پلاگین PB Responsive Images

8- WP Smush.it

در این مطلب دو پلاگین به شما معرفی کردیم که کارشان کم کردن حجم تصاویر بود . اما اگر تا این لحظه از دو پلاگین مذکور استفاده نکرده اید ، باز هم دست نگه دارید . چون شاید پلاگین WP Smush.it برای شما مناسب تر باشد . این پلاگین از سرویس Smush.it شرکت یاهو به منظور بهینه سازی و کم کردن حجم تصاویر استفاده می کند . مهمترین مزیت این پلاگین نسبت به دو پلاگین قبلی این است که نیازی به پیکربندی خاصی ندارد . فقط آن را نصب کرده و فعال کنید . حالا هر تصویری را که آپلود کنید به صورت اتوماتیک بهینه سازی شده و حجم آن کاهش داده می شود .

8

صفحه دریافت پلاگین WP Smush.it

9- Parallelize

این پلاگین هم تقریبا کار مشابهی مانند پلاگین WP Parallel Loading System انجام می دهد و باعث می شود تا فایل های درخواستی توسط مرورگر کاربر به صورت موازی دریافت و نمایش داده شوند . در نتیجه سرعت بارگذاری صفحات وبسایت شما بالاتر می رود . اما قبل از نصب این پلاگین باید به این نکته اشاره کنیم که راه اندازی آن آسان اما در عین حال می تواند مشکل ساز شود . پس در هنگام راه اندازی ان به دقت به راهنمای این پلاگین توجه کنید .

9

صفحه دریافت پلاگین Parallelize

آیا شما هم پلاگینی برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس سراغ دارید ؟ آنها را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید .

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. سلام دوست من.
    سایت فوق العاده ای دارید.همیشه از مطالب شما استفاده میکنم.خیلی عالیه.واقعا ممنونم.

  2. سلام من یک افزونه میخوام که وقتی بر روی عکس کلیک میکنیم سایز عکس اصلی در همان صفحه نشان داده شود

    1. سلام دوست عزیز
      میتوانید از کالرباکس http://www.jacklmoore.com/colorbox/ استفاده کنید.
      با تشکر

  3. سلام ، من میخوام بدونم کدوم یکی از این افزونه ها با wp super cache تداخل ایجاد نمی کنه؟ چون smush it رو نصب کردم و مشکل پیدا کرد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *