چگونگی فعال کردن حالت مرور خصوصی در مرورگرها به صورت پیشفرض

چگونگی فعال کردن حالت مرور خصوصی در مرورگرها به صورت پیشفرض
  • 1391/12/27
  • سهیل دارائی
  • 3

00

همانطور که در جریان هستید ؛ حالت خصوصی مرورگرها (Private browsing mode) ؛ به طور کامل به حفظ حریم شخصی نمی پردازند.اما به هر حال یکسری از دسترسی هارا برای دیگران محدود می کند . مثلا در این حالت  پس از اتمام کار شما ؛ فرد دیگری اجازه ورود به تاریخچه (هیستوری) ، کوکی ها ، جستجوهای شما و دیگر اطلاعات خصوصی رد و بدل شده بین کامپیوتر شما و دنیای اینترنت را ندارد.شما حتی قادر هستید در صورت صلاح دید خودتان ؛ مرورگر خود را تنظیم نمایید تا همیشه پس از اجرا شدن ؛ در حالت خصوصی شروع به کار کند.البته بارها دیده شده که غالب مردم ترجیح می دهند مرورگرهای کامپیوترشان فقط در مقاطعی از زمان در حالت خصوصی قرار داشته باشد تا اینکه  دائما در حالت خصوصی باشد !در واقع می شود کاری کرد که شما به راحتی و با آسودگی خیال وارد هر وب سایتی که می خواید شوید و در هر وب سایتی که میخواهید لاگین (login) نمایید ولی در این حالت ، هیچ اطلاعات و رد پایی از شما در مرورگر باقی نماند.

» آموزش مربوط به مرورگر “گوگل کروم” (Google Chrome) :

برای فعالسازی پیش فرض این حالت در مرورگر گوگل کروم ( که حالت ناشناس  معروف است ! : Chrome’s incognito mode ) ، شما نیازمند به اضافه کردن یک خط فرمان در قسمت تنظیمات هستید.در قدم اول ، شما باید شورت کات ( میانبر ) مرورگر گوگل کروم که اکثرا بر روی دسکتاپ کامپیوتر وجود دارد را پیدا کنید.(اگر بر روی دسکتاپ اثری از آن نبود ، نوار وظیفه یا منوی شروع را چک بفرمایید ).بر روی شورت کات آن ، راست کیلیک کنید و ” Properties” را انتخاب نمایید.توجه ! اگر شورت کات گوگل کروم شما ، در قسمت نوار وظیفه ویندوز 7 یا 8 واقع شده است ، شما بایستی بر روی آیکون مرورگر گوگل کروم واقع شده در نوار وظیفه ، راست کیلیک نمایید و دوباره بر روی گزینه ” Google Chrome ” واقع در لیست باز شده ، راست کیلیک نمایید و در نهایت ” Properties” را انتخاب کنید.

00

در فیلد هدف (Target ) ؛ پس از اتمام تمامی کاراکتر ها ( یعنی دقیقا پس از اتمام chrome.exe ) ؛ دقیقا فرمان زیر را تایپ کنید :

-incognito

حتما از وجود خط فاصله قبل از کلمه ” incognito ” اطمینان حاصل فرمایید ، در غیز این صورت فرمان انجام نمی پذیرد.

(همانند عکس زیر)

00

سپس روی OK کیلیک فرمایید.

حال با این کار ، مرورگر گوگل کروم را ، در هر زمانی که از مسیر شورت کات اجرا نمایید ؛ حالت خصوصی را به صورت خودکار برای شما اجرا می نماید.توجه داشته باشید که اگر شما شورت کات های دیگری از مرورگر گوگل کروم را در مسیر های دیگر کامپیوترتان دارید و قصد دارید که آن شورت کات ها نیز در حالت خصوصی اجرا شوند ؛ بایستی همانند دستورالعمل بالا ، آن شورت کات ها را نیز تغییر دهید.

» آموزش مربوط به مرورگر “موزیلا فایر فاکس” (Mozilla Firefox) :

مرورگر موزیلا فایر فاکس به شما اجازه می دهد تا به صورت خودکار از قسمت “options window” ؛ حالت خصوصی (private browsing mode) را فعال کنید.برای این کار ؛ روی عبارت  Firefox ( موجود در بالای مرورگر ، سمت چپ ) کیلیک نمایید و گزینه “Options” را انتخاب نمایید.

00

روی آیکون “Privacy” کیلیک نمایید ( آیکون به شکل یک نقاب است ) ؛ و همانند تصویر زیر ، از قسمت “Firefox will” ؛ حالت “Never remember history” را انتخاب کنید.

00

» آموزش مربوط به مرورگر “اینترنت اکسپلورر” (Internet Explorer) :

برای فعالسازی پیش فرض این حالت در مرورگر Internet Explorer ، شما نیازمند به اضافه کردن یک خط فرمان در قسمت تنظیمات هستید.در قدم اول ، شما باید شورت کات ( میانبر ) مرورگر اینترنت اکسپلورر که اکثرا بر روی دسکتاپ کامپیوتر وجود دارد را پیدا کنید.(اگر بر روی دسکتاپ اثری از آن نبود ، نوار وظیفه یا منوی شروع را چک بفرمایید ).بر روی شورت کات آن ، راست کیلیک کنید و ” Properties” را انتخاب نمایید.توجه ! اگر شورت کات اینترنت اکسپلورر شما ، در قسمت نوار وظیفه ویندوز 7 یا 8 واقع شده است ، شما بایستی بر روی آیکون مرورگر اینترنت اکسپلورر واقع شده در نوار وظیفه ، راست کیلیک نمایید و دوباره بر روی گزینه ” Internet Explorer ” واقع در لیست باز شده ، راست کیلیک نمایید و در نهایت ” Properties” را انتخاب کنید.

00

در فیلد هدف (Target ) ؛ پس از اتمام تمامی کاراکتر ها ( یعنی دقیقا پس از اتمام iexplore.exe ) ؛ دقیقا فرمان زیر را تایپ کنید :

– private

حتما از وجود خط فاصله قبل از کلمه ” private ” اطمینان حاصل فرمایید ، در غیز این صورت فرمان انجام نمی پذیرد.

(همانند عکس زیر)

00

سپس روی OK کیلیک فرمایید.حال با این کار ، مرورگر اینترنت اکسپلورر را ، در هر زمانی که از مسیر شورت کات اجرا نمایید ؛ حالت خصوصی را به صورت خودکار برای شما اجرا می نماید.توجه داشته باشید که اگر شما شورت کات های دیگری از مرورگر اینترنت اکسپلورر را در مسیر های دیگر کامپیوترتان دارید و قصد دارید که آن شورت کات ها نیز در حالت خصوصی اجرا شوند ؛ بایستی همانند دستورالعمل بالا ، آن شورت کات ها را نیز تغییر دهید.

» آموزش مربوط به مرورگر ” اُپرا” (Opera) :

برای فعالسازی پیش فرض این حالت در مرورگر اُپرا ، شما نیازمند به اضافه کردن یک خط فرمان در قسمت تنظیمات هستید.در قدم اول ، شما باید شورت کات ( میانبر ) مرورگر اُپرا که اکثرا بر روی دسکتاپ کامپیوتر وجود دارد را پیدا کنید.(اگر بر روی دسکتاپ اثری از آن نبود ، نوار وظیفه یا منوی شروع را چک بفرمایید ).بر روی شورت کات آن ، راست کیلیک کنید و ” Properties” را انتخاب نمایید.توجه ! اگر شورت کات اینترنت اکسپلورر شما ، در قسمت نوار وظیفه ویندوز 7 یا 8 واقع شده است ، شما بایستی بر روی آیکون مرورگر اُپرا واقع شده در نوار وظیفه ، راست کیلیک نمایید و دوباره بر روی گزینه ” Opera ” واقع در لیست باز شده ، راست کیلیک نمایید و در نهایت ” Properties” را انتخاب کنید.

00

در فیلد هدف (Target ) ؛ پس از اتمام تمامی کاراکتر ها ( یعنی دقیقا پس از اتمام opera.exe ) ؛ دقیقا فرمان زیر را تایپ کنید :

newprivatetab

حتما از وجود خط فاصله قبل از کلمه ” newprivatetab ” اطمینان حاصل فرمایید ، در غیز این صورت فرمان انجام نمی پذیرد.

(همانند عکس زیر)

00

سپس روی OK کیلیک فرمایید.

حال با این کار ، مرورگر اُپرا را ، در هر زمانی که از مسیر شورت کات اجرا نمایید ؛ حالت خصوصی را به صورت خودکار برای شما اجرا می نماید.توجه داشته باشید که اگر شما شورت کات های دیگری از مرورگر اُپرا را در مسیر های دیگر کامپیوترتان دارید و قصد دارید که آن شورت کات ها نیز در حالت خصوصی اجرا شوند ؛ بایستی همانند دستورالعمل بالا ، آن شورت کات ها را نیز تغییر دهید.توجه داشته باشید که در این حالت ؛ مرورگر اُپرای شما دیگر تب حالت خصوصی (private-browsing tab) را برای شما اجرا نخواهد کرد.البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر مرورگر اُپرای خود را در حالت عادی (عمومی) اجرا نمایید ، در این زمان ؛ دیگر تب حالت خصوصی اجرا می شود.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام،
    برای وبگردی خصوصی در کروم نیاز به چنین کار پیچیده ای نیست!
    کافیه از کلیدترکیبی Ctrl+shift+M استفاده کنید تا یک پنجره جدید درحالت Private باز بشه.
    موفق باشید

    1. حمید دلبندم پیش فرض میدونه چیه اصلا؟ یعنی اینکه هر وقت رو آیکون گوگل کروم کلیک کردی در حالت خصوصی باز میشه. اینی که شما گفتی اول باید یکبار کروم رو در حالت معمولی باز کنی بعد Ctrl+shift+M رو بزنی بری حالت خصوصی.
      سهیل جان ممنون از آموزشت من شاید مدت ها بود که میخواستم این رو راجع به کروم بدونم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *