چگونه ابونتو را به نسخه 13.04 ارتقا دهیم

چگونه ابونتو را به نسخه 13.04 ارتقا دهیم
  • 1392/2/8
  • علیرضا
  • 1

1304-takeover-laptop

ابونتو 13.04 که با نام Raring Ringtail شناخته می شود ، روز پنجشنبه 25 آوریل 2013 به صورت رسمی عرضه شد . کاربران جدید می توانند این نسخه را از وبسایت رسمی ابونتو دریافت کرده و نصب کنند . حجم نسخه دسکتاپ ابونتوی 13.04 حدود 700 مگابایت می باشد که می توانید آن را روی سی دی ، دی وی دی و یا فلش دیسک قرار داده و آن را نصب کنید . توجه داشته باشید که برای نصب ابونتو 13.04 از روی فلش دیسک ها ، باید از برنامه UNetbootin استفاده کنید . همچنین در این نسخه از Wubi خبری نیست و این بدان معناست که نمی توانید ابونتو را از طریق ویندوز نصب کنید . دلیل نبود Wubi نیز مشکلات و باگ هایی هستند که این برنامه داشته و ظاهرا تا زمان ارائه این نسخه از ابونتو حل نشده اند .

شما می توانید قابلیت های جدید و سایر تغییرات را از طریق وبسایت ابونتو مطالعه کنید . در این نسخه نباید منتظر مشاهده قابلیت های جدید و تغییرات زیادی باشید . در نسخه جدید ، چندین بسته بروز رسانی شده اند ، که شامل کرنل لینوکس ، یونیتی ، آپ استارت ، بسته نرم افزاری لیبره آفیس و زبان برنامه نویسی پیتون می شوند . بیشتر تمرکز کنونیکال بر روی بازدهی بیشتر و بهبود مصرف حافظه بوده است . نسخه دسکتاپ که بهبودهای بسیار خوبی در این زمینه داشته است . همچنین ابونتو تاچ که نسخه از ابونتو برای اسمارت فون ها و تبلت هاست از این بهبودها بهره برده است تا جایی که می توان گفت حتی بیشتر از نسخه دسکتاپ .

 

اما اگر شما از کاربران نسخه های قدیمی تر ابونتو هستید و یا از نسخه فعلی تان راضی نیستید ، شاید بهتر باشد که به نسخه جدید ارتقا پیدا کنید . اگر روش انجام این کار را نمی دانید ، با گویا آی تی همراه باشید ……

قبل شروع بروز رسانی باید به یک نکته توجه داشته باشید . اگر از نسخه های قبل تر از 12.10 استفاده می کنید ، باید ابتدا آن نسخه به 12.10 ارتقا داده و سپس به 13.04 بروز رسانی کنید . مراحل کار نیز به صورت زیر می باشند :

1- از طریق دش یا خط فرمان ابونتو دستور update-manager -d را اجرا کنید . توجه داشته باشید که بین manager و d- یک فاصله وجود دارد .

2- حالا روی دکمه Check کلیک کنید تا وجود یک بروز رسانی جدید بررسی شود .

3- اگر بروز رسانی جدید پیدا شد ، install update را بزنید تا سپس طبق دستور العمل های داده شده جلو بروید .

4- در صورتی که بروز رسانی جدیدی پیدا نشد ، وارد بخش تنظیمات شده و به قسمت Software Sources applications بروید .

5- مطمئن شوید که گزینه Notify me of a new Ubuntu version روی for any new version تنظیم شده باشد .

6- اکنون دوباره Check را بزنید و بروز رسانی های دریافت شده را نصب کنید .

اگر هم از کاربران فعلی ابونتو 12.10 هستید و یا همین حالا به این نسخه ارتقا پیدا کرده اید ، کار مشکلی نخواهید داشت . تنها مراحل ساده زیر را انجام دهید تا به نسخه 13.04 ارتقا پیدا کنید .

1- منوی Software sources را باز کنید .

2- اکنون کلیدهای ترکیبی Alt + F2 را فشرده و دستور update-manager را تایپ کرده و اجرا کنید .

3- حالا پیغامی مبنی بر آماده بودن نسخه 13.04 دریافت خواهید کرد .

4- دکمه Upgrade را کلیک کرده و دستورالعمل های نمایش داده شده را دنبال کنید تا ارتقا به نسخه 13.04 انجام شود .

 

دریافت ابونتو 13.04

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. با عرض سلام
    بنده یکی از کاربران سایت بسیار عالیتوهستم که جدیدا با سایت گویا آی تی آشنا شدم
    من یکی از مهمترین و اساسی ترین مشکلاتم توی کار با سیستم عامل های متن باز (لینوکس) این هست که متاسفانه بلد نیستم چطور با این سیستم عامل ها به اینترنت وصل بشم
    اگه لطف کنید طی آموزشی یا حتی اگر مقاله ای سراغ دارید با معرفی اون مقاله به من، این مشکلم رو حل کنید خیلی ممنون می شم .
    می تونید به ایمیلم اون آموزش یا مقاله را ارسال کنید
    باتشکر فراوان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *